Ga naar inhoud


[RE-9000HD] schotelinstellingen in menu instellingen


erik56

Aanbevolen berichten

na het updaten firmware 1.09.20 stel ik vast dat de instellingen in het menu schotelinstellingen, onder disq sw zich zelf veranderen naar de zelfde disg tunner 1/4 zonder dat ik deze gegevens heb veranderd.Het gebeurd na een opname langs epg De instellingen stonden op tunner 1 op disq 1/4 en tunner 2 disq 3/4.

krijg de melding geen signaal tunner 2

dit gebeurd op de instellingen van sat 19.2 & 23.

wat loopt er mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nadat de FW upgrade heeft plaatsgevonden wordt de schotelinstelling Tuner aansluiting automatisch gewijzigd naar 'Doorlussen'.

Deze instelling moet je dus wijzigen naar 'Gescheiden'.

Hierna de zenders opnieuw inlezen of je eigen zenderlijst terugzetten zodat de zenderlijst zowel in Tuner1 als Tuner2 beschikbaar is.

Ik veronderstel dat je na de upgrade ook een Fabrieksreset hebt uitgevoerd en dat de DiSEqC instellingen staan op 1/4 en 2/4.

 

Als de schotelinstelling op 'gescheiden' staat en je voert een FastScan uit dan wordt gevraagd of je de zenderlijst ook naar Tuner2 wilt kopiëren.

Dit gebeurt niet als de schotelinstelling op 'Doorlussen' staat omdat de ontvanger er dan vanuit gaat dat er maar één Tuner beschikbaar is.

Je kunt de zenderlijst natuurlijk ook via het Menu van Tuner1 naar Tuner2 kopiëren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

 

Misschien een domme opmerking van mij :

 

Na het inlezen van de upgrade 109.20 heb ik eerst de

schotelinstelling gewijzigd naar gescheiden.

Hierna heb ik een CD fastscan gedaan maar kreeg niet meer de vraag zenders kopieren naar tuner2.

Zoals ik al eerder aangaf zijn de zenders toch op zowel

tuner 1 en 2 beschikbaar.

Maw de vraag wordt niet meer gesteld maar de kopieerslag wel.

 

Gr Hans

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wel zeker dat de schotelinstelling (nog) op 'Doorlussen' staat maar je brengt mij nu ook aan het twijfelen.

 

Er loopt nu een opname maar ik ga het straks op mijn RE-9000 testen en je hoort daarna het resultaat.

 

Toch nog even de ontvanger kunnen gebruiken.

Na een FastScan én bij de instelling 'Gescheiden' wordt toch echt wel gevraagd of de data naar de 2e Tuner moet worden gekopieerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na de update had ik een fabrieksreset doorgevoerd en de fastscan lijst opnieuw ingelezen. Daarna ontbrak de vraag of ik de lijst wilde copieren naar de 2e tuner.

 

Het bleek, dat in het menu de tunerconfiguratie spontaan op doorlussen stond.

 

Na het veranderen van de setting opnieuw de fastscan lijst ingelezen en toen werd de copieren naar tuner 2 vraag wel gesteld.

 

Ook bleek bij mij het beeldformaat problemen te hyebben alhoewel die instelling in het menu correct ingesteld stond.

 

De betreffende menu instelling even "heen en weer'geschakeld en toen kwam wel het juiste beeldformaat op het scherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het bleek, dat in het menu de tunerconfiguratie spontaan op doorlussen stond.


Dit is overigens geen nieuw fenomeen, na elke fabrieksreset wordt het veld 'Tuner aansluiting' automatisch op 'Doorlussen' gezet, dus ook al bij de vorige FW's.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...