Ga naar inhoud


Weerstation kopen


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Aangezien we allen toch begaan zijn met het weer, was mijn oog gevallen op een weerstation.

 

Ik zou hem buiten willen ophangen bovenop mijn satmast (6m hoog)

Iemand een idee hoe dit werkt met die sensor?

Moet die buitenmodule ook gevoed worden want ik zie daar een kabel aanhangen?

Is dit een betrouwbaar station?

 

Bedankt !

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


jazeker in het rechter geribbelde meetinstrument zitten bij mij 2 batterijen. 2 penlihgts.

Dus ik denk...... hou rekening met de hoogte waar je hem/haar? wilt plaatsen.

Rini

 

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig een paar weken terug een weerstation geplaatst.

 

Alles per batterij (zowel het buiten station als de ontvanger binnen) en in de handleiding staat dat dit ongeveer een jaar op batterij moet kunnen werken.

 

Het binnen station kan ik ook op netstroom aansluiten en alle gegevens kan ik d/l naar een PC middels USB om statistieken etc uit te draaien met grafieken en alles erop en eraan.

 

Echter wordt er wel gezeurd over de wifi afstand. Dit kan niet al te groot zijn. Bij mij is het ongeveer 4 a 5m. Bij jou als ik schat 6m hoge paal en dan nog een paar meter erbij zit je al snel aan de 10.

 

Ik moet het dak door (beton met ijzers) en dat gaat prima.

 

Het is wel leuk overigens. Niet dat je er echt iets aan hebt. smile

 

 

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je iets wilt hebben, waarmee je wat meer kan als alleen de momentele temperatuur aflezen, zou ik je ook Davis willen aanbevelen.

Ik heb sinds december verleden jaar hier de Vantage Vue in bedrijf, en daar de bijbehorende Weatherlink software gekocht.

 

Het buitenstation werkt met zonnecellen en een backup batterij, het ingebouwde zendertje heeft voldoende bereik. (geen bluetooth).

 

Het geeft je een aardige kijk op het weer op korte en langere termijn en na verloopp van tijd heb je een aardige database.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Die dingen werken niet met wifi maar op 433Mhz. Het bereik is erg klein. Ik heb ook geprobeerd hem in mijn mast op mijn dak te zetten, maar ik kon in de huiskamer geen verbinding krijgen.
Van armoe heb ik alles op mijn schuur gezet daar heb ik zichtverbinding met de huiskamer. Maar van de buiten sensor en windsnelheids meter moet ik regelmatig de 2 penlite batterijen vervangen. Ik heb mijn UPM gekocht bij de bouwmarkt.
Als ik er weer één zou kopen dan wilik hem op de pc kunnen aansluiten.


In het boekje staat:
Transmission range, open field: up to 100m (300 feet)
Frequency range: 868 MHz

Ik neem aan dat dat de draadloze verzending is? Ik heb geen idee wat het inhoudt of wat het verschil is tussen wifi en 433Mhz.

Mijnes meet verder luchtdruk, luchtvochtigheid (binnen en buiten), temperatuur binnen en buiten, windsnelheid en windrichting, regenval en hij geeft een 'tendency' aan. Oftewel een soort van 'verwachting'.

Het ontvangststation heeft een vrij groot geheugen en kan een paar weken data opslaan. Ik zit nu op 50% van het geheugen en heb hem toch zeker al een maand draaien.

Er zit niet echt een merk op maar wat ik kan vinden is: Viking weatherstation model: 02049

Er moet er nog eentje zijn welke verbinding maakt met de atoomklok of iets in die geest van dit merk. Volgens mij van Zweedse makelij gezien de handleiding in Engels en Zweeds is en we hem in Noorwegen hebben gekocht.

Het is nu (22:52 lokale tijd Turkije (GMT+2)) 32,5 graden celcius binnen en 28.0 graden celcius buiten met een luchtvochtigheid van 49% binnen en 72% buiten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond een Alecto ACH-2010 gekocht.

Werkt in de 800 MHZ band. bereik tot 50M.

Meet windsnelheid (Bu), luchtdruk, neerslag (Bu), vochtigheidsgraad (BI/BU) Temp (Bi/Bu) Tijd (dcf77).

Temp kan je aflezen als werkelijke, gevoels en dewpoint.

Geheugen is voor 24 uur. (3 uur stappen).

Geeft een weersvoorpelling grafisch weer.

EN een leuke prijs (€44,-).

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die weatherlink software krijg je er toch standaard bij?

Heb zelf wel die netwerk module er bij gekocht voor m'n vue om via weatherlink naar weatherunderground te kunnen gaan.

Dat levert plaatjes op als dit.

 

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer je iets wilt hebben, waarmee je wat meer kan als alleen de momentele temperatuur aflezen, zou ik je ook Davis willen aanbevelen.

Ik heb sinds december verleden jaar hier de Vantage Vue in bedrijf, en daar de bijbehorende Weatherlink software gekocht.

 

Het buitenstation werkt met zonnecellen en een backup batterij, het ingebouwde zendertje heeft voldoende bereik. (geen bluetooth).

 

Het geeft je een aardige kijk op het weer op korte en langere termijn en na verloopp van tijd heb je een aardige database.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Davis werkt al jaren op 868 MHz maar dan moet je wel de (duurdere) EU versie aanschaffen. De US versie werkt op een andere frequentie die hier niet is toegestaan. De 868MHz is de ISM band en daar kan best een mooi bereik gerealiseerd worden....

 

Ik heb hier een Davis Vantage Pro-2 Plus (incl UV en zonkracht meting) staan op ongeveer 8m hoog. Nadeel: Windmeter soms beschut tussen bomen van zo'n 15m dus daar moet ik nog iets op verzinnen. De Davis wireless werkt op een zonnepaneeltje + 1 Lithium fotobatterij. De batterij gaat ruim een jaar mee. Hij heeft bereik door een aantal lagen beton naar de meterkast waar een Davis Envoy staat, een kastje wat je rechtstreeks op je router aansluit en waarmee je real time koppeling naar http://www.weatherlink.com/map.php kunt maken. De aanschaf was een paar centen maar ik kan het nu van over de hele wereld bekijken.

 

Nou alleen nog een stukje (gratis) software om de handel mooi op een eigen website te zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lokatie moet je met een korreltje zout nemen, weatherunderground is blijkbaar niet in staat de coordinaten goed weer te geven op een kaart.

Maar ben jij dan zo paranoide over een evt lokatie? confused Mij boeit het niet in ieder geval en heb niets te verbergen dus.

Voor weermetingen is lokatie wel van belang denk ik. Ik kan ook zeggen: het is hier 25C, lekker boeiend als je niet weet waar 'hier' is. Nogmaals, het maakt mij geen ruk uit of iemand weet in welk gebied ik mij bevind.

 

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Je lokatie is daar ook mooi op te zien eek

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hebben we het hier over een vakantieplanning dan?

Nee, slechts in welk gebied een weerstation staat. Zit hier toch niet te vertellen of en wanneer ik op vakantie ben?

Paranoide dus (over je lokatie) als je dit soort niet relevante opmerkingen maakt.

 

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Catastrofus
Die lokatie moet je met een korreltje zout nemen, weatherunderground is blijkbaar niet in staat de coordinaten goed weer te geven op een kaart.

Maar ben jij dan zo paranoide over een evt lokatie? confused Mij boeit het niet in ieder geval en heb niets te verbergen dus.

Voor weermetingen is lokatie wel van belang denk ik. Ik kan ook zeggen: het is hier 25C, lekker boeiend als je niet weet waar 'hier' is. Nogmaals, het maakt mij geen ruk uit of iemand weet in welk gebied ik mij bevind.

 

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Je lokatie is daar ook mooi op te zien eek

Nou mij wel, je kan mensen met verkeerde bedoelingen naar je adres lokken.

Er zijn figuren van dat gilde die de sociale media in de gaten houden dat als ze met vakantie zijn hun slag slaan. eek

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • Moderator

Dat bedrag is inclusief de software voor het verwerken van de weerdata tot grafieken en tabellen.

Maar moet je zonder data logger dan niet constant je computer aangesloten hebben staan?

 

De datalogger in mijn Davis kan afhankelijk van de ingestelde intervaltijd tot een half jaar aan gegevens opslaan.

Meestal laadt ik een keer per dag de informatie naar mijn database.

 

Ik heb bijna het eerste jaar gelogd, en kan binnenkort vergelijkingen maken tussen de verschillende jaren en trends aflezen.

 

Best grappig om de lokale minima, maxima en gemiddelde weer data af te kunnen lezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan bij Vantage aparte windmeters/windvaantjes aanschaffen en (draadloos) aansluiten op de Vue.

 

Het bedrag wat jullie noemen is niet alleen voor het printje, maar ook voor de Weatherlink software.

 

Voor mij persoonlijk is de hobby juist op een weer database op te bouwen, om zelf te kunnen oordelen wt de (korte termijn) klimaat veranderingen doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
...Ik zal geen plaatsen meer noemen want dan krijg ik heibel met Michel :whistle:

 

Sjaak, omdat je weer zo nodig openbaar commentaar moest leveren, hierbij nog een extra waarschuwing vanwege openbaar commentaar.

 

Als mij aan de hand van de door jou verstrekte informatie duidelijk wordt bij welke webshop jij je weerstation hebt gekocht, dan is dat voor andere leden ook duidelijk en maak je dus reclame/verwijs je naar een winkel. Jij zou als geen ander moeten weten dat je hier geen reclame mag maken, niet naar winkels mag verwijzen enz.. Dat staat overduidelijk in onze regels!

 

Waarom moet je nu altijd zo ongelofelijk dwars doen? De reclame/verwijzing, als ook de PM's die er op volgden waren zoals altijd weer eens nergens voor nodig.

 

Moeten wij dan echt leden zoals jij steeds weer aan het handje vasthouden om er voor te zorgen dan ze niet steeds opnieuw de fout in gaan?

Er zijn hier leden die al bijna 12 jaar sat4all bezoeken en nog nooit een waarschuwing hebben gekregen.

Zou het niet misschien een heel klein beetje aan jezelf kunnen liggen, in plaats van steeds maar weer de moderators de schuld te geven?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...