Ga naar inhoud


[Satelliet] Vanaf a.s. Dinsdag RTL8-HD bij CDS


Littlesat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Amager95
Dan zullen ALLE providers eerst eens moeten kappen met het vragen van extra geld voor HD. Elke soort techniek wordt bijna per dag goedkoper en die providers zeggen dat het extra geld kost. Nou daar geloof ik alleen in bij het begin van HD, maar inmiddels niet meer en zeker niet meer voor morgen of overmorgen, laatste over een jaar
Ondertussen blijven zij, de providers, dus wel gewoon doorgaan met het vragen van een extra bijdrage.

Het wordt tijd dat Nelie Kroes daar eens een stokje voor gaat steken.

De PTT's van weleer hadden ook allerlei redenen om extra geld te vragen voor gewone zaken. Dat is ook dankzij Europa verboden, zoals bij voorbeeld onlangs nog de tarieven van bellen en sms'en over de binnen-Europese grenzen te verlagen. M.a.w. mensen hebben dus van te voren gewoon veels te veel betaald voor dergelijke diensten.
Zo zie ik het bij het HD ook. Ordinair mensen uitkleden, abkassieren. crazy


Dat gebeurt ook, zodat het de standaard wordt kunnen ze het niet meer verkopen als iets 'speciaals'.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Amager95
Dan zullen ALLE providers eerst eens moeten kappen met het vragen van extra geld voor HD. Elke soort techniek wordt bijna per dag goedkoper en die providers zeggen dat het extra geld kost. Nou daar geloof ik alleen in bij het begin van HD, maar inmiddels niet meer en zeker niet meer voor morgen of overmorgen, laatste over een jaar
Ondertussen blijven zij, de providers, dus wel gewoon doorgaan met het vragen van een extra bijdrage.

Het wordt tijd dat Nelie Kroes daar eens een stokje voor gaat steken.

De PTT's van weleer hadden ook allerlei redenen om extra geld te vragen voor gewone zaken. Dat is ook dankzij Europa verboden, zoals bij voorbeeld onlangs nog de tarieven van bellen en sms'en over de binnen-Europese grenzen te verlagen. M.a.w. mensen hebben dus van te voren gewoon veels te veel betaald voor dergelijke diensten.
Zo zie ik het bij het HD ook. Ordinair mensen uitkleden, abkassieren. crazy


Dat gebeurt ook, zodat het de standaard wordt kunnen ze het niet meer verkopen als iets 'speciaals'.


Maar verwacht je dat ze dan de prijs "vrijwillig omlaag doen? Denk het dus niet!

Het familie pakket van CDS is bij voorbeeld doordat HD, met 33,5 % in prijs omhoog gegaan voor nieuwe klanten. HD is nu bij CDS een verplichte zaak, tegen kosten van € 5,- per maand. Het wordt dus nu als "gewoon" verkocht. Dat is het dus nog steeds niet. Je betaalt dus nog steeds € 5,- voor het ontvangen van HD.

Maar het zou mij niet verbazen als ze deze prijs ook gaan berekenen voor "oude" klanten. Dit onder het motto van je kan het abonnenment binnen een maand opzeggen...

Dus voor mij een goede zaak voor Nelie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
kappen met het vragen van extra geld voor HD


Of het reëel is dat CDS meer geld vraagt voor HD is een rekensom; er gaan minder HD zenders op een transponder dan SD dus zal CDS meer transponderkosten maken. En zéker als zenders dubbel uitgezonden worden (in mpeg2 én 4) wat lang het geval is geweest en nu gedeeltelijk nog. Aan de andere kant is CDS naar een goedkopere sat positie verhuisd (19>23.5). In hoeverre je dit tegenover elkaar weg kunt strepen weten we alleen als we de transponderkosten van beide sat positie's zouden weten.

Blijft wel nog over dat bepaalde zenders gewoon meer geld vragen voor HD doorgave dan SD. Heeft ook weer te maken met extra bandbreedtekosten in de aanlevering. Al met al, HD gebruikt meer bandbreedte en zolang bandbreedte nog geld kost kost HD meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...