Ga naar inhoud


[Satelliet] Vanaf a.s. Dinsdag RTL8-HD bij CDS


Littlesat

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bij de 65" staan alle "beeldverbeteraars" uit.

Maar er is gewoon een groot verschil aan rekencapaciteit onder de "motorkap" van de verschillende schermen en ontvangers.

 

Maar het bestaat dus wel degelijk 65" beeldscherm en een goede Canaaldigitaal beeldkwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ook ik ervaar het beeld van CDS op m'n 46" Panasonic plasma beter

dan op de LG LCD van 26" die op de slaapkamer staat.

 

Die LG laat al gauw artifacts zien en de Panasonic lang niet zo gauw.

 

De LG staat bij een DM500HD en de Panasonic op een DM8000.

 

Dus Ceesv heeft wel degelijk een punt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een truukje wat veel encoders gebruiken is luminantiemaskering: Hele donkere en hele felle stukken beeld worden sterker gecomprimeerd dan de rest van het beeld. Dat werkt als een tierelier op beeldbuizen en plasma's, maar op LCD's is luminantiemaskering veel beter waar te nemen en leidt het al snel tot zichtbare arctefacten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wapper
Ook weer niet waar, de reso van digitenne is gelijk aan CD namelijk 704x576 zelfde dus als CD

De enige 3 zenders bij digitenne die 704x576 hebben zijn Ned-1 t/m 3. ALLE andere niet.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Men zend al vanaf het begin op deze transponder met +/- 6 mbit aan null pids. Dat zal (hopelijk) wel minder worden als RTL-8HD start.

Dit had ik ook al ondekt en deze null pids zijn nu weg... Ik zie dat het minumum van RTL8-HD op 3.8 Mbps staat. Dat betekent eigenlijk zelfs dat op de overige zenders het beeld zelfs beter kan zijn...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
heb je daar een satelliet installatie voor om alleen maar naar het Nederlandse pakket te kijken?
Satellietkijkers zijn juist toch geintresseerd voor het kijken naar vele zenders, op vele satellieten?


Ja, ik kan niet anders in Turkije. smile

Ik heb ook een schoteltje op Turksat gericht en zit een beetje te twijfelen over Thor of Sirius. Echter wanneer A1 niet meer nodig is is dit geen disccussie meer.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier helemaal geen beeld, de melding gecodeerd kanaal staat op mijn scherm te lezen.

Vreemd, want ik heb het HD pakket, en volgens mij moet RTL 8 gewoon in dit pakket zitten.

Alle overige HD zenders doen het wel, behalve Eurosport en History, maar dat komt door de Powercam, die niet met 8PSK overweg kan.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik had beeld op RTL 8, maar omdat de zender als naam nog steeds "test" had, heb ik hem gewist en opnieuw ingelezen, in de verwachting dat de zender nu als RTL 8 zou verschijnen.

Maar nee, nog steeds "test".

Alleen verschijnt nu weer de tekst "no right to watch this program".

Als ik op OK druk verdwijnt deze tekst en verschijnt de melding "service niet beschikbaar".

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Een truukje wat veel encoders gebruiken is luminantiemaskering: Hele donkere en hele felle stukken beeld worden sterker gecomprimeerd dan de rest van het beeld. Dat werkt als een tierelier op beeldbuizen en plasma's, maar op LCD's is luminantiemaskering veel beter waar te nemen en leidt het al snel tot zichtbare arctefacten.

Interessant, ik had al jaren zo'n idee, maar dat heeft dus een naam ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...