Ga naar inhoud


Voip Freedays. Wat zijn dat?


Aanbevolen berichten

Op dit moment bel ik via WebCallDirect. Ik geef via de PC het nummer in Rusland op waarmee ik contact wil leggen en ik wordt teruggebeld op m'n eigen telefoon.

Ik heb z.g. Freedays maar er wordt toch elke keer starttarief in rekening gebracht (prepaid) en gesprekskosten.

Ik leef in de veronderstelling dat je Freedays hebt om voor veel minder of zelfs gratis te bellen. Ik betaal nu 5 ct. starttarief en 5ct per minuut naar een gehucht. Bij het bellen naar St. Petersburg zijn de gesprekskosten slechts € 0,002 per minuut.

 

Ik heb gisteren een impulskoop gedaan. Een Gigaset A580IP.

Daarmee kan ik Voipbellen en normaal. Het schijnt dat er een

site is van Gigaset, waarbij je gratis kunt bellen naar andere

Gigasetbezitters. Ik snap er nog niet veel van en hoop het snel onder de knie te hebben. Alle adviezen zijn welkom.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij 12VOIP betaal je bijvoorbeeld € 10,00. Dan heb je 3 maanden

de tijd om naar gratis nummers te bellen, de zogenaamde "freeday's".

 

Dus, zeg maar 90 "freeday's". Binnen die 90 gelden de gratis

nummers zoals die vermeld staan op de site van de provider.

Binnen die 90 dagen betaal je starttarief en belminuten die

buiten de bundel vallen zoals op hun site is aangegeven.

 

Na 90 dagen wordt het restant van de € 10,00 opgemaakt, dan

ben je buiten je "freeday's" totdat je budget op is, dan kun je

niet meer bellen tenzij je weer opnieuw geld stort.

 

Zie als bijlage de tarieven van WebCallDirect.

 

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Con,

 

Wordt inderdaad volgens die tarieven berekend, zoals ik ook al vermeldde. Het rare is dat er -zonder een verbinding- toch al het starttarief in rekening wordt gebracht. Zonder tot een gesprek te zijn gekomen. De telefoon wordt niet opgenomen b.v.

Gratis gesprekken met Rusland worden beloofd door Belkaart.nl

Een paar keer is inderdaad een verbinding gemaakt. Daarna nooit meer. Wel elke keer 13 cent belast voor de pogingen een verbinding te maken. Dat loopt ook op.

Rare gewoontes bij dat Voip-bellen!

Eerst batterij laden en ontladen, volgens gebruiksaanwijzing en daarna verder expirimenteren.

Groeten, alx

 

 

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Dank Con,

Wordt inderdaad volgens die tarieven berekend, zoals ik ook al vermeldde. Het rare is dat er -zonder een verbinding- toch al het starttarief in rekening wordt gebracht. Zonder tot een gesprek te zijn gekomen. De telefoon wordt niet opgenomen b.v.
Gratis gesprekken met Rusland worden beloofd door Belkaart.nl
Een paar keer is inderdaad een verbinding gemaakt. Daarna nooit meer. Wel elke keer 13 cent belast voor de pogingen een verbinding te maken. Dat loopt ook op.
Rare gewoontes bij dat Voip-bellen!
Eerst batterij laden en ontladen, volgens gebruiksaanwijzing en daarna verder expirimenteren.
Groeten, alx


ALs je veel naar Rusland wilt bellen overweeg dan een andere
aanbieder, kijk hier eens.

http://www.voiprates.nl/nl/russian_federation.php

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat starttarief wordt niet in rekening gebracht als je gaat bellen met die VOIP telefoon van gigaset. Ik weet dat een aantal voip providers (betamax en Co) starttarieven in rekening bellen voor Phone to phone calls... dat is diet niet met een voip telefoon, maar met een gewone traditionele telefoon.

 

Bellen met de gigaset naar andere gigaset gebruikers is gratis. Je registreert je (naam opgeven etc) enb je krijgt een gigaset nummer. Iedereen met een gigaset telefoon kan jou dan opzoeken in het interne gigaset telefoonboek, en contact met je opnemen... helemaal gratis.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos
Origineel bericht van: alx
....
Ik heb gisteren een impulskoop gedaan. Een Gigaset A580IP.
Daarmee kan ik Voipbellen en normaal. Het schijnt dat er een
site is van Gigaset, waarbij je gratis kunt bellen naar andere
Gigasetbezitters. Ik snap er nog niet veel van en hoop het snel onder de knie te hebben. Alle adviezen zijn welkom.


Als je op de Siemens A580Ip niet NL firmware zet, zoals de duitse, kun je je aanmelden op gigaset.net/myaccount. Volgens mij heeft de KPN deze service niet vrijgegeven, dus moet je buitenlandse firmware erop zetten. De instellingen hiervan staan dan in menu services. Deze usernames van diverse Siemens Dec gebruikers kun je opslaan in je telefoonboek en zo kun je onderling gratis bellen zonder zelfs een sipregistratie te hebben van een sip provider. Gigaset is dan je sipprovider cq. zo kun je goedkoop een uitgebreide telefooncentrale over diverse lokaties maken waarbij je Siemens IP centrales de lokale koppeling zijn met maximaal 8 ip/trunks per basis en flink aantal Eurodec handsets. De telefoonboeken van alle Gigaset handsets zijn over en weer te copieren.

Op de gigaset services pagina kun je ook kiezen de telefoongids.nl in de online directories, zo kun je naar nummers zoeken in de NL telefoongids via je handset. Ik heb het weerbericht van mijn woonplaats als screensaver
ingesteld.

Klik hier voor een uitgebreide handleiding van je Siemens IP, is wel voor de C470, maar de software is voor een groot deel identiek, buiten dat de A580 het aantal siptrunks beperkt tot dacht ik max. 1. Je kunt dan geen onderscheid maken tussen een voip-in en een andere voip-uit provider om eenlaagste kostenroute in te kunnen stellen. Staan ook de gigaset.net functies beschreven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijke dank voor alle adviezen!

Voor een maatje van me heb ik er ook één gekocht.

Hij belde mij via Gigaset.com. De telefoon ging wel over, maar

we hadden geen spraakverbinding. We hebben geen Internet via KPN.

Wel heeft mijn maatje een Internetverbinding via XS4ALL.

Blokkeren zij ook verbindingen (als KPN-dochter)?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was, zou ik eerst mijn eigen verbinding controleren, en aan je maatje vragen hetzelfde te doen.

Als je de gigaset Echotest belt, kan je jezelf horen praten. Op die manier weet je dat aan jou kant alles goed geconfigureerd is.

 

Bel 12345#9 (#9 is omhet nummer uit te bellen via gigaset. provider 1t/6 kan je zelf voorzien van sip instellingen van andere providers)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...