Ga naar inhoud


Als je Internet Explorer gebruikt dan ben je dom (letterlijk)


grunnsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: grunnsat
Een Canadees bedrijf heeft een IQ test op Internet gezet. Echter ze keken ook welke browser de mensen gebruikten die de test deden. Daarbij bleek dat gebruikers van Internet Explorer een duidelijk lager IQ hebben dan gebruikers van andere browsers. Gebruik je nog een oude versie van IE dan is het heel erg met je gesteld.

Hier is het linkje naar het rapport (in het Engels):

http://www.aptiquant.com/IQ-Browser-AptiQuant-2011.pdf


welke versie van dat IQ is dat?

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik eindelijk de boodschap als ik met Opera de site van ziggo bezoek:

 

"Browser wordt niet ondersteund

 

Op dit moment wordt de Opera browser niet volledig ondersteund. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de website raden wij u aan om over te stappen naar een andere browser.

 

Installeer gratis een nieuwe browser:

Stap over naar Internet Explorer"

 

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om ziggo klanten te beledigen, maar ik leef wel met jullie mee wink

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sites worden geschreven volgens de IE norm die geen norm is.

Andere browsers volgende de algemene voorschriften behalve . . .

Je raad het al.

 

Da's de reden dat andere browsers stranden . . .

 

Het ligt niet aan Opera. Die mannen snappen het hoe je een

browser moet bouwen. IE, een verschrikking en een(jammer genoeg)

trendsetter. Ik voel aan mijn water dat dit fout gaat.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaken liggen wel iets genuanceerder gelukkig.

 

In het verleden was het met IE inderdaad een ramp. Microsoft hield zich (zoals gewoonlijk) aan geen enkele standaard, en web pagina bouwers speelden daar vrolijk op in door IE specifieke functies te gebruiken. Daarnaast ving IE allerlei fouten in web pagina's op, waardoor de web pagina bouwers nog luier werden.

 

M$ heeft echter toegezegd zich te gaan houden aan de echte standaarden, en de nieuwste versies van IE zijn op dat gebied ook vele malen beter.

 

Het grote probleem zit hem echter bij de web pagina bouwers en hun opdrachtgevers. Als je een web pagina gebouwd hebt, dan zou je hem eigenlijk door validator software heen moeten halen om te zien of er geen syntax fouten in zitten. Als je dat doet met web pagina's (ook van grote bedrijven), dan vliegen de foutmeldingen je om de oren. Dan kun je ook niet verwachten dat die pagina's door alle browsers goed afgehandeld worden. Als opdrachtgever zou je moeten eisen dat jouw pagina's gevalideerd worden, maar wie weet dat, en wie doet dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...