Ga naar inhoud


USB3 externe schijf op Esata poort?


Tisnix

Aanbevolen berichten

 

Ik ben van plan een nieuwe externe schijf te kopen. Nu las ik ergens dat er verloop stekkers zijn van E-sata naar USB3.

De schijf die ik wil kopen is 2 TB en heeft USB3. Is het inderdaad mogelijk dit via een verloopstekker aan te sluiten op de VUduo op de Esata poort. Is deze aansluiting dan ook sneller en heeft het verder voor- of nadelen?

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Tisnix,

tis nix die usb 3.0!

hij (de USB 3.0 norm) is weliswaar downgradeble naar usb 2.0 norm (hetgeen de standaard van de VU+ DUO is) maar je zult beter gewoon of USB poortje gebruiken of esata poortje gebruiken van de VU+.

 

alles via via aan mekaar knopen kan in sommige gevallen een prestatie verlies geven.

 

de juiste hdd merk/type en goede usb controller in de externe casing, liefst met eigen stroom, is snel genoeg voor opnames per usb 2.0 (dat blijkt ook uit de voorbeelden van de solo)

 

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het heeft in ieder geval geen enkel voordeel om een USB 3.0 schijf te gebruiken.

 

In een DUO kan je de schijf beter gewoon inbouwen. Extern heeft alleen maar nadelen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

precies. USb-3 is wel een standaard, maar het enige wat standaard is is de ellende om het ook echt op usb-3 aan de praat te krijgen.

 

Het zal ooit nog wel zover komen, maar op dit moment is het een kwestie van geluk of het ook goed werkt, en wat michel zegt, bouw een disk in je duo, scheelt je een hoop geklooi.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Duidelijk, bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

Ik heb al vanaf aanschaf een interne 1,5TB schijf, maar wil foto's, muziek en films ook mee kunnen nemen om bij anderen te kunnen gebruiken. Dan ook nog als extra back up. Ik zal de externe schijf dan gewoon op de usbpoort aansluiten, verder geen gerommel met verloop stekkers dan.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gaat het hier om de harde schijf waar je ook je opnames op wilt maken, of een schijf met alleen foto's muziek en film van een externe bron?

 

Zo niet, de harde schijf waarop de VU+ opneemt is meestal EXT3 geformatteerd en dat kan een normaal windows systeem niet lezen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tisnix

Duidelijk, bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
Ik heb al vanaf aanschaf een interne 1,5TB schijf, maar wil foto's, muziek en films ook mee kunnen nemen om bij anderen te kunnen gebruiken. Dan ook nog als extra back up. Ik zal de externe schijf dan gewoon op de usbpoort aansluiten, verder geen gerommel met verloop stekkers dan.


Ik heb een 2TB HDD in mijn VU+, waar ik ook mijn backups op zet en andere zaken, die ik wil bewaren en bereikbaar moet zijn voor computers en draagbaar apparatuur.
Omdat mijn VU altijd aan staat ( of standby) is deze altijd beschikbaar.

Hier geen gerommel met stekkers en schijven verslepen.

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De interne schijf wordt gebruikt voor de opnames, maar ook voor foto, muziek en films van download. Vooral voor muziek wil ik de collectie mee kunnen nemen naar andere locaties buitenhuis. Heb een DJ programma om muziek te draaien en is dan handiger om je collectie mee te nemen. In huis heb ik een netwerk waarmee alles vanaf de VUduo overal vandaan bereikbaar is, dat is al in orde.

De externe schijf zal dan voor Windows geschikt blijven, wel met de mogelijkheid om het ook op de VUduo af te spelen.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...