Ga naar inhoud


Schotel creaties


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste schotelaars

 

Over het algemeen kun je stellen dat de meeste mensen niet gecharmeerd zijn van het aanzien van schotels net zomin als dat vroeger was toen elk huis een aantal “hark-antennes” op een lange mast op het dak had staan.

Nu valt er aan een harkantennes weinig te pimpen maar aan een schotelantenne des te meer. Desondanks zijn er veel woningbouwcorporaties die schotelverboden instellen of strenge regels hanteren.

Ik nodig U dan ook uit om mooie creaties van schotels te plaatsen op dit draadje.

Ik doe vast een voorzetje met de volgende plaatjes:

post-55926-1318262239,6509_thumb.jpg

post-55926-1318262239,6756_thumb.jpg

post-55926-1318262239,6996_thumb.jpg

post-55926-1318262239,7155_thumb.jpg

post-55926-1318262239,7401_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste aaannk

 

Je schrijft:

 

Gaat het hier nou om optimale satellietontvangst of kunst haha?

 

Als je dit met brushpaint doet, zit de lak er zo dun op, dat dit geen invloed heeft op de ontvangst, immers veel schotels zijn in diverse kleuren leverbaar. Kijk maar naar Triax in de kleuren wit, steenrood, antraciet en grijs. Laten we eerlijk zijn, een flat vol grijze schotels is ook geen gezicht.

In de meeste voorbeelden zijn kunstenaars bezig geweest om de flat wat op te vrolijken. Op de onderste foto is de Duitse kunstenaar Daniel Knipping bezit geweest. Op die foto zie je ook twee grijze schotels tussen de gepimpte, dat is echt een afgang. Er is dus niets gefotoshopt.

 

En wat dacht je van deze cartoon dishes, schitterend toch!

post-55926-1318262241,3264_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik het nog steeds lelijk, geschilderd of niet. Maar dat vind ik ook gelden voor van de groot aircobakken, vuilniszakken, gestapelde kratten bier, etc. Ik zie het als het zichtbare verschil tussen achterstand of niet.

 

Met zoveel schotels vind ik het de plicht van de eigenaar om met een satelliet oplossing te komen om zo'n gebouw weer wat aantrekkelijker te maken.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het zou al een heel stuk schelen als de schotels boven op het dak van een flat gezet mochten worden zoals dat in de zuidelijke landen gebruikelijk is. Dan zie je er toch een stuk minder van vanaf de straat maar ja, daar moet je hier bij de flateigenaar niet mee aankomen want die is veel te bang dat je het dak kapot trapt, zie de bijlages.

En natuurlijk kun je dan ook meteen een lnb nemen met 4 of 8 aansluitingen. Dan heb je 4 tot 8 maal minder schotels nodig.

post-55926-1318262241,381_thumb.jpg

post-55926-1318262241,4292_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...