Ga naar inhoud


Bye bye dreambox... Hello Tvheadend


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
De Cine2 is een 'very low profile' kaart dus dat lijkt mij geen probleem.

Mvg,

Michel


Duidelijk smile.
Maar misschien dit als toevoeging zodat ik het zeker weet:
De foto, zoals boven geplaatst, is al die van een low-profile setup. De betreffende (sparkle) fanless GT430 kaart is low-profile, en de heatsink ervan zal zich dus waarschijnlijk ook ter hoogte van het printbord van de CineS2 bevinden. Deze (GT430) videokaart bereikt onder normale omstandigheden een graad of 55 a 57 (afspelen media), 62 a 65 graden wanneer de GUI constant in gebruik is (afspelen audio m.b.v. xmbc equalizer interface bijvoorbeeld) en ik heb zelfs al eens een graad of 80 voor de kiezen gehad. Maar dat is 1 of 2 keer gebeurt toen xbmc vastliep, en waarschijnlijk 100% load te verduren gaf op de GUI.
Allemaal acceptabel voor de GT430. De kaart kan een maximale bedrijfstemperatuur van 98 graden aan.

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar als ik er een kaart naast wil plaatsen krijgt die wel bovenstaande scenario's te verduren. En ik moet rekening houden met het 'worst case scenario'. Een graad of 80. Die hoeveelheid graden vertaalt zich natuurlijk niet direct naar de omgevings temperatuur, maar iets van 50 a 55 graden vlak rond de kaart wordt het wel.

Vandaar ook de vraag: Word deze kaart warm. M.a.w. -> Voegt deze kaart juist nog warmte toe (dus een extra kacheltje naast de videokaart), of is het best wel een koele kaart? En ook: Als deze kaart wat omgevings warmte voor de kiezen krijgt blijft ie dan functioneren, of is de kaart er zeer gevoelig voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Een graad of 80 is veel te warm. Ik denk niet dat kaarten getest zijn bij zulke extreme temperaturen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik geloof dat 80 graden voor een videokaart wel kan. Maar je moet zorgen voor een goede luchtstroming in de kast. Je kan niet passieve componenten gebruiken zonder een goede luchtstroom.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik bedoel dat de veroorzaker van die 80-90 graden dan pal naast de DVB-S2 kaart zit en die dus veel te warm wordt.

 

Die DVB-S2 kaart vind dat vast niet tof.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben van het weekend ook aan de slag gegaan met tvheadend ...

 

Het is in potentie heeeeeeeeeeel mooi... ik gebruikte altijd dvbviewer, maar oh oh oh wat is die frontend in xbmc mooi en gebruikersvriendelijk ...

 

Ik heb tvheadend geinstalleerd op mijn Qnap ts219 ... dus met een 1.2 ghz kirkwood processor.... Ben alleen bang dat de belasting van dit apparaat nog wel eens teveel kan worden op het moment dat ik mijn tweede usb tuner hierop ga hangen en dan ook echt twee hd kanalen tegelijkertijd gaan kijken en een opnemen .... met een hd kanaal schommelt de belasting rond de 35% ...

 

 

Denk alleen dat ik nog wat problemen had met mijn xbmc installatie op windows .... vanavond eens een live cd met linux proberen, kijken of dat beter gaat...

Het beeld was namelijk perfect, alleen het geluid was niet zo goed, hoorde bij de HD zenders steeds een soort helikopter geluid op de achtergrond ....

 

Als de linux versie van xbmc me nog helikopter geluid gaat geven dan zal ik waarschijnlijk even terug schakelen naar mijn dvbviewer(server) installatie voor het kijken van tv, maar zodra de meest irritante bugs verwerkt zijn ga ik zeker om ....

 

Ben benieuwd hoe de testjes vanavond met de xbmc linux live cd gaan verlopen....

 

Nu nog upnp/dlna streaming voor tvheadend (dvbiewer doet dat al, soms handig op een tv waar ik geen computer op heb maar wel dlna client) en ik kan daadwerkelijk met alle apparaten in mijn netwerk tv kijken :) ...

aangepast door scienide
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dat de veroorzaker van die 80-90 graden dan pal naast de DVB-S2 kaart zit en die dus veel te warm wordt.

 

Die DVB-S2 kaart vind dat vast niet tof.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Correct. De (beoogde) CineS2 kaart zit dan vlak naast de videokaart die aardig warm kan worden. Volgens z'n ingebouwde sensor dus realistisch gezien maximaal 80°C. Maar dat is een keer of twee voorgekomen.

 

Nu heb ik de kaart (GT430 videokaart dus) eens flink op z'n donder gegeven terwijl ik er een thermometer bovenop gelegd heb. Echt bovenop de heatsink. Als ik de kaart tot z'n uiterste drijf (graad of 72 volgens ingebouwde sensor), is het direct op/rond de kaart een graad of 50 volgens de thermometer. Op een centimeter afstand o.i.d. zal het dus nog wat 'koeler' zijn.

 

Nu ga ik er eigenlijk wel vanuit dat de CineS2 een product is die onder bedrijfsomstandigheden kan opereren van zeg tussen de 45 a 50°C, misschien nog wel wat warmer. Ofwel: In principe geschikt voor in mijn HTPC.

Tenzij de kaart *zelf* nog warmte toevoegd.

 

Dus eigenlijk moet mijn vraag zijn: Genereerd deze kaart zelf veel warmte? Of word het ding nauwelijk warm?

 

Trouwens: Ben ik bijna zover om tvheadend echt eens aan de tand te gaan voelen, kom ik dit tegen:

 

Sep 03 21:48:15 <andoma> yeah ..
Sep 03 21:48:16 <andoma> well
Sep 03 21:48:26 <andoma> i think the problem actually is that i don't have time for tvheadend anymore
Sep 03 21:48:28 <andoma> or well
Sep 03 21:48:32 <andoma> i'm not motivated to work on it
Sep 03 21:48:37 <andoma> i don't use it myself

 

Wat betekend dit voor de verdere ontwikkeling van tvheadend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon bovenstaand bericht niet meer bewerken, maar volgens het datablad van de cineS2 is de:

 

Leistungsaufnahme nur ca. 2 Watt

 

Zelfs al zou die hele 2W omgezet worden in warmte, dan is het ding eigenlijk nog steeds vergelijkbaar met een koelkast (kwa temperatuur). Geen probleem voor mijn situatie dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Trouwens: Ben ik bijna zover om tvheadend echt eens aan de tand te gaan voelen, kom ik dit tegen:

 

Sep 03 21:48:15 <andoma> yeah ..
Sep 03 21:48:16 <andoma> well
Sep 03 21:48:26 <andoma> i think the problem actually is that i don't have time for tvheadend anymore
Sep 03 21:48:28 <andoma> or well
Sep 03 21:48:32 <andoma> i'm not motivated to work on it
Sep 03 21:48:37 <andoma> i don't use it myself

 

Wat betekend dit voor de verdere ontwikkeling van tvheadend?

Dat betekend dat als niemand het stokje overneemt, het project afgelopen is. Het is wat mij betreft zo niet bruikbaar voor 'live in de woonkamer' gebruik.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn er voldoende mensen aanwezig hier op sat4all.com die verder willen werken aan tvheadend. Ik heb andoma zelf hierover nog niet gesproken maar hij is vast wel bereid om andere ook aan tvheadend te laten werken.

 

Ik ben zelf geen programeur, anders was ik er wel dieper ingedoken. Wat ik wel doe is zo veel als mogelijk antwoorden geven op de tvheadend fora en om duidelijkheid te krijgen over wat de oorzaak van bepaalde bugs is.

 

De basis van tvheadend is goed en is volgens mij een prima startpunt om verder uit te bouwen.

 

Daarnaast moet je niet vergeten dat tvheadend niet voor de woonkamer bedoelt is, maar voor je in je meterkast.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is Lars op den Kamp ook betrokken bij zowel het Tvheadend gebeuren als XBMC-PVR. In het verleden heeft hij al eens een aparte release van TVheadend uitgebracht voor XBMC. Dood is TVheadend niet, uitstervend ? misschien.

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ook niet uitstervend ....

 

gisteravond is er een patch geapplied in de laatste versie van tvheadend waarmee mogelijk verschillende problemen met HD zenders opgelost kan zijn.

Dus als je problemen had met HD opnamens uit tvheadend zou deze patch dus een oplossing kunnen zijn.

Ik hoor graag of dit idd zo is, en zo niet wat er dan nog steeds fout gaat.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben niet heel erg thuis in deze matherie, maar wel wat meer in Linux. Als ik over stabiliteits problemen lees en Linux versies / varianten als Ubuntu 10.10 en Fedora, zou dat invloed kunnen hebben. Van Ubuntu zou ik dan 10.04 gebruiken, en niet de tussenversie 10.10. Ook de 11* versies misschien niet... Fedora zeker niet!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...