Ga naar inhoud


Ontvangst bij zwaar onweer.


Sky viewer

Aanbevolen berichten

Als je het nu echt heel vervelend vindt dat het beeld weg valt bij zwaar onweer, dan zou ik je adviseren om een Triax 110cm met Multi-rail te nemen en daarop de Inverto BLACK ULTRA te plaatsen. En natuurlijk wel 100% goed uitrichten.

 

@BeoMaster,

Of zo’n kapje helpt betwijfel ik, dit kan je pas zeker weten als je twee identieke schotelopstellingen hebt, de een met een kapje, de andere zonder kapje en dan maar wachten op heel slecht weer.

Zie het kapje in de bijlage.

post-55926-1318262284,4978_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij regen heb ik nooit uitval ( ook al mik ik tussen 2 bomen door , een klein gaatje ) . Enkel een hevig onweer opkomend uit het zuiden wil het wal s enkele minuten uitvallen , maar voor de eerste druppel valt is beeld er alweer .

 

Enkel vorige week donderdag 20 min uitval gehad met noodweer . Was ook wel heftig als je ziet wat op pukkelpop gebeurd is ( 10 km ervanaf ) .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Moost


De enigste zender die niet meer werkt na de onweersbuien is Eredivisie Live 1.
Kan iemand bevestigen of deze zender nu goed werkt op satelliet ??


Er kijkt vandaag niemand naar Eredivisie Live 1 ??

Ben er al een tijdje mee bezig, maar krijg de zender niet aan de gang, dus wil graag weten of ik alleen deze zender op zwart heb sinds de onweersbuien zijn geweest, of dat er daar een storing is.
Vreemde is dat Eredivisie Live 2 wel werkt. (textbeeld)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker
@BeoMaster,
Of zo’n kapje helpt betwijfel ik, dit kan je pas zeker weten als je twee identieke schotelopstellingen hebt, de een met een kapje, de andere zonder kapje en dan maar wachten op heel slecht weer.

Misschien niet professioneel, maar het bewijs is al geleverd: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n kapje en of eieren doosje helpt ook niet , als er fikse donderwolken van enkele kilometers hoog , precies hangen tussen de satelliet en de wok/ schotel.

Daar kan het signaal van de satelliet echt niet door heen !

Ik heb het dus niet over enkele water druppels , en of wolken van enkele meters .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker
Als je het nu echt heel vervelend vindt dat het beeld weg valt bij zwaar onweer, dan zou ik je adviseren om een Triax 110cm met Multi-rail te nemen en daarop de Inverto BLACK ULTRA te plaatsen. En natuurlijk wel 100% goed uitrichten.

@BeoMaster,
Of zo’n kapje helpt betwijfel ik, dit kan je pas zeker weten als je twee identieke schotelopstellingen hebt, de een met een kapje, de andere zonder kapje en dan maar wachten op heel slecht weer.
Zie het kapje in de bijlage.


Er is al veel gezegd over het kapje. Nog 1 maal: signaal moet zich een baan vormen door de regendruppels van de sateliet naar de schotel. Hier doet geen enkel kapje iets aan ! het enige wat ik gezegd heb, is dat zo'n kapje kan helpen tegen regendruppels op de lnb's, waardoor het signaal niet licht verstrooid wordt op de lnb kop. That's all. wink

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Moost
Origineel bericht van: BeoMaster

Met een schotel van 80 cm of groter en goede lnb's, die stabiel en goed uitgericht staan heb je zelden uitval. Echter, zeer zware onweersbuien hebben als gevolg dat een korte uitval kan plaatsvinden. Wat wel eens wil helpen is een klein kapje boven de lnb's plaatsen. Dit helpt enkel tegen de regendruppels op de lnb en zo ook verbetering van het signaal.


Vandaag 3 zware buien gehad, en 1x alles weg voor enkele minuten.
Heb Triax 78cm, 4x Alps-LNB.

De enigste zender die niet meer werkt na de onweersbuien is Eredivisie Live 1.
Kan iemand bevestigen of deze zender nu goed werkt op satelliet ??


Eredivisie live werkt prima hier.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...