Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Diep teleurgesteld in ondersteuning AZbox


Gast ed59

Aanbevolen berichten

Beste ed59

 

Als je eens begint met een reisje naar Zutphen voor ondersteuning dan ben ik ervan overtuigd dat je met een super goed werkende ontvanger naar huis gaat.

Mocht dit teveel moeite zijn dan kan je misschien zaterdag as. naar Apeldoorn komen voor hulp bij het goed inregelen van jou ontvanger.

Wat ik mij afvraag is: Wat is de toegevoegde waarde van al het negatieve gemekker over AZBOX. Ik vraag me af wat je hier mee hoopt te bereiken.

De ontvangers hebben zich in het verleden en het heden bewezen om hun stabieliteit en kwaliteit en als je gaat beginnen over Duitse en Portugeese normen dan zou ik eerst maar eens de hardware bekijken want volgens mij komt dat ALLEMAAL uit het verre oosten.

Dat er geen ondersteuning is voor de ontvangers is klink klare bullshit als je maar een keer de moeite zou nemen om contact op te nemen met de importeur dan is hij ten aller tijde bereid om je te helpen en dit kan zelfs `savonds als je dat beter uitkomt, probeer dat maar eens bij DM.

Traag zappen?? Ja maar waarom gebruik je een dure orginele module, die heb je helemaal niet nodig er zit een prima kaartlezer ingebouwd die het uitstekend doet met MC.

 

Ik denk dat ik voorlopig genoeg gezegd heb en denk dat er vele het met mij eens zijn.

 

Groet Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Ronnie,

Ten eerste woon ik in het centrum van West-Vlaanderen België en reisjes die je voorstelt zijn niet zo vanzelfsprekend, maar goed.

Blijkbaar ken je heel wat van de box. Ik wil niet mekkeren maar oplossingen. Ik ben ook niet te lui om zaken op te lossen, maar ik moet weten hoe.

 

Deel eens uw kennis en vertel eens op welke manier er rapper kan gesurft worden op de box? Mijn testsnelheid is op de box zo'n 2 à 2,5 MB. Ik kijk op dat ogenblik niet naar TV, maar selecteer de browser. Dus geen sprka van ergens een overbelasting te veroorzaken.

Vertel ook eens op welke manier daadwerkelijk kan gestreamd worden (heb ji daar resultaten met de laatse FW). Ik heb de procedures met VLC, met PC Ip of 224.1.1.100, die op de fora te vinden zijn grondig uitgetest. Resultaat 0

Vertel me nu ook eens wanneer men de aanpassing van YouTUbe gaat doen. Maak me niet wijs dat zoiets weken in beslag neemt hé. Een goede service maakt dat in een paar dagen in orde.

Als je mij op voorgaande vragen al een degelijk antwoord kan geven dan zal ik niet meer "mekkeren".

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Citaat:
Als je eens begint met een reisje naar Zutphen voor ondersteuning dan ben ik ervan overtuigd dat je met een super goed werkende ontvanger naar huis gaat.


Sorry hoor, maar hoe enkelen hier een zeer matig product verdedigen gaat echt wel eens heel erg ver.

Ook die meneer in Zutphen (hoe goed bedoeld ook, want die geeft super service!) kan van de Azbox HD Premium+ geen 'super goed werkende ontvanger' maken.

De hardware is gewoon te traag, de drivers zijn niet goed en de originele firmware is niet af. Daar mankeert gewoonweg te veel aan.

Over enigma2 adaptatie maar te zwijgen want die is ronduit slecht als ik dat vergelijk met native enigma2 receivers.

Als je dit een super goed werkende ontvanger vind, zeg ik maar 'een kinderhand is snel gevuld' of zoiets.

Er is namelijk voor nagenoeg dezelfde prijs (AzBox HD Premium+ met een extra DVB-S2 tuner) al een ET9000 of een VU+ te koop en voor dezelfde prijs als de Axbox HD Premimum+ (met een enkele DVB-S2 tuner dus) of zelfs minder al een VU+ Uno te koop en ik kan je garanderen dat die wel goed werken en minimaal een factor 5 sneller zijn en wel betrouwbaar werken.

Mvg,

Michel


Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het zappen en de dure module. Ten eerste is het een oiginele ci-module en smartcard voor TV-Vlaanderen. Ik kon niet anders dan beiden samen aan te kopen. Men levert de smartcards niet meer afzonderlijk. Ik heb vijf dealers bezocht.

 

Verder staat het me ook vrij om negatieve ervaringen aan te kaarten. Dat is vrije meningsuiting en daarvoor dient ook een forum. Ik tracht daarmee reacties uit te lokken die naar oplossingen leiden. Als er geen oplossingen voorhanden zijn, dan nodig ik andere bezitters uit om deze problemen collectief bij de constructeur aan te kaarten als het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik doe het niet om jou te helpen, ook niet om de Azbox af te zeiken, maar wel als tegengas tegen die figureren die hier waarschijnlijk hun brood mee verdienen en die azbox verdedigen tot op het bot, ook op alle punten waar niets te verdedigen valt.

 

De Azbox HD Premium+ is nooit goed geweest en zal het volgens mij ook nooit meer worden.

 

Op het moment dat de Azbox Me uitkomt (waar ik wel hoge verwachtingen van heb), zal de aandacht richting de oudere producten al snel verstoffen.

 

Ook Sigma Designs weet geen betere driver meer voor de oudere producten te maken en met een slechte driver krijg je ook NeutrinoHD nooit goed werkend. Daar ben ik van overtuigt, want enigma2 en NeutrinoHD gebruiken dezelfde drivers.

 

De originele software wordt gegarandeerd nu al nauwelijks meer verder ontwikkeld.

 

Wat het nu is, zal het ongetwijfeld ook ongeveer blijven en nu is het gewoon niet goed.

 

Daar valt niets meer aan te verdedigen. Dat is nu lang genoeg gebeurt en het heeft zich overduidelijk bewezen dat er bijzonder weinig gebeurt is. Zeker op het vlak van de officiële firmware.

 

Die is na al die tijd nog steeds niet goed en omdat ze die niet goed krijgen wordt er nu enigma2 aangeboden.

Zonder fatsoenlijke driver en een snellere CPU wordt enigma2 ook niets.

 

Sorry, maar dat zijn de feiten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedank je niet voor hulp hoor, maar voor jouw persoonlijke vaststellingen, die toch ergens met mijn denken raakpunten hebben.

Ik erger mij ook vooral aan het feit dat zoveel liefhebbers gemaakte opmerkingen niet alleen afbreken, maar er geen oplossingen aanbrengen of alleen halfslachtige zoals bijregelen. Geef dan de instructies en in 5 minuten is de zaak geklaard.

 

Ik heb het gevoel een lege (hobby)doos gekocht te hebben, jammer!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook teleurgesteld, media player kun je redelijk vergeten.

na wat software updates ben ik blijven steken bij versie 4.7 nog wat.

update naar nieuwere software lukt niet meer, zal wel een volledige format en installatie gedaan moeten worden.

 

leverancier wil dat alleen tegen betaling doen.

 

ik zit er sterk aan te denken om dat ding maar te verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
....Ja en het is geen echte twintuner dus het vergelijk met een DM8000 gaat sowieso niet op......


Michel,

Kan je aangeven waarom een premium + geen echte twintuner is? Want die stelling begrijp ik niet.
Kan je tevens uitleggen wanneer een ontvanger dan wel een echte twintuner is?
Alvast bedankt,
Groeten Joop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ed59
Ik tracht daarmee reacties uit te lokken die naar oplossingen leiden.


Waarom neem je het advies van anderen dan niet ter harte om even contact met de importeur op te nemen.

Citaat:
De importeur contacteren zal geen aarde aan de dijk brengen,het zijn de programmeurs die in onvoldoende mate reageren.


Deze opmerking zet hooguit "doden aan de zeik", maar zeker geen zoden aan de dijk.
Het feit dat je "De importeur contacteren zal ...." schrijft, getuigd al van vooringenomenheid.

Overigens staat het jou vrij om negatieve ervaringen aan te kaarten, evenzoals het anderen vrij staat positieve dingen te vermelden of negatieve dingen te ontkrachten.
Daar komt bij dat je op vragen in deze post enkele halfslachtige antwoorden geeft. Zo kom je niet tot een oplossing. Ook uit je post-history leidt ik geen rampenbak af. Nu is sat4all, en daarmee prijs ik mij heel gelukkig, niet heiligmakend (nee, dit is geen (anti)reklame, maar een feit). Ik weet dus niet waar je nog meer actief bent en hoe je ervaring daar is.

Mijn advies?
Doe nou even wat de anderen je hebben geadviseerd en neem eens contact op met de importeur en wellicht ligt daar de oplossing van jouw 'problemen'.
Zelfs een Michel geeft aan dat 'deze meneer' een super service geeft.

Zorlith
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een goede twin tuner kan opnemen op één satelliet/transponder terwijl je kijkt op een andere satelliet/transponder.

 

Dat wil dus zeggen dat je op één transponder minimaal 2 zenders moet kunnen opnemen, terwijl je op een andere satelliet en transponder kijkt, of op twee verschillende transponders opneemt, terwijl je naar een andere zender op een van die twee transponders kijkt.

 

Dat is mij met een Azbox nog nooit gelukt.

 

Het hele PVR gedeelte werkt sowieso niet lekker en de receiver wordt zo traag als dikke stront als je gaat opnemen/kijken op verschillende tuners. Het gebeurt ook vaak dat ik een onverklaarbare crash krijg en dan mijn opname kwijt ben.

 

Het heeft werkelijk nog nooit gewoon tadeloos gewerkt en dat is maar één van de vele punten die niet lekker werken.

 

De mediaplayer zuigt ook en de algehele bediening van de box is erg traag, zapsnelheid is mega traag, netwerk snelheid is mega traag.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Een goede twin tuner kan opnemen op één satelliet/transponder terwijl je kijkt op een andere satelliet/transponder.


Tot zover ben ik er nog smile


Origineel bericht van: Michel
Dat wil dus zeggen dat je op één transponder minimaal 2 zenders moet kunnen opnemen, terwijl je op een andere satelliet en transponder kijkt, of op twee verschillende transponders opneemt, terwijl je naar een andere zender op een van die twee transponders kijkt.


Volgens mij ben je niet helemaal eerlijk.
Je hebt het eerst over 'geen echte twin tuner', waarbij je toch verwarring zaait en misschien ook wel stemming maakt. En als iemand om een reactie vraagt, komt je met de verklaring van een (volgens jou?) 'goede twin tuner', waarbij ik mij afvraag of dit niet een persoonlijke smaak is.

Moet ik overigens concluderen dat andere ontvangers (vaak genoeg genoemd) ook géén echte twin tuners zijn?
Er zijn immers ook transponders die 6 of 7 zenders hebben en je spreekt over 'minimaal' twee.

Hier enkele, door anderen opgemaakte, verklaringen van twin tuners.
Twin tuner-ontvangers beschikken over twee afzonderlijke ontvangstgedeelten, en kunnen dus twee zenders gelijktijdig verwerken. Zo kan er bijvoorbeeld één kanaal worden weergegeven op tv, terwijl het andere wordt opgenomen.

of

Een twin tuner (dubbele tuner) is een dubbele DVB-T, DVB-C of satellietontvanger in één ontvangstapparaat. In tegenstelling tot een normale DVB-T, DVB-C of satellietontvanger kan daarmee gelijktijdig een televisieprogramma bekeken en een ander programma opgenomen worden.

of

Een twin tuner is een tuner in een decoder welke 2 signalen kan decoderen. Voordeel hierbij is dat bijvoorbeeld naar 1 programma gekeken kan worden terwijl een ander programma opgenomen kan worden.


Dat er vervolgens ontvangers zijn waarbij 2 opnames en 1 kijken mogelijk is, is mooi maar maakt ze geen twintuner. Bovenstaand verklaringen doen dat volgens mij wel.

Citaat:
Het hele PVR gedeelte werkt sowieso niet lekker en de receiver wordt zo traag als dikke stront als je gaat opnemen/kijken op verschillende tuners.


PVR verdient verbetering, maar ik kan niet zeggen dat 'ie sowieso niet lekker loopt. Ik neem regelmatig op en naar tevredenheid.
De combinatie van timeshift en opname geeft bij mij nog wel eens problemen. Een zender opnemen en een andere shiften dus.

Ik vraag me af of het traag worden van de ontvanger niet met iets anders te maken heeft.

Citaat:
De mediaplayer zuigt ook en de algehele bediening van de box is erg traag, zapsnelheid is mega traag, netwerk snelheid is mega traag.


Ik gebruik wekelijks de mediaplayer naar tevredenheid en vindt de bediening prettig.

De zapsnelheid is anders in vergelijking met andere boxen, maar ik haal 1.5 tot 2 seconden en vind het acceptabel. Ik ben er overigens niet vies van als het sneller zou gaan. smile Daarentegen heb ik een plaatje van een beeld en heb dat in mindere mate bij mijn andere boxen. Ook vind ik de netwerkbrowser zéér handig.



Zorlith
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit uw laatste antwoord mag ik veronderstellen dat surfen op het internet met de AZbox bij u op een vlotte manier gebeurt. Ik lees echter niets over het streamen van de box naar de laptop. Gaat dat ook vlot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling: ik heb een mail gestuurd en kreeg al na een half uurtje een duidelijk antwoord. Om misverstanden te vermijden citeer ik het antwoord hier letterlijk:

Ik heb de laatste weken contact gehad met Opensat over deze punten. Ze

hadden de Azbox ME eerder op de markt willen hebben en vanaf dat moment

Neutrino HD als officiële software op de markt willen zetten voor alle

Azboxen. Maar de Azbox ME komt later dan verwacht (in september). Wij

hebben bij Opensat aangegeven dat er actie gemaakt moet worden met de

huidige officiële software. De bekende problemen moeten opgelost worden:

 

- Streaming (werkt niet meer vanaf versie 5303)

- YouTube

- Opname problemen bij TWIN tuners

 

Opensat heeft mij verzekerd actie te ondernemen en ik zal de komende week op een terugkoppeling van Opensat vragen.

 

De internet browser is een inkoop deel en is niet of nauwelijks sneller te krijgen. Ik zal dit punt komende week ook nog eens aanstippen bij Opensat.

 

Kortom: de problemen zijn ons bekend en wij proberen dit zovaak als

mogelijk bij Opensat onder de aandacht te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ed59
Uit uw laatste antwoord mag ik veronderstellen dat surfen op het internet met de AZbox bij u op een vlotte manier gebeurt. Ik lees echter niets over het streamen van de box naar de laptop. Gaat dat ook vlot?


Sorry, maar ik heb geen idee aan de hand waarvan je dat verondersteld frown
Ik heb het over de netwerkbrowser en niet over een webbrowser.
Die gebruik ik niet. Simpelweg omdat browsen op een TV mij niet boeit. Daar heb ik mijn PC voor.
Overigens biedt de webbrowser enkel de basis voor het surfen. Het zal nooit een firefox of IE worden.
Ook is al heel lang bekend dat het niet de vlotste browser is.

Er zijn echter gebruikers die aangeven dat browsen met een grotere DOM module en/of gebruik van Priority Manager en swap-file voordeel biedt.

Ik heb je begin post nog even gelezen en misschien moet je met een LAN kabel even testen of er verschil in snelheid is.
Van wifi weten we dat dat tot nog toe halfduplex is. Snelheden van 54Mbps bij wifi heb ik met mijn notebook ook nog nooit gehaald.


Over streamen het volgende.
De optie wordt inderdaad in de software geboden.
Het heeft ook gewerkt. Zelfs multicast. Tot een aantal versie nummers terug.
Wat de oorzaak is dat het nu niet meer werkt, weet ik niet.
Ik kan mij vergissen, maar ik d8 dat 5303 nog wel werkte.
Hier geldt ook dat ik dit niet gebruik, maar ik weet dat er firmware is waarmee het kan.

Zorlith

EDIT: Zal je net zien. Ben je aan het typen, komt er van de importeur soortgelijke informatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...