Ga naar inhoud


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing


droomboxer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Cobus R



SECA card 00.xxx.xxx.xxx entitlements:



Da's niet het nummer van je kaart. Dat nummer is voor iedere canaldigitaalkaarthouder gelijk. Ik ben nog aan het uitzoeken wat dit nummer precies is, maar op 3 Dreamboxjes is dit (met losse kaarten) precies gelijk.

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: wapper
Heb de afgelopen uren zitten scannen op alles en nogwat maar eenigste wat opestaat op cccam is port jaja 12000

Dat hoeven ze niet te doen, ze hoeven alleen maar op die poort te scannen op diverse IP adressen.
Andere poorten zijn voor CD totaal niet interessant.
Tenzij men zelf een andere poort bepaalt, ok.

Origineel bericht van: wapper
dan zou CD namelijk gebruik maken van deep packed inspectie.

Verklaar je nader, want deep packet inspectie heeft niets te maken met het zoeken van open poorten en kijken wat voor service er op die poort luistert.


Via alleen een port scan kan jij niet zien wat erover gaat kwa pakketjes, dit zie je volgens mij alleen via deep pakket inspektie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Deep Packet Inspection kan alleen je internet provider, jijzelf of je internet hosting provider.

 

Daarvoor moet je namelijk 'ergens' in het netwerk zitten.

 

Poorten scannen kan uiteraard wel vanuit iedere locatie die is verbonden met het internet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wapper
Via alleen een port scan kan jij niet zien wat erover gaat kwa pakketjes, dit zie je volgens mij alleen via deep pakket inspektie.

Wie heeft het hier over pakketjes of wat er over gaat ?
Het gaat er om dat men kan ontdekken dat er een service draait achter poort 12000.
Probeer er op in te loggen en kijk wat de reactie is.
Doe een telnet op poort 12000 en kijk wat er terug komt.
Elke service reageert weer anders en ik weet zeker dat ze op die manier kunnen herleiden wat er draait.
En als dat ccCam blijkt te zijn, dan is er wat mis, want als je niet sharet, dan staat die poort niet open.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DDX
Maar dan moeten ze dus hele provider ranges gaan portscannen.
(en hopen dat cccam nog op default poort draait)

Kost veel tijd en is illegaal.
En als je dit als bewijs in een rechtzaak gaat gebruiken.....

Geen idee waarom je het een providerrange noemt, maar ze moeten dan inderdaad een groot aantal adressen scannen.
Dat zullen ze waarschijnlijk niet doen, maar ze kunnen wel inlichtingen inwinnen, zoals elke CS gebruiker kan, en achter een x aantal adressen komen en die vervolgens scannen en dan natuurlijk op meerdere poorten.
Illegaal of niet, dat weet ik niet, ik ken die letters van de wet niet, maar als dat echt illegaal is, dan is het doorzoeken van websites (wat Google o.a. doet) op mijn thuis server ook illegaal, want ze komen ongevraagd binnen en kijken wat er allemaal staat en indexeren dat zelfs.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: wapper
Via alleen een port scan kan jij niet zien wat erover gaat kwa pakketjes, dit zie je volgens mij alleen via deep pakket inspektie.

Wie heeft het hier over pakketjes of wat er over gaat ?
Het gaat er om dat men kan ontdekken dat er een service draait achter poort 12000.
Probeer er op in te loggen en kijk wat de reactie is.
Doe een telnet op poort 12000 en kijk wat er terug komt.
Elke service reageert weer anders en ik weet zeker dat ze op die manier kunnen herleiden wat er draait.
En als dat ccCam blijkt te zijn, dan is er wat mis, want als je niet sharet, dan staat die poort niet open.


Okee en dan?

- Hoe weten zij dat het om een CD kaart gaat?
- Hoe weten zij welke kaart van CD het is? of hoe komen ze aan de NAW gegevens van dat IP address?

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
Okee en dan?

- Hoe weten zij dat het om een CD kaart gaat?

Waarschijnlijk weten ze dat niet, maar wellicht zijn er middelen om een huiszoeking te doen omdat er een redelijk vermoeden bestaat ?
Geen idee.

Origineel bericht van: Pino
- Hoe weten zij welke kaart van CD het is? of hoe komen ze aan de NAW gegevens van dat IP address?

Misschien is dat bij de ISP af te dwingen.

Ik ben geen advocaat, maar ik acht dit niet onmogelijk.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

1. Poorten scannen is onwettig

2. Indringen op een gesloten netwerk is onwettig

3. Op basis van onwettige handelingen krijg je geen dwangbevel voor adresgegevens los

4. Op basis van punten 1 t/m 3 krijg je nooit een huiszoekingsbevel.

 

Als CD daadwerkelijk gedaan heeft wat Tweakers beweert, is CD zo illegaal als de pest bezig en kunnen zie die informatie nooit in een rechtszaak gebruiken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen beweert hier maar wat en neemt wat aan en vult aan.

Er staat hier ook een bijdrage over een 78 jarige man met philips ontvanger die de card op slot had staan ivm wan sharing.

Hier blijkt voor mij de volstrekte willekeur uit.

Op dit moment smijten ze willekeurig wat kaarten dicht, zoeken de media op. Dit alles om de discussie aan te zwengelen en mensen zonder enige kennis van zaken goed bang te maken zodat ze uit zichzelf stoppen met cs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dan vorder je de laatste automatische incasso terug.

 

Eens kijken wie er dan actie moet ondernemen wink

 

Uiteraard kan CD niets bewijzen dus stel je ze direct daarna in gebreke én verantwoordelijk voor alle vervolgkosten.

 

Rechtsbijstand inschakelen en klaar.

 

CD levert op dat moment immers niet meer waar je voor betaald en contract is contract.

 

Het zijn sowieso allemaal spookscenario's want op het grootste satelliet TV forum van Nederland heeft zich nog niemand gemeld waarvan daadwerkelijk de kaart vanwege cardhsaring is uitgeschakeld. Alleen nog maar geruchten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Geen idee waarom je het een providerrange noemt, maar ze moeten dan inderdaad een groot aantal adressen scannen.

Omdat je anders de hele wereld moet gaan lopen scannen, als je je wilt beperken is het handig om alleen ziggo, upc, kpn adres ranges te nemen.

Maargoed je kan ook beginnen met logfile van de webserver van www.canaldigitaal.nl / automatisch connecten naar poort 12000 als je probeert een kaart online te activeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen daarzo ook snel de conclusie trekken dat dit niet de juiste weg is.

Ik acht niet uitgesloten dat de ecm frequentie fiks omhoog gaat. Daarnaast zal de card minder ecm's voor verschillende kaarten tegelijk gaan afleveren. Griekse Nova heeft dat systeem al, daar locked de kaart automatisch een minuut op een SID als er een periode heel veel ecm's voor verschillende sid's op gevraagd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...