Ga naar inhoud


Streamen in thuisnetwerk


ROMAN

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

 

met het oog op het aanschaffen van een HD ontvanger ter vervanging van mijn Technomate TM-1500-CI+ volg ik al enkele maanden de fora van de verschillende receivers (En dat zal ik nog wel een tijdje doen alvorens ik er daadwerkelijk een aankoop). Ook zal de huidige (CRT)TV worden vervangen en daar ben ik nog helemaal niet uit welk merk en welke grootte het zal worden.

 

Voor wat de receiver betreft denk ik momenteel dat het een VU+ Duo gaat worden.

 

1)

Ik lees in verschillende draadjes dat het mogelijk is om "video te streamen naar de PC". Begrijp ik het goed dat hiermee ondermeer bedoeld wordt dat het bijvoorbeeld mogelijk is dat enerzijds mijn huisgenoten naar een zender op de TV kijken middels de AB van de receiver en ik autonoom op mijn PC kan kijken en een zender kan kiezen middels de applicatie VLC (Op mijn PC draait Ubuntu 10.10) ?

 

2)

een verdere voorwaarde voor punt 1 is dat er een ethernet verbinding is tussen receiver en PC.

Ik heb een draadloos thuisnetwerk tussen enkele PC's en daarbij een modem / router Thomson Speedtouch 706 met een internetverbinding van 4MBit. De IP adressen worden toegekend via DHCP.

Kan ik de VU+ Duo mee opnemen in dit draadloos netwerk via een beschikbare Wifi USB stick Hercules HWGUSB2-54-V2 die gebaseerd is op de RT73USB chip ?

 

3)

Als punt 2 gerealiseerd kan worden is het dan mogelijk om zowel SD als HD video op de PC te bekijken ?

 

Ik hoor graag jullie commentaar en mocht ik soms een verkeerde terminologie hebben gebruikt dan mag je mij gerust verbeteren !

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ROMAN
Hallo forumleden,

met het oog op het aanschaffen van een HD ontvanger ter vervanging van mijn Technomate TM-1500-CI+ volg ik al enkele maanden de fora van de verschillende receivers (En dat zal ik nog wel een tijdje doen alvorens ik er daadwerkelijk een aankoop). Ook zal de huidige (CRT)TV worden vervangen en daar ben ik nog helemaal niet uit welk merk en welke grootte het zal worden.

Voor wat de receiver betreft denk ik momenteel dat het een VU+ Duo gaat worden.

1)
Ik lees in verschillende draadjes dat het mogelijk is om "video te streamen naar de PC". Begrijp ik het goed dat hiermee ondermeer bedoeld wordt dat het bijvoorbeeld mogelijk is dat enerzijds mijn huisgenoten naar een zender op de TV kijken middels de AB van de receiver en ik autonoom op mijn PC kan kijken en een zender kan kiezen middels de applicatie VLC (Op mijn PC draait Ubuntu 10.10) ?

2)
een verdere voorwaarde voor punt 1 is dat er een ethernet verbinding is tussen receiver en PC.
Ik heb een draadloos thuisnetwerk tussen enkele PC's en daarbij een modem / router Thomson Speedtouch 706 met een internetverbinding van 4MBit. De IP adressen worden toegekend via DHCP.
Kan ik de VU+ Duo mee opnemen in dit draadloos netwerk via een beschikbare Wifi USB stick Hercules HWGUSB2-54-V2 die gebaseerd is op de RT73USB chip ?

3)
Als punt 2 gerealiseerd kan worden is het dan mogelijk om zowel SD als HD video op de PC te bekijken ?

Ik hoor graag jullie commentaar en mocht ik soms een verkeerde terminologie hebben gebruikt dan mag je mij gerust verbeteren !

Groetjes,
Roman

op 1 en 2 ja
op 3 SD zeker, HD heb ik geen ervaring mee (lukte niet direct bij me, een codec misschien?)

PS: Op mijn PC's gebruik ook Ubuntu Linux Mint & Ubuntu

groetjes Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zelf gebruik ik dreamstream-e2 op mijn ubuntu desktop. Dit is een applicatie die gebruik maakt van streaming van je vuduo, en het gemak van deze app is dat je je boeketten netjes in de app terugvind zodat je gewoon kan bladeren door je lijstjes hetgeen zappen mogelijk maakt.

 

Ook epg per programma / boeket zit erin.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je wireless usb stickie wordt herkend door de vu (lees ondersteund door je image) dan zou wpa2 geen probleem moeten zijn dacht ik.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
zelf gebruik ik dreamstream-e2 op mijn ubuntu desktop. Dit is een applicatie die gebruik maakt van streaming van je vuduo, en het gemak van deze app is dat je je boeketten netjes in de app terugvind zodat je gewoon kan bladeren door je lijstjes hetgeen zappen mogelijk maakt.

Ook epg per programma / boeket zit erin.

groet,

Wiz


Klopt het dat Dreamstream-e2 niet op Windows 7 werkt?
Ik krijg alleen geluid en dan ook nog minimized.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb het wel draaiend hier op een windows 7 64 bit laptopje Jos.

 

zowel beeld als geluid, en ik heb er voor zover ik weet niets bijzonders voor gedaan. Geinstalleerd en klaar.

 

Ik denk dat je een te oude versie hebt. Meest aktuele is 0.4.0-beta13. Die zou het wel met windows 7 moeten doen. Hij is te vinden op de website van dreammultimedia.de bij pcdownloads.

 

En in je mailbox nu smile

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beste medeforummers,

Na veel wikken en wegen waag ik me ook in het satellietwereldje. oa door de geweldige streaming feature op de VU+ duo me ook zo'n ding aangeschaft en gelijk een prachtig topic ontdekt waar ik me bij kan aansluiten...

 

Ik heb die dreamstream ook geïnstalleerd, het ip adres van mijn VU+ ingevuld dat ik in Dreambox control center gebruik en dan krijg ik volgende foutmelding op het scherm:

 

"the connection to "http://192.168.0....:80" could not be established!

error reason: couldn't connect to host

Please check the network configuration under

c:\users....

or restart with parameter"--config"..."

 

(uiteraard krijg ik wel een volledig ip adres te zien.

 

Wat doe ik hier verkeerd? Gebruik de laatste nieuwe dreamstream. en DCC werkt perfect met dit ip adres.

 

bedankt alvast!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even een editje erbij...

mijn VU+ duo zijn ip adres is 192.168.0.198

 

Als ik in DCC op die manier de VU+ benader gaat dit prima. Klik ik bovenaan in DCC op webinterface, of tik ik het ip-adres gelijk in explorer in krijg ik via de explorer ook het antwoord: geen verbinding mogelijk.

Het probleem lijkt dus echt in mijn netwerk te zitten...

Wie oh wie kan er me mee helpen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

in de moderne images is op verzoek van de makers van de webinterface deze uit het image gehaald. De webinterface is alleen beschikbaar op originele dream hardware.

 

Het is dus goed mogelijk dat je een image hebt geinstalleerd waar geen webinterface meer in zit.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...