Ga naar inhoud


VTI 3.1 is uit.


Con

Aanbevolen berichten

:D ja zo is het

we hebben al tijden EPG troubles met de zenders

(ook allemaal over geschreven hier op sat4all)

EPG-EIT is degene conform de dvb-s (s2) standaard uitgebreid en meest volledige.

EPG-MHW is als mediahighway daarna gekomen en dat leverde problemen (resultaat now and next en meer niet)

EPG-nagra is de laatste vondst van de provider die eigenlijk eerder voor de interactive receivers gedacht is en gekoppeld wordt aan de recent toegevoegde nagra caid/pids

 

De receiver uit de doos (origineel image) kan eigenlijk enkel EPG-EIT netjes opslaan en verwerken.

 

De anderen netjes op het scherm brengen is afhankelijk van addities en plugins (in alternatieve images) waarbij eigenlijk een truuk uitgehaald wordt middels xml import.

ontwikkeld door enkele knappe koppen zoals rytec.

En de extra modules die Pli in z'n images steekt hetgeen de enigma2 anders doet omgaan met de data.

 

Welke men gebruikt en met goed fatsoen kan gebruiken voor je timer / programmering is inherent ook gekoppeld aan hoe de EPG (door die plugins en addities aan het image) er mee omgaan, maar vooral of INDERDAAD in het zendersignaal zulk een actueel EPG signaal is toegevoegd.

Als enkel een eenmalig ingelezen EPG gebruikt wordt en niet OOk naar het in het signaal opgenomen actueel EPG gekeken wordt kan een timer opname door tijd verschuivingen in de knoei gaan.

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Edwin024
Dit cam gedoe gebeurde bij mij juist na een nieuwe flash... helemaal niets erop, dus eerst geflashed, daarna direct de cam en hupsakee groen scherm en dat telkens weer bij het kiezen. Maar ik ga het weer proberen smile


Je hebt toch niet per ongeluk de UNO op je DUO gezet?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me wel erg ver gezocht Con.

het VTI image op USB stick is duidelijk door bm750 gekenmerkt.

 

als edwin024 het nogmaals flashed en even enkel de default skin gebruikt zal zo'n crash zich wellicht niet meer manifesteren.

 

net nadat een nieuw image uit is zijn de skins (die je toevoegt en gebruikt) nog niet allemaal com il faut (spreek aangepast op het nieuwe image)

 

waardoor veelal de idee ontstaat het ligt aan het image, terwijl de skin de boosdoener is

crashlog als zip uploaden...

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja een lijst is altijd lastig om te leveren, mede omdat er veel teveel skins zijn.

 

ik kijk altijd naar t forum waar VTI vandaan komt en de skin-bakkers (subforum skins), of ze een update speciaal voor VTI3.1 (algemeen VTI3.x ) hebben gemaakt

en wacht meestal (eerlijk is eerlijk) even een paar dagen opdat ze allemaal op niveau zijn.

 

en dan nog ben ik een zeer behoudend gebruiker van skins

 

de drie die er standaard als keuze in zijn opgenomen (in VTI image) zijn altijd door de beta testers vooraf op hart en nieren onderzocht.

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con schreef: Je hebt toch niet per ongeluk de UNO op je DUO gezet?

 

Nee, daar let ik wel op smile

 

Ik heb nu gewoon nogmaals het file op een usb stick gezet. Die voorin de usb ingang gestopt en de boel zijn laten gaan en nu ging in elk geval de cam goed. Fijn.

 

De EPG wordt hopelijk overgenomen uit een EPG.dat file dat ik via een ader image even gemaakt heb. En daarna hoop ik dat de auto update van de EPG een keer wel gaat lukken, zonder crashes of geen EPG. Ik heb overigens graag een EPG van 7 dagen en niet van twee uur.

 

Blijft nog die subtitle ellende en wellicht ook de auto taalkeuze. Ik doe echter mijn best en hoop dat de VTI makers eindelijk deze uiterst handige PLi dingetjes ook gaan invoeren.

 

We zullen zien maar ik hou mijn adem maar niet in wink

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niets gedaan, nog geen plugin of wat dan ook geïnstalleerd. Alleen de zenderlijst in gebruik, Vu op Nederland 1.

 

Ik druk na een seconde of 20 op de EPG toets en ik zit nu al een paar minuten naar een draaiend VTI symbool te kijken frown

 

Nu wordt het beeld grotendeels zwart, blokje beeld staat op rechts en nog steeds draaiend VTI...

 

het wachten lijkt op een groen scherm. En dat bedoel ik nou. Het is een schone flash!

 

EDIT: geen groen scherm, toch een crash. Helaas geen crashlog te vinden.

 

 

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI 3.1

menu

instellingen

software beheer

software update JA/oké

 

>>

her gestarte VU+

menu

instellingen

systeem

Diversen

onderaan kun je nu de ondertitels aanpassen

qua kleur

qua fontsize

qua masking

 

met dank aan de makers van VTI en natuurlijk Pli die de module aangeboden heeft

en met dank Togan die het vasthoudend bleef vragen aan de makers van VTI er iets aan te doen.

ciao

wink

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is al een hele verbetering, maar nog beter zou het zijn als het font wordt aangepast, het is nu te dik en daardoor gebeuren er nog rare dingen. Bij PLI (sorry....) is het TeleTekst formaat en blijven de regels netjes onder elkaar staan en dus niet zoals nu in VTI met een behoorlijke ruimte tussen regel 1 en 2, als er twee zijn.

 

EDIT: ik heb het al een beetje beter kunnen krijgen door de grootte terug te brengen naar 26 ipv 30.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...