Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

jups, v 1.09.36; ben benieuwd naar de release notes; die waren nog niet beschikbaar.

 

Ook voor andere ontvangers is er een nieuwe release => bv 8500 heeft release 1.09.35

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tonk
zojuist de nieuwe firmware voor de rebox 9000 op de site van rebox gezien


Gezien de lage response op deze melding lijkt het erop dat iedereen aan het afwachten is totdat iemand de moed heeft deze versie weer op het Boxje los te laten.

Kan ze geen ongelijk geven, want ik doe hetzelfde. Voorlopig nog even v1.08.75! :D

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Enige voorzichtigheid is geboden.

 

Ik kijk al 15 minuten aan tegen een tekst op het scherm, die aangeeft dat de IRD image naar het flash geheugen wordt geschreven, en dat ik vooral de ontvanger niet moet uitzetten.

 

Stap R(61/61)99%

 

Dit lijkt de 2e update op rij, die voor de leek een gang naar de dealer betekent!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Enige voorzichtigheid is geboden.

Ik kijk al 15 minuten aan tegen een tekst op het scherm, die aangeeft dat de IRD image naar het flash geheugen wordt geschreven, en dat ik vooral de ontvanger niet moet uitzetten.

Stap R(61/61)99%

Dit lijkt de 2e update op rij, die voor de leek een gang naar de dealer betekent!


Hier staat hij erop ,ging zonder problemen,ik heb bootloader 1.23

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na 30 minuten tegen de tekst aangekeken te hebben, dat de IRD image naar flash geschreven werd, maar de conclusie getrokken dat deze update niet tot resultaat zou leiden.

 

Dus de netschakelaar overgehaald en daarna met de "netschakelaar/programma up toets" methode een nieuwe poging gewaagd.

 

Dat leverde binnen een minuut weer beeld op.

 

De s.w. versie is nu 1.9.36, de loader versie is nog steeds 1.21

 

 

Zonder de release notes is het nu wel met een vergrootglas zoeken of er functioneel wat veranderd is.

Ver 1.0.27 gaf bij mij ook al geen problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update via usb-stick uitgevoerd vanaf 1.09.20 naar 1.09.36 ging probleemloos, net als bij vorige versie.

 

geen fabrieksreset gedaan, vorige ook niet.

 

1e indruk:

 

Teletekstprobleem is opgelost.

Automatische omschakeling beeldresolutie werkt beter, bijna 100% (1 foutmelding)bij zappen,lijkt niet sneller.

 

Lijkt vooralsnog stabiel, nog geen artefacten of dergelijke en beeld lijkt mooier, maar dat kan illusie zijn.

 

Ondertiteling achtergrond bij Travel HD nog steeds groen.

 

wordt vervolgd..

Ziggo instap abo

Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA

VU+ Solo 4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Na 30 minuten tegen de tekst aangekeken te hebben, dat de IRD image naar flash geschreven werd, maar de conclusie getrokken dat deze update niet tot resultaat zou leiden.

Dus de netschakelaar overgehaald en daarna met de "netschakelaar/programma up toets" methode een nieuwe poging gewaagd.

Dat leverde binnen een minuut weer beeld op.

De s.w. versie is nu 1.9.36, de loader versie is nog steeds 1.21


Zonder de release notes is het nu wel met een vergrootglas zoeken of er functioneel wat veranderd is.
Ver 1.0.27 gaf bij mij ook al geen problemen.


Cees het helpt om voordat je de firmware upgrade de Rebox te resetten. Geheugen is dan leger/schoner. Ik denk dat jouw "hangen" te maken heeft met het geheugen. Voor de algemene ontwikkeling heb ik deze upgrade ook toegepast, installatie stopte eerst bij 50%. Na een hard-reset verliep e.e.a. zonder problemen. (Bootloader 1.54)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sathans

Automatische omschakeling beeldresolutie werkt beter, bijna 100% (1 foutmelding)bij zappen,lijkt niet sneller.

Beter om de resolutie vast op 1080i te zetten, beeldformaat op "PillarBox", TV Aspect Ratio op 16:9
Dit werkt sneller dan "Automatisch" en door de "Pillarbox" instelling zie je oude programma's zonder brede hoofden.
Je bent hier tamelijk nieuw, hopelijk wordt ik niet negatief bekritiseerd door "bejaarde sleurhutters" omdat dit "al lang is gezegd" en "niks nieuws is" en ook "niets toevoegt".
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer voor zover ik het weet, dat Rebox een eigen versie nummer introduceert die niet in lijn is met andere merken. Dus ik ben wel benieuwd naar de Release notes... smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vastlopen is al geruime tijd geen probleem meer, de laatste versies software zijn stabiel te noemen.

Incidentele klachten over vastlopen zijn over het algemeen terug te voeren op het gebruikte type harddisk.

 

Kijk hiervoor naar een van de vele threads over vastlopen en te gebruiken type harddisk.

 

Hier gaan we verder met ervaringen met de s.w ver. 36.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je de ingebouwde cardlezer of een CI module?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...