Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten

ik heb al een 2 tal sticks geprobeerd waar ik al updates mee gedaan heb ,terug geformatteerd naar fat 32 softw. opgezet ,

channel up methode ,loader 1.23 en dan gaat hij over naar ERR:071

 

usb stick licht niet op,meer kan ik er niet aan doen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: mdb
channel up methode ,loader 1.23 en dan gaat hij over naar ERR:071


Ik mis wat in deze verslaggeving: komt de tekst SCAN USB op het display? Zo niet, dan doe je toch iets niet goed.

Tweede punt: bij channel up alle andere USB-apparaten (bijvoorbeeld een externe harde schijf) afkoppelen, dus alleen één USB-stick, met precies één .IRD-bestand erop op de ontvanger aansluiten.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een goed voorstel maar dit onderwerp is toch nu inmiddels tig keer al door verschillende leden duidelijk beschreven.

Er wordt simpelweg te weinig gebruik gemaakt van de zoekfunctie en ik ben bang dat dit ook gebeurd als er een FAQ hiervan wordt aangemaakt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Origineel bericht van: mdb
channel up methode ,loader 1.23 en dan gaat hij over naar ERR:071


Ik mis wat in deze verslaggeving: komt de tekst SCAN USB op het display? Zo niet, dan doe je toch iets niet goed.

Tweede punt: bij channel up alle andere USB-apparaten (bijvoorbeeld een externe harde schijf) afkoppelen, dus alleen één USB-stick, met precies één .IRD-bestand erop op de ontvanger aansluiten.

Groeten,

Audioniek.


Goede vraag m.b.t. het eerste deel maar kan het niet zo zijn dat de loader al staakt voordat de USB-Scan aan de orde komt?
Het lijkt mij dat de loader eerst volledig actief moet zijn voordat de volgende stap uitgevoerd wordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de broncode uiteraard niet, maar als ik een loader zou maken met een escape-mogelijkheid via een toets (channel-up) zou de volgorde toch echt zijn: eerst de toets testen, indien gevonden SCAN USB tonen, daarna eerste USB-device opsporen, en indien aanwezig kijken of daar een bestand met extensie .IRD op staat.

 

Faalt één van deze controles, dan de interne firmware opstarten. Mislukt dat, dan komt er Err 0x71. Anders START1, enzovoort.

 

Het valt echter niet uit te sluiten dat Err 0x71 eerder komt of kan komen, bijvoorbeeld als de loader zelf beschadigd is.

 

De insteek van de eerdere opmerking was dat als er SCAN USB langskomt, je duidelijk in de channel-up procedure zit en dat is mij dus niet duidelijk. Komt die melding niet, dan verwacht ik Err 0x71, START1 gevolgd door Err 0x71, CHK HDD gevolgd door Err 0x71 enzovoort.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste blijft inderdaad onduidelijk zo lang MDB hierop geen antwoord heeft gegeven.

Toch nog even over de bootloader.

Misschien heb ik het mis maar de loader is de intermediar tussen de FW en de HW.

Zo lang de bootloader niet gestart is zal er ook geen USB stick herkend worden want immers wordt door de bootloader de USB poort geïnitialiseerd.

Ik zal dit eens op het Octagon vragen en aan de orde stellen want daar zijn immers gebruikers die dit wel moeten weten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een vraagje. Als de tekst SCAN USB niet komt betekent dat één van twee dingen. De eerste is, dat je de toets te vroeg loslaat. Een de tweede is nog trivialer: je drukt toch hopelijk wel de knop channel up op de ontvanger in, en niet die op de afstandsbediening?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het raadsel opgelost, en kan de winkelier het probleem waarschijnlijk snel verhelpen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens wordt op het Octagon forum desgevraagd nog eens bevestigd dat bij FW versie <1.54 alleen USB sticks functioneren met een opslagcapaciteit kleiner dan 16Gb en dat niet iedere USB stick door de bootloader wordt herkend.

 

Maar dat laatste wisten we al.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Bij FW versie <1.54 alleen USB sticks functioneren met een opslagcapaciteit kleiner dan 16Gb

Als je doelt op het antwoord van Eisha op dat forum, heb je volgens mij niet helemaal goed gelezen.

Eisha heeft tot dusver als consequente reden voor de noodzaak van de laatste loader bij recente firmwares opgegeven, dat een firmware .IRD-bestand dat groter is dan 15 (binaire) Megabyte niet goed door de loader via channel up verwerkt kan worden. Het heeft dus met de grootte van het firmwarebestand te maken, niet met de capaciteit van de gebruikte stick.

Even wat anders. De release notes staan er eindelijk en ze luiden:

LET OP: Deze update is ook te installeren via de `Firmware Upgrade Server` service vanuit het netwerkinstellingen menu.
Vul in het menu het volgende adres in: www.reboxupdate.com/update/RE8000, en kies de gewenste update versie.

1. Ondersteuning fdu & plugin files server upgrade [fdu only currently].
2. Ondersteuning ST codec MP3 player.
3. Mosaic screen `broken issue` verholpen.
4. TTX Iran toegevoegd.
5. Firmware Upgrade Server service toegevoegd [update via internet].
6. NTFS bestandssysteem beschikbaar.
7. Teletekst refresh issue opgelost.

De functionaliteit bij punt 5 is er al een eeuwigheid, maar er was nooit een Rebox-updateserver. Die is kennelijk nu eindelijk ingericht. De algemene wijsheid op de Duitse fora is overigens dat een update per USB-stick verre te prefereren is boven één via internet.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...