Ga naar inhoud


multifocus E85 uitgericht


capri28v6

Aanbevolen berichten


weet niet...

of je er mee tevreden kan zijn.

het is geen geijkt meet toestel en op een andere receiver (merk en type) heb je ook direct andere waarden.

 

het geeft aan wat jij nu maximaal bereikt qua meetwaarden

zijn de metingen bij goed/matig of slecht weer?

ondervindt je vaker storing bij slecht weer dan is de meetwaarde wellicht te verbeteren met een betere uitrichting of grotere schotel.

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Tonskidutch,het is bewolkt met een klein spatje regen op het moment van de meting.

de dreambox E2 signal reader die jij adviseerde geeft exact dezelfe waardes.

storing bij slecht weer had ik al nauwelijks,zeker in vergelijking met de triax 78 cm die ik eerst had hangen.

de ontvanger betreft een vu+ duo.

 

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@capri28v6

 

Ik hoop wel dat je je oude gegevens van de vorige situatie hebt opgescheven, dan pas kun je zien of je winst hebt behaald met het opnieuw afregelen van je schotel.

Signaal kwaliteitgevenens van een satelliettuner zeggen op zich helemal niets. Als je een lnb hebt met twee uitgangen en je sluit er twee verschillende merken of types tuners op aan, dan kan het best zijn dat de ene tuner aangeeft een signaalsterkte van 95% en een signaalkwaliteit van 70% terwijl de andere tuner die hetzelfde signaal krijgt een signaalsterkte van 60% en een signaalkwaliteit van 100% aan geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

kan wel verklappen dat ik ook een VU+ DUO heb maar dan nog zijn de waarden geen garantie voor gelijkwaardigheid.

m.a.w. het meten is een heel fijne indicatie voor jezelf ten tijde dat je de schotel qua opstelling optimeert maar een vergelijking is niet mogelijk

 

ik heb andere lnb's andere switches andere kabel andere coax-kabellengte en de VU+ receiver heeft geen geijkte tuner ingebouwd.

 

ik zou alles boven de 80% als goed beoordelen (4 jaar geleden)

maar heb nu (roestend stuk blik op dak) bijna nergens meer dan 70%

dus moet binnen zeer korte tijd de vervanging op het dak GAAN zetten

 

de stelling is dus, voor je huidige combinatie kun je zien of je hoger komt door finetunen of tweaken van lnb's op de Multifeed, maar het is specifiek locatie gebonden wat de satfinder software aangeeft

 

enkel professionele apperatuur en een kundig schotel-vakman kan er over het spectrum van alle frequencies misschien meer uithalen

 

denk dat je best tevreden mag zijn.

ciao

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja satkijker,heb uiteraard de gegevens opgeslagen van de oude en nieuwe situatie.

astra 1 gelijk gebleven,astra 2 +5%,astra 3 +1%.

in de oude meet situatie was het onbewolkt zonnig weer.

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, een winst van 5% op de Astra 2, dit is duidelijk het gevolg van het schuin zetten van je schotel (schotel-skew) waardoor je het schoteloppervlak optimaal benut voor de lnb’s die het verste uit het brandpunt staat. En dit zijn misschien meetgegevens die niet eens onder dezelfde optimale weercondities gemeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, deze foto laat maar weer eens zien dat bijna alle multifeed-rails niet aan de juiste eisen voldoen. De rail moet niet alleen gebogen zijn zodat alle lnb’s naar het hart van de schotel kijken, ze moeten ook in verticale richting gebogen zijn zodat de lnb’s de contra-ronding van de Clarkebeld volgen. Bij sommige multifeed-systemen kun je de lnb’s met de houder in hoogte verstellen en dat is natuurlijk ook goed maar dan heb je soms weer dat de rail niet gebogen is waardoor de lnb’s niet naar het midden van de schotel zijn gericht. Zo blijft het vaak tobben met die dingen. De visiosat-big-bisat heeft dit prima voor elkaar, zie bijlage.

 

@happysat, helaas staat je opgehoogde lnb niet naar het midden van de schotel gericht maar schuin omhoog waardoor je geen optimale ontvangst krijgt.

post-55926-1318262361,5976_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...