Ga naar inhoud


Windows 8 Radicaal anders


Sjattuh

Aanbevolen berichten

MS gaat zich nu helemaal richten op de Tablet en smartphone markt. Ik heb alleen mijn twijfels of ze dat ook door moeten voeren in hun desk en laptop OS.

 

Maar aan de andere kant maak je zo wel weer alles universeel en makkelijk toegangbaar wanneer men eraan gewend is.

 

Als W8 inderdaad volgend jaar uitkomt ben ik erg beniewd naar hoe de zaken ervoor zullen staan in 2013/14 (als we dan nog niet vergaan zijn...)

 

Nu.nl Windows 8 artikel

 

Bron/Auteur: © NU.nl/Wieland van Dijk

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Dat geeft Gnome (een linux dekstop environment) ook geprobeerd en daar is 85% van de Linux community niet blij mee.

 

Het is vreselijk gebruiksonvriendelijk geworden door de 'netbook-achtige' bediening.

 

Als ze het wel doen, wil ik toch hopen dat ze op de desktop editie een soort 'classic-mode' inbouwen anders voor mij geen Windows 8.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat geeft Gnome (een linux dekstop environment) ook geprobeerd en daar is 85% van de Linux community niet blij mee.

Het is vreselijk gebruiksonvriendelijk geworden door de 'netbook-achtige' bediening.

Als ze het wel doen, wil ik toch hopen dat ze op de desktop editie een soort 'classic-mode' inbouwen anders voor mij geen Windows 8.

Mvg,

Michel


Ja de "desktop" blijft erin maar wordt gereduceerd tot een applicatie.

Volgens het artikel richten ze zich op een aantal (ik neem aan instelbare) tegels waar men uit kan kiezen en snel en overzichtelijk de belangrijkste gekozen data in beeld heeft. Ook richten ze zich erg op touchscreens.

Maar dat is volgens het artikel. Ik ben echt benieuwd aan het worden. Moet me maar eens aanmelden als Beta tester. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Als ze het wel doen, wil ik toch hopen dat ze op de desktop editie een soort 'classic-mode' inbouwen anders voor mij geen Windows 8.


En dan ga je wel gnome/KDE gebruiken?

(sorry, ik kon het niet laten)
ik denk niet dat ze echt een andere optie hebben, al is het maar vanwege het goed offline kunnen werken, dat was ook het grote probleem in chromeos, zonder internet kun je eigenlijk niets.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, dan blijf ik gewoon Windows 7 gebruiken totdat Linux DE's ooit gebruiksvriendelijk worden (sorry, kon t niet laten.... wink )

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Michel
Dat geeft Gnome (een linux dekstop environment) ook geprobeerd en daar is 85% van de Linux community niet blij mee.


Ik vind het allemaal prima, ik klus ook gnome3 wel weer om tot wat ik nu tot mijn beschikking heb, en heb ook dan mijn DE weer zoals ik wil voor de desk en laptop.

Dan nog een tablet met een capacitief multitouch scherm met een fatsoenlijke resolutie waar ik zelf een operating system op kan zetten zonder allerlei custom roms van obscure bronnen te halen, en dan komen we er wel.

tot die tijd behelp ik me wel smile

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je best wel aangenaam verrast zal zijn. Ja de GUI zal wennen zijn....

 

Over enkele uren kun je de developer preview downloaden bij MS. Uiteraard nog lang niet af, niet te upgraden en de nodige bugs, maar om eens even te snuffelen en een idee te krijgen wel grappig.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Ik denk dat je best wel aangenaam verrast zal zijn. Ja de GUI zal wennen zijn....

Over enkele uren kun je de developer preview downloaden bij MS. Uiteraard nog lang niet af, niet te upgraden en de nodige bugs, maar om eens even te snuffelen en een idee te krijgen wel grappig.


Eigenlijk als ik er zo op het eerste gezicht over nadenk is niet veel meer dan een shell om Windows 7 heen waar men de meest gebruikte funcies naar voren haalt.

Eigenlijk een soort uitgebreide Sidebar.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: winwiz
Ik denk dat je best wel aangenaam verrast zal zijn. Ja de GUI zal wennen zijn....

Over enkele uren kun je de developer preview downloaden bij MS. Uiteraard nog lang niet af, niet te upgraden en de nodige bugs, maar om eens even te snuffelen en een idee te krijgen wel grappig.


Eigenlijk als ik er zo op het eerste gezicht over nadenk is niet veel meer dan een shell om Windows 7 heen waar men de meest gebruikte funcies naar voren haalt.

Eigenlijk een soort uitgebreide Sidebar.


Ehh shell om Windows 8 dan hè wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is de Preview versie gewoon te downloaden bij MS.

 

Waarom doen ze dit al in zo'n vroeg stadium?

  • Hij lekt toch wel uit wink
  • Ongelooflijke PR
  • Ik denk dat er onderhuids toch wel contact is met MS dus bugs komen ook meteen terug.

 

Een goede zaak lijkt mij. Windows 7 werd ook al vroeg vrijgegeven en toen hij uitkwam werkte hij bij de meesten gewoon probleemloos dit in tegenstelling tot Vista.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop toch echt dat ze het gebruik van een tablet niet gaan vergelijken met een desktop, laat staan de GUI integreren in een desktop, dat zijn twee totaal verschillende apparaten.

 

Om maar een voorbeeld te noemen: mijn scherm staat bijna een meter van me vandaan, dat wordt rekken en strekken bij touch bediening!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar een verlengstuk voor..... dat heet een muis smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik ook! smile

Maar we zijn het er toch wel over eens dat een desktop op veel punten verschilt van een tablet en dat er daardoor twee verschillende besturingssystemen wenselijk zijn?


Ja en nee... Als je het goed met een vinger (tablet) en goed met een muis (pc)kunt bedienen en dan vooral ook zelf naar eigen inzicht kunt instellen hoeft het zeker geen apart os te zijn. Het voordeel van 1 os is juist dat je veel meer applicaties hebt die je thuis en onderweg zou kunnen gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ze er 1 OS van maken.

Hoop ik eigenlijk dat ze net zoals bij mijn virus scanner en FTP programma.

Een licentie maken voor b.v 3 of 5 computers.

Ik kan dat bij W7 zo vlug niet vinden.

 

Nu weet ik ook wel 1 keer aanschaffen en voor de andere PC's/laptop's/tablet is er wel een manier te vinden om die er ook op te laten lopen.

Maar ik heb bepaalde software het liefste toch gewoon legaal.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...