Ga naar inhoud


Windows 8 Radicaal anders


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Dat zou heel prettig zijn idd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

grin, zo te zien is die metro interface behoorlijk vergelijkbaar met Unity en de standaard interface van gnome3...

 

Toch jammer dat men meent dat een desktop er net zo uit moet komen te zien als een tablet, en dat er niet twee varianten blijven.

 

Maar goed, dat zal mijn gebrek wel zijn...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De consument (klant microsoft) is wakker geschud ,waarom zo een

grote pc en complex windows systeem(xp vista 7) als ik ook het

zelfde kan doen op een tablet (documenten,surfen,mailen,spelletjes)

 

mikisoft komt met een antwoord windows 8.

 

Intel heeft zich ook al losgebonden van mikisoft en gaat

overstappen op google android.

 

Ik denk dat de tablet de opvolger wordt van de pc met

linux (android) als koploper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat denk ik dus niet, maar daar kan je weken of langer over discussiëren.

 

De tijd zal het leren.

 

Wijs me over een jaar of twee nog maar eens op dit topic wink

 

Er is momenteel nog steeds geen enkele andere fabrikant die weet hoe ze een heel erg goed en gebruiksvriendelijk OS op de markt kunnen zetten en daarmee de overgrote meerderheid van ons weten te overtuigen.

 

MS doet dat gewoon ongeslagen goed. Het enige dat ze verkeerd doen zijn die exorbitant hoge prijzen die ze voor zo'n massaproduct vragen. Die prijzen gaan nergens over. Er draait hier maar één PC windows en de rest draait op Linux. Niet omdat ik het zo'n fijn desktop OS vind, integendeel, maar omdat het niet te betalen is voor alle PC's een windows professional, office 2010 professional + diverse andere licenties te kopen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is niet waar. Er is gewoon een keuze om direct naar het bureaublad te gaan vanuit het startscherm.

 

De vraag is nu is dat straks nog nodig? We zijn het zo gewend hè startknop, boompje, programma.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat vind ik het probleem niet. Met die metro interface moet je in de sidebar op zoek gaan naar de applicaties die je open hebt. Als ik kijk wat ik dagelijks aan programma's gestart heb op mijn desktop, dan moet ik dus behoorlijk scrollen door die sidebar, en je moet het kreng elke keer tevoorschijn toveren als je je apps full screen draait. Of alt-tabben totdat je bij je app bent, maar dat werkt ook niet fijn. Je moet dus eerst iets doen alvorens je zo kan zien wat je allemaal gestart hebt.

 

Hetzelfde met de Unity interface van ubuntu 11.x, en ook met gnome3. Dat is wat mij tegen staat aan zo'n tab achtige DE.

 

Nu heb ik ze in de taskbar staan, en is het in een oogopslag te zien wat er allemaal draait aan apps, en wil ik even die andere app raadplegen, is het maar 1x klikken en ik ben er. Als je zoals ik de hele dag wisselt tussen verschillende applicaties dan lijkt het mij gewoon niet te doen op de manier zoals het straks moet.

 

In mijn linux omgeving heb ik bovenin een panel met de menu's en de system tray achtige zaken, en wat applets die temperatuur in de gaten houden, en een system monitor app die laat zien wat de status is van diverse systeem parameters.

 

Onderin heb ik nog een panel waar ik mijn favoriete apps heb staan en net zoals in de windows bar staan daar alle gestarte apps.

 

Zo heb ik mijn desktop min of meer al jaren ingericht, en ik zie niet in dat dat nu ineens allemaal anders moet.

 

En hoe gaat dit straks in een multi screen omgeving?

 

Ik heb op zich niets tegen vernieuwing, maar wat ik er zo van gezien heb kan ik nog niet zeggen dat ik overtuigd ben dat dit past in hoe ik met mijn desk/laptop wil kunnen werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in het artikel wordt vermeld, de Desktop blijft bestaan. je moet hem alleen aanspreken.

 

Nu ga ik er gemakshalve maar vanuit dat je deze dekstop app ook als opstart proggie kan instellen en er uiteindelijk niets verandert.

 

Maar het is aan de ene kant heel slim om dit te doen en aan de andere kant heb ik ook mijn twijfels.

 

Als het goed uitpakt zijn ze straks weer koploper op Desk/Lap/Pal toppen, Tablets en Phones...

 

Zoals ik zei, ben errrrrrrug benieuwd naar 2013/2014.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voor tablets en phones hebben ze de slag al ruim gemist, die achterstand halen ze niet meer in denk ik.

 

Maar we zullen het zien wat windows 8 ons gaat brengen smile

 

Die desktop is meen ik ook een van die tiles, maar zoals gezegd, zodra het het stadium bereikt dat je er mee kan testen ga ik er wel eens naar kijken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
voor tablets en phones hebben ze de slag al ruim gemist, die achterstand halen ze niet meer in denk ik.

Maar we zullen het zien wat windows 8 ons gaat brengen smile

Die desktop is meen ik ook een van die tiles, maar zoals gezegd, zodra het het stadium bereikt dat je er mee kan testen ga ik er wel eens naar kijken.


Dat kan, de preview versie is te downloaden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

jammer genoeg draait ie niet op vmware frown

 

Mooi frown schermpje met hal_initialization_failed. Es kijken of ik em in virtual box kan draaien

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
jammer genoeg draait ie niet op vmware frown

Mooi frown schermpje met hal_initialization_failed. Es kijken of ik em in virtual box kan draaien


Dat doet hij....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

inderdaad. Installatie gaat moeiteloos op virtual box. Waar ik al bang voor was is dus dat je nergens vlot kan zien wat je aan apps hebt draaien.

 

De desktop is inderdaad een tile, en wordt gebruikt voor alle apps die nog geen metro ondersteunen. Het ziet er geinig uit, maar dit gaat de software leveranciers nog handenvol werk opleveren om al hun applicaties te voorzien van een metro enabled interface.

 

Enige wat ik tot nog toe heb kunnen vinden is alt-tab om nog enigszins een overzicht te hebben wat ik allemaal had draaien.

 

Dit gaat hem niet worden qua desktop voor mij...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
voor tablets en phones hebben ze de slag al ruim gemist, die achterstand halen ze niet meer in denk ik.

Maar we zullen het zien wat windows 8 ons gaat brengen smile

Die desktop is meen ik ook een van die tiles, maar zoals gezegd, zodra het het stadium bereikt dat je er mee kan testen ga ik er wel eens naar kijken.


Ik vraag het me af.. Alle werkgevers die destops hebben draaien en vervolgens ook Tablets en phones voor hun personeel gaan aanschaffen zullen toch snel denken "$$$ minder omdat men gelijk ermee kan werken en niet eerst iets nieuws moet leren"

Daarnaast is MS Windows voor iedereen die geen Linux gebruikt (en dat zal zo een beetje iedereen zijn die niet een Nerd is net als ons smile ) natuurlijk een hele sterke merknaam.

Maar alleen de tijd zal het leren, blijft echter wel leuk om over te speculeren en zou haast willen dat we een paar jaar verder waren... dan maar oud en verlept wezen tegen de 35 aan :P

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
. . .een soort 'classic-mode' inbouwen anders voor mij geen Windows 8. . .


Da's voor mij één van de redenen om vooral geen MS Office
applicaties te draaien van na 2003, "het Verschrikkelijke lint".

We hebben allemaal inmiddels wel breedbeeld (lees laagbeeld)
daar moet je aan de bovenkant niet nóg een lint erbij hebben.
Los van het feit dat het oude menu vertrouwd was.

Dan hadden ze beter nog dat lint aan de linker- of de rechterzijde
kunnen ontwerpen waarbij je dan ook nog de optie werd geboden
om wél nog niet voor het lint te kiezen.

Ik weet dat er een (duits) alternatief is, maar daar gaat het niet om . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Da's voor mij één van de redenen om vooral geen MS Office
applicaties te draaien van na 2003, "het Verschrikkelijke lint".

We hebben allemaal inmiddels wel breedbeeld (lees laagbeeld)
daar moet je aan de bovenkant niet nóg een lint erbij hebben.
Los van het feit dat het oude menu vertrouwd was.

Dan hadden ze beter nog dat lint aan de linker- of de rechterzijde
kunnen ontwerpen waarbij je dan ook nog de optie werd geboden
om wél nog niet voor het lint te kiezen.

Ik weet dat er een (duits) alternatief is, maar daar gaat het niet om . . .

HG CC


ugh ugh ugh als je er eenmaal 2 weken mee hebt gewerkt wil je niet meer anders. Werkt sneller, makkelijker en daardoor veel efficienter.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...