Ga naar inhoud


Windows 8 Radicaal anders


Sjattuh

Aanbevolen berichten

En het MS Office heeft ook niets met dit topic te maken. Aan de andere kant "het lint" is wel veel verder doorgevoerd in Windows 8 wink Je ziet het nu in de verkenner, notepad enz.....

 

Verder: Het is nog maar een preview versie dus nog lang niet af. Alle opties en mogelijkheden zitten er nog niet in.

 

Ik heb het geïnstalleerd op een oud laptopje (Pentium M 1400 Mhz - 512 Mb geheugen) en het draaide erg soepel. Opstarttijd was ook verrassend snel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Intel heeft al een android versie voor pc gemaakt

Android-x86*

 

wel voor alleen nog het n450 board

 

de meeste android apps zullen dan ook wel op pc

werken omdat het via java loopt.

 

denk dat mikisoft wel een flinke klap zal krijgen

 

kom er net achter dat het niet zo nieuw is de

install cd is uit 2009

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

via een simpele registerinstelling heb ik een gewoon bekend startmenu beschikbaar... smile

 

Het lijkt nu net Windows 7

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die had ik ook al gevonden. Maar dan zou ik de moeite (nog) niet nemen om naar 8 te gaan voor dagelijks werk.

 

Waar ik met name geinteresseerd in ben is hoe dit straks draait op een arm cputje. Met forse hardware eronder zal dit best nog wel aardig werken, maar goed qua hardware stellen de meeste tabs natuurlijk niet heel veel voor.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Die had ik ook al gevonden. Maar dan zou ik de moeite (nog) niet nemen om naar 8 te gaan voor dagelijks werk.

Waar ik met name geinteresseerd in ben is hoe dit straks draait op een arm cputje. Met forse hardware eronder zal dit best nog wel aardig werken, maar goed qua hardware stellen de meeste tabs natuurlijk niet heel veel voor.


Ze zeggen iig dat het minder 'geheugen' gebruikt dan W7.

Maar om de een of andere reden noemen mensen HDD capaciteit ook wel eens geheugen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nou ik vind 11 Gigabyte (zoveel neemt ie nu in beslag in mijn virtual box) toch best groot voor een operating system. Hopelijk weet men dat nog wat te reduceren voor het gebruik op een tablet want dit is toch rijkelijk veel.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Nou ik vind 11 Gigabyte (zoveel neemt ie nu in beslag in mijn virtual box) toch best groot voor een operating system. Hopelijk weet men dat nog wat te reduceren voor het gebruik op een tablet want dit is toch rijkelijk veel.


Geheugen als in CPU, VC en Mem... niet als in HDD opslag capaciteit... en er zullen wel 2 versies komen lijkt mij, of 3 eigenlijk. OS voor Desk/Laptops, Tablets en smartphones.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Gewoon met Windows 7 blijven zitten, hoef je het ook niet terug te zetten smile


Weet je, ik denk dat dat tot nu toe ook niet veel uitmaakte. Maar we staan nu op de drempel van een nieuwe generatie en manier van interactief werken. TV kijken op de phone, koffiezetapp. bedienen met je PC, agenda overal en altijd beschikbaar etc.

Dit zijn maar een paar voobeeldjes die ik kan bedenken, maar je ziet dan de drie wijze uit het Westen, MS Apple en Google, meer en meer deze kant op het uitgaan zijn en straks krijg je dus dat alles (eindelijk) met elkaar verbonden wordt.

Bluetooth was hier al een poging toe wie helaas niet helemaal geslaagd is, maar dit ziet er weer veelbelovend uit.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...