Ga naar inhoud


[Internet] Astra2Connect gaat nieuwe diensten aanbieden op 28,2


M_Z

Aanbevolen berichten

Citaat:

NIEUWS ASTRA2Connect

 

Voor het eind van dit jaar zal men nieuwe ASTRA2Connect diensten gaan aanbieden.

Deze nieuwe diensten zullen worden doorgegeven via de ASTRA 2 – 28,2° oost satelliet.

 

De nieuwe pakketten zijn “volume gebaseerd” met altijd een vaste bandbreedte van 6 Mbps. Dit houdt in dat de klant van te voren een pakket met een bepaald volume inkoopt. Dit kan variëren van 2GB volume pakket tot een 8GB volume pakket.

 

Naar verwachting zullen medio 2012 ook nog pakketten met 8Mbps en 10Mbps beschikbaar komen.

 

Leveranciers voor internet via een dongel (UMTS en HSDPA) verhogen hun prijzen en verlagen de datalimieten. ASTRA2Connect kan dus uitstekend concurreren met internet via een dongel (UMTS en HSDPA). HSDPA heeft een maximale snelheid van 7Mbps, UMTS heeft een maximale snelheid van 384 kbps.

 

Voorbeeld:

· Een mobiel abonnement bij KPN met een datalimiet van 2GB per maand kost 30 euro, hetzelfde ASTRA2Connect abonnement kost 28 euro.

· Een mobiel abonnement bij Vodafone met een datalimiet van 5GB kost per maand 47,95 euro, hetzelfde ASTRA2Connect abonnement kost 41,95 (met 6 GB)

 

In alle gevallen is er met ASTRA2Connect 6Mbps aan bandbreedte, bij KPN en Vodafone moet je wel ontvangst hebben met HSDPA, anders wordt het UMTS of GPRS met veel lagere snelheden.

 

Bijkomend voordeel: In het buitenland blijven de prijzen van ASTRA2Connect gelijk, terwijl bij KPN voor 1MB in het buitenland 2,50 euro moet worden betaald.

 

Wanneer de klant kiest voor deze nieuwe ASTRA2Connect diensten is het nu ook mogelijk om “triple diensten” te gaan aanbieden op dezelfde schotel. De combinatie met ASTRA 1 en ASTRA 3 voor ontvangst van alle Nederlandse publieke en commerciële zenders (Canadigitaal), internet en telefonie is concurrerend en erg interessant voor de klant.

 

Welke markten:

· Agrariërs die op dit moment een dongel gebruiken.

· Tweede woning in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland of Frankrijk (Spanje, Italië en Portugal vallen buiten het uitzendgebied).

· Huisjes op vakantieparken die de merendeel van jaar worden bewoond.

· Back-up systeem voor bedrijven en instellingen

· Tijdelijke internetverbindingen (verhuur)

· Calamiteiten (brandweer, politie)

· Mobiele toepassingen (campers)

 

 

De pakketten:

 

Er zal inclusief de oude diensten een drietal verzamelpakketten worden aangeboden onder de namen Saturnus, Jupiter en Neptunus. Binnen deze pakketten kan er gekozen worden voor een snelheid- of een volumepakket. Hieronder ziet u welke pakketten er zijn, wat de prijzen zijn en welke additionele diensten er gekozen kunnen worden.

 

Er kan bijvoorbeeld gekozen woorden voor “freezone” voor alle pakketen. Dit betekent dat het volume dat tussen 00:00 uur en 06:00 (M_Z: typo gecorrigeerd) uur wordt gedownload niet meetelt voor Fair Use Policy (FUP) of voor het totaal van het volume pakket

Bron: nieuwsbrief Nederlandse distributeur

 

M_Z

aangepast door M_Z
typo gecorrigeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: M_Z
Citaat:

Er kan bijvoorbeeld gekozen woorden voor “freezone” voor alle pakketen. Dit betekent dat het volume dat tussen 00:00 uur en 00:60 uur wordt gedownload niet meetelt voor Fair Use Policy (FUP) of voor het totaal van het volume pakket


Bron: nieuwsbrief Nederlandse distributeur

M_Z


Volgens mijn bronnen zou het tussen 0:00 en 6:00 uur niet meetellen voor de FUP

greets Guykers

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb gisteren zo'n systeem geïnstalleerd op 28.2. De polarisatie is nu verticaal, dus de LNB hangt nu wel met de aansluitingen naar beneden. Je moet wel nog iets schuin skewen om geen kruispolaisatie te krijgen.

Hierbij de gegevens om het modem af te regelen. Je moet uiteraard wel eerst je abo wijzigen om volgens de nieuwe structuur te kunnen internetten.

Voorlopig maximaal 6Mbps, maar dit wordt dus begin volgend jaar verhoogd naar 10Mbps. Nu dus al flink veel sneller dan het pakket op 23,5

 

post-31699-0-11557000-1323636119_thumb.gif

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

De nieuwe diensten zijn al actief op ASTRA2Connect (SES Broadband ) tot 10 mb mochten jullie vragen hebben of er niet uit komen of een probleem hebben vraag het aan mijn op de meeste gevallen kan ik antwoord geven betreft ASTRA2Connect ( SES Broadband)

 

 

ook via facebook kunt u bij mijn terecht (facebooknaam astratoconnecthulp) directe speedtesten kan je terecht op http://support.astra2connect.com/speedtest

 

xpol test ( dit is een kruispolerisatie test van satelliet naar schotel ) die link plaats ik later is bellangrijk omdat dit de snelheid bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vindt het een peperdure oplossing...

vergelijk het maar eens met andere providers

bovendien voor je vakantie ( HA ) moet je wel een contract afsluiten "voor een jaar"

 

jammer voor die boer in Ierland ( middle of nowhere ) die dat abo maandelijks MOET betalen.

ciao

  • Like 1

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor klanten die geen internet op locatie kunnen krijgen is dit een goede oplossing, en de nieuwe diensten op de (28,2) kwa prijzen vallen mee.

 

en er zijn zelfs locatie`s in nederland waar er geen internet beschikbaar is.

Data limit is op dit moment tot 10 gb bij een 10 mb accound, en als dat verbruikt zou zijn in de maand kan je altijd bij bestellen.

 

Maargoed ik ga niet over de prijzen ik wil alleen hulp aan bieden voor personen die er niet uit komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de nieuwe diensten op de (28,2) kwa prijzen vallen mee.

wat ben jij een trut zeg

hetzelfde ASTRA2Connect abonnement kost 41,95 (met 6 GB)

ga effe iemand anders de centen uit de broekzak stelen.

 

een datalimiet???? ben je helemaal van de POT GERUKT?

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ben jij een trut zeg

 

ga effe iemand anders de centen uit de broekzak stelen.

 

een datalimiet???? ben je helemaal van de POT GERUKT?

Iedereen heeft een eigen mening tuurijk is het duur als je het vergelijkt met normale internet diensten , maar goed als je een altenatief heb is iedereen blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor NL is het zeker geen "alternatief" met alleen de abbookosten ben je er nl niet met astra2connect!!

 

Dan ging ik gewoon voor een mobiel internet abbootje voor 40 eurie per maand heb ik dan:

 

 

USB Stick + Internet Maximaal

Download: tot 14.4 Mbps.

Upload: tot 2.0 Mbps. 15 GB € 40,- per maand

 

 

En dan geen aanschafkosten voor de schotel-kop-modem daarvoor kan ik aardig wat gb-tjes bijkopen per maand als ik dat wil

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...