Ga naar inhoud


Problemen HD ontvangst Astra 23.5


CanDigFrust

Aanbevolen berichten

Er is niemand beledigd. Alleen wordt wat je hier opschrijft vaak als waar aangenomen. Vandaar mijn reactie.

Ik wilde een misverstand uit de wereld hebben.

Het is duidelijk dat de bandbreedte een grote invloed heeft op de kwaliteit van de uitzending, maar daar ging het niet over.

Astra HD en Einsfestival zijn overigens demonstratiezenders dus daar worden de mooiste beelden voor geselecteerd.

Die winnen het dus altijd bij vergelijking met reguliere zenders, die ook nog eens het grootste deel van de dag geupscaled SD uitzenden.

En wat betreft de kwaliteit van de nederlandse zenders, zie mijn handtekening. Die opmerking geldt voor de nederlandse zenders maar zolangzamerhand ook voor de buitenlandse zenders, omdat daar ook steeds meer aan de bandbreedte wordt gesleuteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok point taken.

Even een update wat betreft het Technisat-verhaal.

De HUMAX HD Fox werkt(e) goed. Het probleem met dit apparaat was dat na een paar uur TV kijken, bij het reclame-zappen, het beeld verdween. Als foutmelding kwam: LNB fehlt.

Uit en aanzetten hielp niet. Alleen geduldig wachten gedurende een paar uur :-(

Tot mijn verbazing belde de verkoper vanmorgen. De Technisat was terug. Na mijn mening veel te snel maar goed. Hebben ze het apparaat gewoon uitgewisseld voor een nieuwe.

Net even geinstalleerd en jawel... hetzelfde probleem. Ik had toch duidelijk in een begeleidend schrijven aangegeven dat het aan niet aan dat ene apparaat lag maar aan de serie.

Morgen maar weer even bellen :-( Word er wel een beetje moe van!

Triax ATD 880 - 950x850mm

Technisat DigiCorder HD S2 Plus

1 x ALP QUAD, 3x CHESS QUAD EDITION III

3 x Diseqc SPAUN SAR 411 F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CanDigfrust

 

Toch wel merkwaardig dat Humax nu ook problemen heeft met de Astra 23,5 graden. Heb je de Alps-Quad van de Astra 23,5 al eens uitgewisseld met de Alps-Quad van de Astra 19,2 graden. Misschien is er toch iets met die lnb aan de hand.

 

Nee daar wil ik echt niet aan :-) Ik had dus idd al eens alleen de ALPS gebruikt en daarna alleen de CHESS. Beide met hetzelfde probleem. Oh ja, beide zijn nieuw. Die laatste wordt nu gebruikt voor de Astra 23.5.

De HUMAX is terug naar de verkoper en een nieuwe Technisat staat in de woonkamer... met nog steed geen CD HD.. maar wel alle andere SD en FTA HD kanalen zonder foutmeldingen.

Het probleem met de Technisat service is "opgelost". De verkoper had hem naar de zwitserse service gestuurd en niet naar de duitse. Had ik kunnen weten. Na veel heen en weer gebel heeft de zwitserse "opgegeven". Weet ook niet waaraan het ligt en de duitse service beweerd dat de Nederlandse Technisat DIGIT HD SX speciaal voor de nederlandse markt uit is gebracht.. Hij kan niets voor me doen ... dan een "oude" DIGIT aan te bieden. Na heel veel aandringen kwamen we mischien toch wat verder.

Hij had het nog over CI en CI+ wat een probleem zou kunnen opleveren; de digicorder is uitgerust met een CI slot en als de module een CI+ is kan dat volgens hem een probleem opleveren. Ik, als CI-beginner, dacht dat CI+ niet in NL werd gebruikt. Iemand hiervan op de hoogte?

Door eens rond te kijen naar CI modules zag ik iets met landcodes. Kan het zijn dat dit een probleem is?

 

Ik heb nog 3 opties, denk ik:

1 - een andere CI module bijvoorbeeld Aston 1.07 (zonder garantie dat dat werkt - gokje van 80 euro)

2 - een aanbod van de zwitserse Technisat Service om mijn Module en Smartcard op te sturen waarna hij voor me gaat uitzoeken welke nieuwe Technisat wel werkt.... (nadeel is dat ik mijn kaart een weekje kwijt ben). Hij belt me morgen terug om eea te bevestigen want hij moet wel even op Astra 3 uitrichten...

3 - Als laatste redmiddel kan ik altijd nog ruilen met mijn duitse collega en de oude DIGIT overnemen...

 

Wat denken jullie?

Triax ATD 880 - 950x850mm

Technisat DigiCorder HD S2 Plus

1 x ALP QUAD, 3x CHESS QUAD EDITION III

3 x Diseqc SPAUN SAR 411 F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk ben ik maar op jullie raad af gegaan en een Aston Seca Dual module 1.07 met soft 2.26 besteld. Die is gisteren gekomen en ..jawel..

 

HET WERKT!!!!!! CHAMPAGNE!!

 

Ik had van Technisat nog een optie gekregen om de software aan te laten passen naar modellen met een X in de typenaam maar ze gaven geen garantie dat dit zou werken.. en mijn geduld was echt op. En dan is het altijd duurder :-)

 

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reacties, tips en ideen. Wat me rest is de fijnafstelling voor de andere LNBS maar daarin ben ik zo langzaam maar zeker een ervarings-deskundige en dat zal dus wel lukken.

 

Binnenkort zal ik het eea in de verkoop zetten. Ik heb nu namelijk van alles over: CanalDigitaal dubbele kop, ALPs quad, CD CI module.....

Triax ATD 880 - 950x850mm

Technisat DigiCorder HD S2 Plus

1 x ALP QUAD, 3x CHESS QUAD EDITION III

3 x Diseqc SPAUN SAR 411 F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CanDigFrust

 

Na zoveel ellende en getob, heb je het nu eindelijk voor elkaar. Dank zij je doorzettingvermogen en de steun van het forum, kun je nu toch in Zwitserland de Nederlandse tv-zenders bekijken. Daar mag best de kurk even voor knallen.

Op je gezondheid!

post-55867-0-94838900-1319722490_thumb.jpg

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Satkijker voor al je hulp!

 

En nog even het antwoord van Canaal Digitaal. Ik wilde jullie dat niet onthouden want het is diep en diep triest...

Dat mijn Technisat niet gecertificeerd is wist ik al voordat ik hem kocht. Goed, dan kan je problemen verwachten. OK, maar als het antwoord hieronder zou kloppen, mogen ze dat wel even op de CD website aangeven.

 

 

Ons antwoord op uw reactie is:

 

Helaas is deze ontvanger de Technisat Digicorder HDS2+ niet gecertificeerd door Canal Digitaal.

Dit is omdat hij geen CI+ ondersteunt en helaas is er hier geen oplossing voor.

Wij raden u dan aan om voor een andere ontvanger te gaan kijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Klantenservice CanalDigitaal

Triax ATD 880 - 950x850mm

Technisat DigiCorder HD S2 Plus

1 x ALP QUAD, 3x CHESS QUAD EDITION III

3 x Diseqc SPAUN SAR 411 F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CanDigFrust

 

De support van CanalDigitaal is zoals bij veel grote instellingen ver beneden de maat. De medewerkers hebben veelal zelf helemaal geen satellietontvangst en geven vaak onbenullige en verkeerde antwoorden die ze ooit eens op de stoomcursus geleerd hebben.

 

Wees blij dat je geen CanalDigitaal goedgekeurde tuner hebt, die geven op termijn meer problemen dan de Technisat tuner die jij hebt en dan bedoel ik hoofdzakelijk de Philips-bakken, de M7 SAT801 enz. want er bestaan ook goedgekeurde CanalDigitaal-tuners die wel prima functioneren met weinig beperkingen zoals de Rebox, Inverto enz.

 

Tja, het was een beetje onduidelijk met de Technisat. Technisat beveelt een Aston CI-module aan en CanalDigitaal staat alleen maar garant voor hun eigen CanalDigitaal-module. Maar goed, het werkt nu prima met de Aston-module.

Je weet nu ook hoe je de lnb’s precies moet afstellen voor Zwitserland en ik wens je nog veel kijkplezier. En misschien wel handig voor de toekomst, je hebt een hele hoop kennis en ervaring opgedaan waarmee je toekomstige problemen makkelijker kunt oplossen. Heb je nog vragen, dan staan we op dit forum altijd voor je klaar.

En op tijd de sneeuw van je schotel afhalen voor een goede ontvangst, zie bijlage.

post-55867-0-62962200-1319906783_thumb.jpg

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je weet nu ook hoe je de lnb’s precies moet afstellen voor Zwitserland en ik wens je nog veel kijkplezier. En misschien wel handig voor de toekomst, je hebt een hele hoop kennis en ervaring opgedaan waarmee je toekomstige problemen makkelijker kunt oplossen. Heb je nog vragen, dan staan we op dit forum altijd voor je klaar.

En op tijd de sneeuw van je schotel afhalen voor een goede ontvangst, zie bijlage.

Inderdaad een hele hoop ervaring en het houd maar niet op.. Ik ben nu een andere nederlandse collega aan het "adviseren" want we weten nu in elk geval hoe het niet moet :-). Hij heeft al een SD installatie en wil ook naar HD. Door al mijn problemen denkt hij erover om, met de kerst als hij in nl is, een gecertificeerde ontvanger te kopen. Zijn huidige lnb kan door mijn overbodige quad dubbele kop van CD vervangen worden. Met een extra kaartje erbij kan hij SD in z'n slaapkamer kijken en HD in de woonkamer..

Ik moet hem er alleen nog van overtuigen een behoorlijke ontvanger te kopen... Ik zal hem aanraden het forum over ontvangers eens door te spitten..

Triax ATD 880 - 950x850mm

Technisat DigiCorder HD S2 Plus

1 x ALP QUAD, 3x CHESS QUAD EDITION III

3 x Diseqc SPAUN SAR 411 F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CanDigFrust

 

Je schrijft:

 

“Zijn huidige lnb kan door mijn overbodige quad dubbele kop van CD vervangen worden.”

 

Dat is natuurlijk een leuk aanbod voor je collega maar ideaal is dat zeker niet. Ik heb het nog eens even voor je nagerekend maar een CanalDigitaal Duo-lnb in Geneve past eigenlijk maar goed op een Triax 54cm schotel en ik neem aan dat hij toch wel een grotere schotel heeft staan.

Als je even doorgeeft hoe groot zijn schotel is (de breedte of de hoogte) en hoeveel aansluitingen hij er op wil hebben, dan kan ik je wel een goed advies geven voor de juiste duo-lnb. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het met de CanalDigitaal-duo-lnb niet gaat lukken maar uitgericht op de Astra 3, komt de kop voor de Astra 1 er wel erg ver naast te staan.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satkijker,

Bedankt alvast voor je aanbod. Ik zal het eea met hem overleggen. Hij is nu wel even een paar dagen op reis dus kan het even duren voordat ik erop terug kom.

Ik neem dan wel even kontakt op via een mailtje.

Groet vanuit een sneeuwvrij Geneve

Triax ATD 880 - 950x850mm

Technisat DigiCorder HD S2 Plus

1 x ALP QUAD, 3x CHESS QUAD EDITION III

3 x Diseqc SPAUN SAR 411 F

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...