Ga naar inhoud


De nieuwe VTi "Vu+ Team Image Duo" - V 3.2 - 09.10.2011 OE 1.6


highlander53

Aanbevolen berichten

@tonskidutch,

 

In dit geval heb ik zeker watervrees. Op het jou ook bekende andere forum schrijft iemand dat na alleen de boat-loader geflasht te hebben, zijn Vu+ het al niet meer doet. Hij heeft het meen ik met diverse USB-sticks geprobeerd. Al wat de ontvanger nog aangeeft, is het rode ledje in het display.

Bij anderen waar het "normale" flashen niet is gelukt, wordt dan gezegd, doe het met "putty of Telnet", daar heeft ook niet iedereen verstand van.

En al zeker hier niet in Turkije. En zoals eerder gemeld, door onvoorziene zaken, heb ik ook niet het geld voor een dure reparatie met bijkomende dure verzendkosten.

 

WIZ schrijft "if it ain't broken, don't fix it", maar ik zou de browser wel eens willen testen.

Zelf schrijf je "maar ooit ontkom je er niet aan (mogelijk bij een toekomstig nieuw image) de bootloader toch te gebruiken".

En dan moet je de updates wel doen, met evt. alle gevolgen van dien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb hier eergisteren ook de nieuwe bootloader eropgezet,maar dan met de laatste Blackhole firmware en de standaard skin.

Het lijkt of de Vu sneller werkt met de nieuwe bootloader als voorheen met de oude.

Zijn er meer van jullie die dit is opgevallen?

 

die minieme software bootloader, nogmaals, is er enkel voor opdat er vanaf 3.2 grotere images dan voorheen op kunnen worden geflashed (in geval van de DUO)

het nieuwe VTI 3.2 is nagenoeg 76 MB groot voor de DUO.

maar zelfs terug naar 3.1 kan indien die bootloader er eenmalig erop is gezet.

 

ik wil jullie zeker niet ertoe brengen over je eigen bedenkingen heen te stappen met 7 mijls laarzen, maar dan is 3.1 je definitieve image geworden en niets nadien meer mogelijk.

 

@Gideon, sneller kan zeker zijn want er zijn in het standaard origineel image 6.0 zelf natuurlijk verbeteringen aangebracht die ook bij de nieuwe blackhole erin zijn opgenomen / verwerkt.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dezelfde ervaring. Zelfs de standaard geïnstalleerde skin is mooi.

Carlo666,

 

Heb jij nog een andere skin geprobeerd dan de standaard skin van Maggy!

aangepast door highlander53

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carlo666,

 

Heb jij nog een andere skin geprobeerd dan de standaard skin van Maggy!

Nee, voor het eerst vind ik een standaard bijgeleverde skin goed, dus heb geen andere geprobeerd met VTi 3.2

 

Off topic Heej de klok staat een uur te vroeg of mijn klokken een uur te laat ;) (op het forum, niet bij VTi)

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Off topic Heej de klok staat een uur te vroeg of mijn klokken een uur te laat ;) (op het forum, niet bij VTi)

 

Moet je even je timezone goed zetten in je profile, dan klopt het weer. Als je uitlogt klopt het niet, dat is een bugje in de forumsoftware.

 

Da's inderdaad off-topic. Graag weer on topic...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait VTI al een tijdje naar mijn zin, enkel zit ik nog met een ondertitel probleem.

Bij afspelen van MKV staat de ondertitel te hoog in het beeld, ik kan niet vinden hoe ik de ondertitel onder in beeld kan krijgen.

Heb gisteren even een oude Pli geflashd voor een film te kijken, lijkt mij toch onnodig zo.... ;)

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, voor het eerst vind ik een standaard bijgeleverde skin goed, dus heb geen andere geprobeerd met VTi 3.2

 

Off topic Heej de klok staat een uur te vroeg of mijn klokken een uur te laat ;) (op het forum, niet bij VTi)

klopt ik woon niet in Nederland.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een VU+ Duo gebruiker sinds een dag.

 

Ben ook hier een avond bezig geweest om de oudere image van feb 2011 te vervangen naar de 3.2

 

Wat mij inderdaad bezig hield was, dat ondanks de uitgeschreven werkwijze de image niet geladen wilde worden.

Dus bij mij was de oplossing.

 

stap 1: de 3.0 boatloader via USB erin plaatsen.

bestanden uit de map duo halen en de

stap 2: 3.2 boatloader op de USB plaatsen en flashen.

De USB stick daarna leeggeaald en de nfi image op de USB gezet.

stap 4: de Image op de USB erin steken en de machine aanzetten.

 

Dit was de enige werkende oplossing voor mij.

 

Na de vele zwart blijvende schermen, komt er nu toch beeld en de setup voorbij.

Begin nu met een kale installatie zonder backup en kijk hoe de machine zich houdt/gedraagd.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

22 November 2011 zijn er nieuwe drivers uitgebracht die momenteel standaard via de VTI 3.2 feed kunnen worden geladen.

 

menu

instellingen

softwarebeheer

update

 

 

ik meld het even omdat ik het nieuws nergens vermeld zag en voor sommigen toch een belangrijke verbetering brengen

ciao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 November 2011 zijn er nieuwe drivers uitgebracht die momenteel standaard via de VTI 3.2 feed kunnen worden geladen.

 

menu

instellingen

softwarebeheer

update

 

 

ik meld het even omdat ik het nieuws nergens vermeld zag en voor sommigen toch een belangrijke verbetering brengen

ciao

 

Bedankt voor het melden Tonski.

 

Ook bij mij zitten de nieuwe drivers al een aantal dagen in.

 

Een paar zaken die mij opvallen:

 

* Opstarten vanuit deep standby verloopt wel eens moeizaam. (i.p.v. starting komt er een andere tekst te staan, weet zo niet welke, en de rode led blijft branden)

(oplossing is dan overigens box uit - aan)

* Als er een settingslijst wordt gedownload via applicaties, is het daarna vrijwel onmogelijk een succesvolle fast-scan te doen. (lijst is compleet zoek, en kan onder de blauwe knop ook niet opgeroepen worden)

* Bij het backupen van het image loopt box vast.

 

 

Mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...