Ga naar inhoud


Overstappen welk materiaal CI+ of decoder?


Alias_R

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil overstappen van T*le2 naar de Satelliet (Canaal Digitaal). Nu wil ik gewoon een top set hebben om mijn beeld vast te houden ook bij minder weer. Ik weet dat 100% niet gaat lukken maar dat is bij de vaste aanbieders ook niet. Ze zeggen dat 98% haalbaar is.

Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen bij de aanschaf want ik wil geen bruikleen. Nu twijfel ik nog of ik een decoder/ontvanger neem of een CI+ module. Opname functie is niet nodig dat kan via mijn tv i.c.m een portable harddisk. Het gaat om 1 tv met eventueel optie naar 2.

 

Vragen:

 

Schotel Triax 78 of anders?

LNB's hierover heb ik geen idee welke goed of beter is/zijn? (minimaal 3) Astra1 Astra2 Hotbird ?

Switch hierover heb ik geen idee welke goed of beter is?

Decoder/ontvanger of CI+ module (ik heb een satelliet aansluiting op mijn TV 13v/18v DC 500mH max)

Coax12 of Hirschman Koka799 of beter

En andere benodigheden.

 

Ik wacht af.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal Digitaal werkt zelfs nog met de gewone CI module, je zal alleen een CAM-module met kaart van Canal Digitaal moeten aanschaffen.

 

Ik weet niet naar welke zenders je voorkeur uitgaat, voor Canal Digitaal zijn de Astra 1 en 3 een must.

- Astra 1 (19E) zitten de algemene Nederlandse zenders in SD kwaliteit en verder veel Duitse zenders en wat Franse, Spaanse en Poolse zenders.

- Astra 3 (23E) zitten de Nederlandse themakanalen en de HD zenders en verder wat Tsjechische, Slowaakse, Bulgaarse en Luxemburgse zenders

- Astra 2 (28E) zitten de Britse zenders.

- Hotbird (13E) zitten de Italiaanse en Zwitserse zenders en verder heel veel Arabische en (Zuid)Oost-Europese zenders.

 

Ik heb zelf de Technisat Multytenne waarop ik al deze vier posities kan ontvangen, maar de zwakkere transponders op de Hotbird en de Astra 3 kunnen bij hevige neerslag wel wegvallen. Een beter alternatief is dan de wat duurdere Visiosat Bisatellite.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat uit naar de Astra 1,2 en 3. Mocht ik nog budget hebben dan eventueel de Hotbird erbij mocht er iets op zijn wat me leuk/interessant lijkt. Is een Visiosat Bisatellite beter/stabieler dan Triax voor de Astra?

 

 

Visiosat Bi-satellite G3C in voor Astra 1 Astra 2 en Astra 3 daar zou het dan om gaan.

aangepast door Alias_R
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat beide schotels goede keuzes zijn. De Visiosat is speciaal ontworpen voor ontvangst van meerdere satellieten en de Triax kan dat met behulp van een speciale multi-LNB houder. Ik heb beide satellieten niet zelf gehad, wie weet een ander forumlid?

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

de big sat is een zeer goede keuze,te samen met die koka 799 is prima ,zels met 100m er tussen.

schotel diameter voor sat onvangst geld altijd hoe groter hoe beter,echter bij extreme weers omstandig heden kan het beeld weg vallen voor enkele minuten. .

Een losse sat. reciever bijv.de Dreamboxen DM800HD,8000HD ,dit zijn top producten,waar bij geen CI module nodig is ,en geven de best mogelijke beeld kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de big sat is een zeer goede keuze,te samen met die koka 799 is prima ,zels met 100m er tussen.

schotel diameter voor sat onvangst geld altijd hoe groter hoe beter,echter bij extreme weers omstandig heden kan het beeld weg vallen voor enkele minuten. .

Een losse sat. reciever bijv.de Dreamboxen DM800HD,8000HD ,dit zijn top producten,waar bij geen CI module nodig is ,en geven de best mogelijke beeld kwaliteit.

 

Big sat is een Visiosat Bi-satellite G3C ? En dreambox is dat beter dan een CI module of maakt het niks uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Big sat is een Visiosat Bi-satellite G3C ? En dreambox is dat beter dan een CI module of maakt het niks uit?

 

Volgens mij niet. Dit ligt uiteraard ook wel een beetje aan de chipset van je TV. Normaal gesproken zou ik zeggen dat een schakeling minder de kwaliteit alleen maar ten goede komt. Ik gebruik zelf de TV als tuner en ik heb echt subliem beeld, vooral HD uiteraard.

 

De Big sat is de schotel van Visiosat die ontvangst van meer dan 4 satellieten mogelijk maakt. In jouw situatie volstaat de Bi-satellite.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke het begint er op te lijken

 

Visiosat Bi-satellite G3C schotel voor Astra 1,2 en 3

CI Module

Hirschmann koka 799 Kabel

 

Nu nog een Switch en LNB's zit daar veel verschil in kwa ruis onderdrukking? En waar gaat de voorkeur naar uit met monteren is dat een muurbeugel of een voet met stenen. Hij komt bij mij op het schuurdak en daar pakt hij best wat wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de drie Astra qua graden best dichtbij elkaar zitten zijn smalle LNB's aan te raden. Ik lees vaak dat de Alps LNB's een goede optie zijn.

 

Een voet met stenen heb je in verschillende maten, bij veel wind zou ik wel een voet kiezen waarop grote zware tegels kunnen. Ik weet niet wat voor dak het is, maar let wel op hoeveel kg het dak 'aankan'.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je met die foto's ook gelijk iets duidelijk maken kwa sneeuw?

Nou nee, maar ik kan je wel verzekeren dat toen ik de foto nam

ik gewoon beeld had.

Helaas was de schotel een eerste uitvoering en de arm met 1 bout

bevestigd en ging helaas kapot, Bij de nieuwere versie van deze schotel

is de arm met 2 bouten bevestigd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is inderdaad ongelofelijk dat je nog beeld had met zoveel sneeuw er op. Meestal kun je het wel vergeten. Daarom adviseer ik ook dat als het enigszins mogelijk is, de schotel zo te plaatsen, dat je sneeuw er met een handveger of ragebol van af kunt poetsen, dus als die op een schuurtje komt, aan de rand van het dak zodat je er gemakkelijk bij kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...