Ga naar inhoud


UPC probleem


Gast

Aanbevolen berichten

links of rechts om ,hier een andere aanpak:<BR>De kabelexplatant is verplicht volgens het contract op elke zender 60db signaal te leveren,zo niet,dan wordt er niet voldaan aan het contract en schort de betalingsverplichting op,dit halen ze nooit<BR>doorsnee komen ze niet verder als 55db op de ned kanalen .laat staan de uhf kanalen waarbij somige zenders niet verder als 40a45<BR>db zijn.met een goede anelaiser is dit zo uit<BR>te meten.een vriend van mij heeft ze al eens<BR>helemaal gek gemaakt.hij zit toevalige in deze wereld.sucses laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jongens, jongens, waar maken jullie je druk om.<BR>Wie is er nu eigenlijk de klant...?<BR>Als UPC niet horen wil, dan maar voelen. Opzeggen dat abonnement dus. Haal je internet aansluiting maar ergens anders vandaan. Er zijn er genoeg. UPC is toch niet de enigste, of wel dan...?<BR>Daar kan ik me echt over opwinden. Wie heeft er nu eigenlijk op die gasten van UPC zitten wachten..? Ik zeker niet. Die monopolisten zitten overal met hun neus in. Weg ermee.<BR>Zitten op dezelfde golflengte als onze C+ vrienden. Opzeggen met die gasten.....!<BR> mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.<P>Hier in Deventer hebben we essent, en internet van @home via de essent kabel.<P>Ook is het hier niet mogelijk om alleen internet te krijgen, als je internet wil, heb je dus ook cai.<P>Voor mij niet zo'n heel groot probleem, op de cai zitten enkele radiozenders en enkele tv zenders die ik met mijn hummie en met mijn eigen antenne's niet kan ontvangen, dus toch nog iets extra, ook met opnemen is het wel makkelijk.<P>Maar eigenlijk krom dat het niet mogelijk is, let wel de cai/internet exploitanten hebben zich hier juridisch volledig ingedekt, aanvechten heeft geen zin.<P>Ondanks dat het technisch met filters wel mogelijk is.<P>Mijn upstream zit op 25.5 mhz en downstream op 136.0 mhz, dus met 2 bandpassfilters zou het klaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo DiGiTaAl,<P>Welke radio en TV zenders zijn dat dan..?<BR>Dat intesseeert me echt.<BR>Ik heb namelijk vroeger ook in Deventer gewoont. (in de Korte Bisschopstraat..., hartje stad...)<P>Groeten,<P>Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat is een goede reden. Eindelijk wat kultuur in de TV programma´s. Helaas zijn deze programa´s niet zonder meer via satelliet te ontvangen. Behalve dan BBC prime en BBC world ofschoon dat dan afval produkten van de BBC zijn.<BR>Goed, je hebt gelijk. Voor mij persoonlijk zou dat nog geen reden zijn om bij UPC en hoe ze dan ook mogen heten te blijven omdat ze ook internet aanbieden.<BR>Maar dat moet iedereen voor zich weten.<BR>Er zijn trouwens nog zoveel meer programma´s dan alleen BBC 1&2 via satelliet te ontvangen. Dan zien de kabelnet firma´s er echt zielig uit. En alles is GRATIS. Hoehoe: GRATIS.....<BR>Sorry, ik wil echt geen reklame maken voor de vrije sat-ontvangst.<BR>Gelukkig zijn er ook alternatieven.<P>Groet, wink.gif" border="0wink.gif" border="0tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Svetik: Opzeggen doe je niet zomaar. Er moeten wel alternatieven zijn. Het enige alternatief is hier maximaal een ISDN-lijntje. <P>Dit betekend: <BR>-Aansluitkosten voor de PTT (goedkoopste manier DHZ pakket) fl 175,-; <BR>-fl 57,51 per maand abo (belplus);<BR>-gem. 2 uur per dag hoogtarief = fl 8,-<BR>-gem. 4 uur per dag laagtarief = fl 8,-<BR>-weekend (laag) gem. 6 uur per dag = fl 12,-<BR>-baggertrage lijn (dus misschien nog wel langere online-tijden = extra kosten)<BR>-kans op in-gesprek bij provider<BR>-Je moet nog een provider zoeken, deze zijn nu nog gratis maar dat gaat ook veranderen als je de berichten mag geloven.<P>Een kort rekensommetje: Ongeveer fl 473,51 per maand... shocked.gif" border="0<P>Nee je stapt niet zomaar over...

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic, natuurlijk heb je gelijk. Alhoewel de aansluitkosten maar éénmalig zijn.<BR>Ik heb nou eenmaal een ontzettende hekel aan monopolen. En laat me niet voorschrijven door de kabelfirma welke TV en radio programma´s ik wel en niet mag ontvangen. Dat beslis ik liever zelf.<BR>Goed OK, veel mensen kunnen of mogen geen schotel van de huurvereniging of zo op hun balkon neerzetten.<BR>Of dat "bundelen" van internet en TV wel wettelijk geoorloofd is zou ik eigenlijk best wel eens willen weten.<BR>Iemand een idee..? shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<P>Is er bij jullie ADSL beschikbaar? Zo ja, gooi dan die Chello troep ook de deur uit! In dat geval pist UPC lekker naast de pot. Je lacht je dan helemaal kapot als je weet dat UPC heel veel geld betaald heeft voor de overnames van een groot aantal kabelnetten in Nederland, zo'n 3 tot 4 duizend gulden PER ABONNEE. Heeft er iemand nog UPC aandelen?? Ik hoop van niet . . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic, ik begin nu pas wakker te worden.<BR>Je rekensom klopt toch niet helemaal.<BR>De aansluitkosten zijn natuurlijk éénmalig.<BR>Dan moet je wel de kosten die je voor de kabel (radio+TV) er aftrekken want die ga je via je schotel ontvangen en dat is gratis. OK natuurlijk ontstaan er aanschaffingskosten voor de satontvanger plus die totaal onzinnige C+ basispakket kosten. Maar dat ding hadden we al of niet das. En zoveel in het www zit ik nu ook weer niet. Zeker geen 8 uur per dag.<BR>Die trage lijn valt ook wel mee. Meestal is de andere kant nog trager dan een 56K modem.<BR>En nog een voordeel van ISDN: je kunt er ook nog mee telefoneren en/of faxen.<BR> wink.gif" border="0cool.gif" border="0<p>[ 26-08-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ svetik: ik heb in mijn berekening de aansluitkosten niet eens meegerekend, tel maar na! Alleen ik heb ze er bijgezet als eenmalige uitgave.<BR>Ik heb alleen puur gekeken wat het kost als ik in plaats van via de UPC-kabel met ISDN ga internetten, want ik gebruik de kabel dus alleen maar voor internet. Ik wou alleen aantonen dat Chello hier op dit moment de enige (enigzins betaalbare)oplossing is, een soort noodzakelijk kwaad zullen we maar zeggen.<P>Het wil ook niet zeggen dan ik persoonlijk zoveel uren achter het schermpje zit, de vrouw wil ook wel eens wat, en 's nachts draait de pc vaak door om het e.e.a. binnen te halen. Ik denk zelf dat ik meer online ben als ik al in mijn berekening heb aangegeven.<p>[ 26-08-2001: Message edited by: Toxic ]

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort moet de kabel ook toegang verlenen aan andere providers(wettelijk geregeld) dus dan moeten ze wel overstag.<BR>Trouwens in Amersfoort,waar ik woon is de kabel in glas vezel, en ze kunnen per zender en aansluiting de boel uitzetten(casema),en het beeld is goed zij het met wat lichte reflectie in het beeld, maar gezien de grote afstanden niet storend. shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n 2 jaar geleden (Augustus 1999) zag ik een zeer leuk geschreven verhaal op het internet over een vrouw in de US die ongeveer het zelfde probleem had. Ik heb de URL net nog kunnen vinden, maar helaas is het artikel zelf weg.<P>De vrouw had wel een Cablemodem, maar geen TV. Omdat het kabel bedrijf de juiste filters niet kon of wilde leveren waren deze dus niet geinstalleerd. Toen (andere) monteurs van het kabel bedrijf daar achter kwamen hebben ze de vrouw aangegeven. Ze is gearresteerd (kan alleen in de US smile.gif" border="0, zo noemen dat Cable Fraud ) en het heeft haar erg veel moeite gekost om de hele zaak af te sluiten. Uiteindelijk heeft het kabel bedrijf haar excuses gemaakt en een bosje bloemen gestuurd, o.i.d.<P>Maar goed jullie klagen wel, maar hebben tenminste een kans. Waar ik woon (en dat is toch in de buurt van een redelijke stad) staat nog geen ADSL (niet van KPN en niet van Cistron) en geen kabel internet in de planning. En het TV beeld via de kabel is om te janken. Wel is het kabel bedrijf bezig om alle straten om te ploegen en er glas in te leggen. Gelukkig heb ik een satelliet voor het beeld en 2 ISDN aansluitingen (met 8 verschillende telefoonnummers en dan heb ik het nog niet eens over de GSM's in huis frown.gif" border="0 ) voor het internet. Maar ik wacht met spanning tot er hier iets beters komt voor internet. Ik had even hoop toen er na de vakantie een folder van KPN in de bus lag om mij duidelijk te maken hoe geweldig hun ADSL service wel niet was, maar helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel heb ik er al enige jaren geleden eruit gegooid, was toen nog A2000. Ik heb hier nog nooit spijt van gehad.<BR>Met UPC zijn veel telefoon en internet problemen.<BR>Ik heb inmiddels ruim een jaar ADSL. De uitval is minimaal. Alleen in het begin ging het wel eens niet goed, maar nooit langer dan een paar uur.<P>Bovendien blijkt dat het bij Multikabel mogelijk is dat je kabelinternet kan krijgen zonder abonnement op de kabel. De kennis welke dit heeft, heeft echt geen radio en TV signaal op de kabel. Het kan dus wel degelijk. Misschien wil Multikabel wel investeren in zijn klanten.<P>Groeten,<BR>Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...