Ga naar inhoud


UPC probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo all,<P>Ik hoop dat dit bericht in het goede forum staat.<P>Een aantal weken ben ik inmiddels in het bezit van een schotel en heb dus mijn kabelaansluiting niet meer nodig.<P>Even een belletje naar 'mijn grote vrienden' van UPC dacht ik en klaar is Kees.<P>Nee, zegt UPC, wij kunnen u niet afsluiten want dan bent u ook uw internet aansluiting kwijt want wij als UPC kunnen dat niet gescheiden aan of afsluiten.<P>Mijn stelling: druk maar een kluit stopverf met een verzegeling in mijn kabeltv aansluiting en we zijn klaar. Bovendien kan ik d.m.v. het overleggen van fakturen van mijn aankoop wel aannneemlijk maken dat ik niet meer naar de kabel kijk.<P>Ik betaal dus nu 20 piek per maand voor iets waar ik geen gebruik van maak en men heeft tot op heden NIET schriftelijk willen bevestigen dat het niet kan. Hier voel ik dus zwaar nattigheid en ik denk dat UPC mij (weer) een oor aannaait.<P>Aangezien de halve Nederlandse schotelwereld hier komt ben ik benieuwd hoe jullie het met de kabelboer geregeld hebben.<P>Alle reacties welkom want ik ben niet van plan het er bij te laten zitten want volgens mij is het een ongeoorloofde vorm van koppelverkoop<P>Bij voorbaat dank !!<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoi<P>nou wat dat gescheiden tv&internet betreft <BR>dat klopt als een bus .<BR>ze hebben de downstream rond de 400 en 500mhz zitten,en de upstream rond de 30mhz<BR>dus scheiden zal niet gaan<P>maar of ze het kunnen maken dat je tv abbonement moet hebben om te internetten is wel vreemd.<BR>weet niet hoe je contract eruit ziet ,of de voorwaarden ,maar daar zal best wel iets in staan en dat zal heus wel niet in jou voordeel zijn.<BR>hoop het wel voor je .<P>gr eric<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

contract ?<BR>hahaha, ik heb nog nooit een contract van die ezels gezien smile.gif<P>let op:<P>toen we hier begonnen was het Gamog, daarna Gelrevision, toen UPC.<P>eerst had ik dus een Gelrevision internet abo, toen heeeeeeeel even UPC en nu Chello, althans voor zover ik het heb begrepen. Al mijn internet verkeer loopt via een chello proxy maar mijn email adres is nog steeds Gelrevision.<P>Snap je het nog ? Ik eigenlijk niet meer smile.gif<P><BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd mij (ons) op de hoogte hoe dit afloopt.<BR>Bel anders eens met de consumentenbond of een wetswinkel of zo.<BR>Ik zit met een soortgelijk probleem en ben heel benieuwd hoe het afloopt.<P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd jullie op de hoogte. Er is inmiddels een klacht naar de OPTA. <P>Het argument dat ze het niet scheiden kunnen is hun probleem en niet mijn probleem. 32 jaar geleden kon men al mensen op de maan zetten en de live beelden naar de aarde sturen. Anno 2000 kan men bij UPC niet eens 2 signalen scheiden.<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

is natuurlijk kul. kan wel degelijk. kost geld. upc, casema wel goed, niet gek. kan dus niet.<BR>een vrij simpele manier om dit voor elkaar te krijgen is bv. een bandfilter in de coax te plaatsen. upstream 30Mhz. of iets in die richting, downstream 300-400Mhz. nou, filter 80-110 Mhz eruit, weg radio. filter 450Mhz. en hoger eruit, weg tv. het is alleen dat die filtertjes er waarschijnlijk niet zijn, en die moeten dus gemaakt, en dat kost geld, en dan kan het dus "ineens" niet. ik ben bang dat satwatcher gelijk heeft, het enige wat je kan doen is naar een wetswinkel gaan, of een (dure) advocaat in de arm nemen. er zal inderdaad wel weer iets in de algemene leveringsvoorwaarden staan. als een bedrijf wordt overgenomen, en de nieuwe eigenaar hanteerd nieuwe leveringsvoorwaarden, en niemand protesteerd hier binnen afzienbare termijn hiertegen, jammer dan. verder sta je hier waarschijnlijk bijna alleen. er zullen niet teveel abonnees zijn met hetzelfde probleem, dus of een consumentenbond er brood inziet ? denk het niet. die zijn volgens mij toch al niet zo schotelminded. al die lelijke soepborden in de tuin he.<BR>Maar het is technisch dus zeer wel mogelijk. verder, over een jaartje of zo is er ADSL, of zoiets, down 2Mbit, up 1.5Mbit. 'k wacht hier wel even op. kan de kabel blijven waar't ie hoort. buiten !<BR>prutsie<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi toch een raar verhaal .<BR>Waarom zou UPC geen filter tussen die kabel kunnen zetten ????.<BR>Bij ons gaat dat dus wel en gelukkig maar.<BR>Ik heb dus geen kabel aansluiting maar toch internet en telefoon diensen .<BR>Leven lang Telenet !!!!!!!!!.<BR>Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook graag via de kabel internetten maar dan moet ik beslist ook die 20,- betalen voor de televisie stations.<BR>Dat is tegen mijn principe.<BR>Ik ben ook best bereid om daar 89,- per maand voor neer te leggen maar niet 2 tientjes voor dat rotbeeld van de kabel terwijl ik een uitstekende satellietontvanger heb staan.<BR>Ze hadden zeker van mij al een paar duizend piek kunnen incasseren als klant om te internetten via de kabel.<BR>Ik hoop dat de klacht dan ook door de OPTA serieus word genomen.<BR>T'is toch van die gekke?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Nog even en UPC is weg..Dus ook je TV én je kabel voor het internet. Hier hetzelfde verhaal: het verkrijgen van kabelinternet is gekoppeld aan je TV abonnement. Je hebt maar één keuze: Alles uit! En dat doe je dan ook. Gewoon ADSL en schotel op het dag. Daaahaaag UPC!! Een upload/download signaalfilter kan niet omdat ze steeds de boel moeten verschuiven. Andere apparatuur kopen (zit er bij UPC niet meer in). Decoders moeten ze bij Ome Philips 1:1 betalen (sinds 28 november 2000 geen consignatie meer)... Ga niet meer tobben over je UPC. 't is zo voorbij..... UDG praat al met de bank en die eruit stappen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had/heb dit probleem dus ook (het heeft wel een jaar geduurd voordat ze het doorhadden laugh.gif" border="0 ), maar goed, ik werd op een gegeven moment dus ook zeer vriendelijk verzocht om toch maar te gaan betalen anders was het snel afgelopen. <P>Ik heb verschillende emails verstuurd naar die gasten, meestal geen antwoord, en af en toe een domme waar je niks mee kon aanvangen.<P>Heb toen de algemene voorwaarden opgevraagd van op het moment dat ik Chello aangevraagd had en op het moment van de briefwisselingen (4 maand geleden). In beide voorwaarden staat dat je moet beschikken over een werkende kabelaansluiting, en dat betekend (volgens UPC) dus dat je een abo moet nemen op hun van fantastische kwaliteit (doet me denken aan de wintersport, voornamelijk sneeuw) voorziene tv-kabel.<P>Vreemd is echter dat als je Chello aanvraagt hier helemaal geen melding van wordt gemaakt. Ik had toen de heren langskwamen om het spul te installeren dan ook helemaal geen (officiele) aansluiting, er hing alleen maar een groene coax in de meterkast. "Zoiets hebben we nog nooit gezien" kreeg ik te horen, en de heren stonden al weer op het punt te vertrekken toen ik ze toch maar vriendleijk verzocht om te meten of er misschien toch wel signaal op de kabel stond, dit was het geval en na 15 min werkte de handel.<P>Nu betaal ik ruim 120 piek per maand voor internet wat de afgelopen week al 3 keer niet werkte.<P>Ik vind het echt ronduit BELACHELIJK, technisch moet het totaal geen probleem zijn, 't is gewoon geldklopperij. Er loopt niet eens een kabel naar de tv of wat dat ook, zo uit de grond de modem in.<P>Bedenk wel dat UPC juridisch goed ingedekt is, en in ieder geval ALLE klachten die je hebt tegen ze ongegrond verklaren (volgens voorschrift..... moet ik u helaas ongelijk geven.....), ook al zijn het hun eigen stomme fouten!!! Het lijkt C+ wel... wink.gif" border="0<P>Het is dat MXstream hier niet mogelijk is (wat ook belachelijk is, 500m verderop wel mad.gif" border="0 ) maar dan wist ik het wel... <P>OK, volgens hun voorwaarden (en daar heb je je handtekening onder gezet (ik niet gelukkig!)) is het dus zo dat je een werkende aansluiting moet hebben, wat bij UPC betekend dat je een abo op de TV moet nemen. "Ja meneer u betaald in principe alleen voor de kabel, maar die TV zenders zitten er nou eenmaal op...." (<--- Echt antwoord van UPC!!). Wat ze zouden kunnen doen, en wat ik dan ook zou kunnen begrijpen is een vastrecht voor de kabel zelf vragen (bijv. fl 10,- per maand) en als je dan ook nog tv wilt kijken of internetten dat je daar dan een extra bedrag overheen betaald.<P>Ik wacht met spanning die brief naar de Opta af...

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik wat gemist shocked.gif" border="0 <BR>Maar'k ben nog steeds benieuwd smile.gif" border="0 <P>Trouwens als er hier meer mensen zijn met hetzelfde 'probleem' laat het ff weten, hoe meer mensen, des te meer we evt kunnen ondernemen tegen die geldwolfen.<P>En nou geen medelijden krijgen nu hun aandelen zo laag staan... laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet Ook niet dat UPC op de rand van een faillisement staat, dan is elke verdient tientje meegenomen. Het is zelfs al zo dat UPC liever geen set-top-boxen voor de kabel verhuurd omdat ze de aanschafkosten van die apparaten niet kunnen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...