Ga naar inhoud


Bosmaaier kopen


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik zou me een 2de-hands bosmaaier ( benzine ) willen aanschaffen om een stuk braakliggende grond ( ca. 300 m²) te onderhouden . Bedoeling is om een paar keer per jaar de gras-uitwassen wat in te korten , er lopen wat ganzen op het stuk maar die houden het niet bij , zeker niet met een natte zomer zoals we gehad hebben .

Ik ken echter niets van dit soort apparaten en wil er ook niet te veel geld aan uitgeven : daarom 2de hands en op benzine;

Maar waar let je dan best op ???

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je zin hebt in sleutelen en verstand hebt van

benzinemaaiers kun je een tweede hands overwegen.

 

Ik heb gekozen voor een nieuwe, geen Stihl, te duur af.

 

Maar mijn maaier doet het al 3 jaar feilloos en start

eigenlijk met één ruk aan het koordje direct op.

 

Maar denk er aan, 300 meter is veel om met een

bosmaaier te maaien als je het niet gewend bent.

En denk aan een harnas, die heb je echt nodig.

 

Probeer een paar schapen tijdelijk te "leasen".

Ganzen grazen niet alleen maar vreten ook veel

grond. Het terrein is op een gegeven moment niet

meer fatsoenlijk beloopbaar.

Schapen grazen en lopen het land weer vlak.

 

HG CC

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen die zich voor kunnen doen, met 2e hands bosmaaiers:

De aandrijfas kan krom of uit ballans zijn, door het maaien tegen harde opstakels (bomen).

Ook kan het vaste mes krom of uit balans zijn, of er kan een stuk uit zijn.

Bij een zeer oude 2e hands maaier, kan de motor ook aan revisie toe zijn (zuiger veren) vaak roken de machines met versleten zuigerveren heel erg.

 

Als je al een 2e hands wilt kopen, doe dit dan bij een zaak die bedrijf die in tuin machines handeld.

Dan heb je vaak de zekerheid, dat het apparaat is nagekeken, en heb je ook garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok , begrepen : geen 2de hands van de koopjesites ,

eventueel wel van bij de vakhandel ,

 

en Con : die lease-schapen heb ik lang gehad , maar de man is er mee gestopt vandaar ...

 

Zonde, want dat is echt ideaal.

 

Een GARLAND BT333 maaier kost € 259,00 incl. BTW. Ik heb ze nog goedkoper gezien, heb er al 3 jaar plezier van.

 

HG CC

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar Galoway runderen en een paar Konicks paarden gaat ook prima hoor,die hoef je niet te laesen,want het barst hier van die beesten,ook op de Bison baay,wat eigenlijk een recreatie gebied is,maar staatbosbeheer vind het schijnbaar nodig,om die beesten ook zomers rond te laten lopen met alle nadelen voor de recreanten,dus meschien kun je er een paar over nemen,alleen zit je dan naderhand wel met een hoop vlaaien,want ze poepen heel wat af,maar ja die kun je meschien wel weer als bio mest verkopen. :)

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...