Ga naar inhoud


CCcam installeren in de originele firmware


M_Z

Aanbevolen berichten

Niks nieuws onder de zon voor de mensen die al langer een Dreambox hebben, maar misschien toch wel even handig voor de mensen die deze week hun lang verwachte 7020HD ontvanger hebben binnengekregen.

 

Hierbij een beetje uitleg hoe je heel makkelijk CCcam kunt installeren zonder dat je meteen alternatieve firmware hoeft te installeren.

 

Af fabriek wordt elke Dreambox geleverd met dccamd - dat is een softcam voor Dreamcrypt (whatever that may be).

Die staat direct aan als je dreambox opstart, dus we moeten de dccamd softcam vervangen door de CCcam2.2.1 en dan laten we de ontvanger gewoon denken dat hij nog steeds dccamd moet opstarten. Dit doen we door het bestand CCcam te hernoemen naar dccamd

  • Pak de bijlage in dit bericht uit en plaats deze met een FTP programma in de map /usr/bin
  • Hernoem de file dccamd naar bijvoorbeeld dccamdold
  • Hernoem de file CCcam naar dccamd
  • Geef deze hernoemde file de Attributes (rechten) 755
  • Plaats hierna eventueel je eigen CCcam.cfg file in de map /etc
  • Reboot de ontvanger
  • Klaar !

Controleer je lopende CCcam via je webbrowser op poort 16001, dus bijv: http://192.168.1.2:16001

 

M_Z

CCcam.zip

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Jawel, maar dan moet je evengoed aanpassingen doen in de map /etc/inet.d

Je kunt niet selecteren met een softcam manager, omdat die softcam manager dus niet op de originele firmware is meegeleverd.

Als je terug wilt naar dccamd (ik zou niet weten waarvoor) , dan hernoem je de twee softcams weer omgekeerd en is alles zoals het was.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

zojuist op een DM500HD gedaan (net nieuw, dus wilde eerst weten of de box goed werkt), en dat lijkt prima te werken...ik overweeg wel een andere image te flashen (Newenigma2 waarschijnlijk) maar nu weet ik in elk geval dat de box werkt en dat cccam hierin ook werkt.

 

Als je toch overweegt om over te stappen naar alternative image,neem dan OpenPli daar zit standaard de Cccam al in.je moet hem alleen even installeren via het applicatie menu. De rest gaat automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch overweegt om over te stappen naar alternative image,neem dan OpenPli daar zit standaard de Cccam al in.je moet hem alleen even installeren via het applicatie menu. De rest gaat automatisch.

Inmiddels newenigma2 geïnstalleerd en cccam werkend.. Nou alleen nog (maar dat hoort in een ander draadje) proberen te verbinden met gedeelde Win 7 harde schijven.. netschijf lukt maar PC hdd's niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Niks nieuws onder de zon voor de mensen die al langer een Dreambox hebben, maar misschien toch wel even handig voor de mensen die deze week hun lang verwachte 7020HD ontvanger hebben binnengekregen.

 

Hierbij een beetje uitleg hoe je heel makkelijk CCcam kunt installeren zonder dat je meteen alternatieve firmware hoeft te installeren.

 

Af fabriek wordt elke Dreambox geleverd met dccamd - dat is een softcam voor Dreamcrypt (whatever that may be).

Die staat direct aan als je dreambox opstart, dus we moeten de dccamd softcam vervangen door de CCcam2.2.1 en dan laten we de ontvanger gewoon denken dat hij nog steeds dccamd moet opstarten. Dit doen we door het bestand CCcam te hernoemen naar dccamd

  • Pak de bijlage in dit bericht uit en plaats deze met een FTP programma in de map /usr/bin
  • Hernoem de file dccamd naar bijvoorbeeld dccamdold
  • Hernoem de file CCcam naar dccamd
  • Geef deze hernoemde file de Attributes (rechten) 755
  • Plaats hierna eventueel je eigen CCcam.cfg file in de map /etc
  • Reboot de ontvanger
  • Klaar !

Controleer je lopende CCcam via je webbrowser op poort 16001, dus bijv: http://192.168.1.2:16001

 

M_Z

 

En nu de vraag hoe werkt dit in de nieuwe Dmm DM8000 EXPERIMENTAL OE2.0??? Dit gaat mij nog niet lukken hiermee,vooral omdat ik ook een eigen Cccam.cfg heb.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ging over het netwerk met newnigma.

 

Ja ik heb CCcam draaien met orgineel image.

 

De kaart werkt alleen het sharen nog niet.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ging over het netwerk met newnigma.

 

Ja ik heb CCcam draaien met orgineel image.

 

De kaart werkt alleen het sharen nog niet.

 

Ja oke maar is dat de Oe6.1 image waar momenteel veel boxen mee draaien, of de nieuwe die net uit is met HBB-Tv de OE 2.0 Image? Want hier gaat het dus om. Die oudere Oe 6.1 heb ik ook geen moeite mee dat lukt mij zonder problemen.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ging over het netwerk met newnigma.

 

Ja ik heb CCcam draaien met orgineel image.

 

De kaart werkt alleen het sharen nog niet.

 

Iemand al voor elkaar om de sharing weer op gang te helpen. Met CCcam of Oscam?

Ik kan nu mijn filmkanalen niet naar mijn 2de box sturen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...