Ga naar inhoud


Telfort (VDSL2) Verhoogde Snelheid 52/5.2mb


faxme

Aanbevolen berichten

Klopt het dat Telfort zijn snelheid verhoogd heeft naar 52mb/5mb???

 

Onlangs besteld (minder dan 1maand)

Begoen bij 30mb/3mb ontvangst met Ping van max 32ms

Sinds ergisteren 25 oktober is mijn snelheid meeting geworden 34mb/4.3mb

Ik ging kijken in de modem en tot mijn VERRASSING bijgevoegde system info van mijn modem:

 

Nog meer mensen met TELFORT MAX en verhoogde snelheid???

 

Ongeloofelijk goede internet provider, stabiliteit en service. Hiervoor KPN besteld en volgens medewerkers kunnen ze technisch VDSL niet leveren. En alles ging behoorlijk langzaam met leveren en problemen oplossen. Wel waren ze netjes erin om het contract te ontbinden na 1 maand. Dat is wel netjes, wel geprobeerd om mij 8mb aan te smeren.

 

 

Top! Telfort.post-30770-0-95306000-1319799192_thumb.jpg

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb basic en moet zeggen dat dat de laatste tijd ook sneller is geworden. Elke keer komt er wat snelheid bij. Ik heb wel een ander modem gekregen, heb op dit moment nog een Speedtouch staan, een Zyxel opgestuurd gekregen. Moet ik overigens nog aansluiten, de splitter moet er tussenuit en moet daar nog even wat op verzinnen. Misschien toch maar snel doen, misschien zit er voor ons ook nog wat snelheidswinst in. Er staat overigens bij Telfort op de site bij Max een snelheid van 40Mbit.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat overigens bij Telfort op de site bij Max een snelheid van 40Mbit.

 

 

Daarom was ik zeer verbaasd that mijn MODEM intraind op eens op 52/5mb en ik kan (correctie) 40mb download / 4.3mb upload nu ontvangen. Daarom ging ik kijken in de modem naar de info. Ik zou mij niet verbazen als TELFORT binnenkort hogere snelheid gaan aankondigen of verkopen.

 

Als je de modem aansluit gaat het the eerste dag firmware updaten. Het aansluiten stelt niet voor, volg maar de bijgeleverde handleiding. Laat maar horen.

 

Nog meer Ervaringen?

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel laten ze nog niets los, maar ze zijn ruim een maand geleden begonnen met het upgraden van de pakketten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook 2 test uitgevoerd. Draadloos en bedraad. Natuurlijk is draadloos de laagste/slechtste:

 

Goede zaak en dat maar voor 27:50, althaans de eerste jaar. :)

post-30770-0-04935900-1320012064_thumb.png

aangepast door faxme

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedraad en Draadloos test, Uiteraard is draadloos de slechtste:

 

Kwestie van een goed draadloos netwerk... Ik trek een 100 Mbit verbinding draadloos helemaal dicht, en dan kan ik ook nog een film kijken als het moet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de plus van Telfort. Had altijd volgens het modem rond de 15 Mbit, na de installatie van het nieuwe modem geeft ie aan rond de 12 Mbit. Wel van "normale" ADSL naar ADSL2 Plus. Ik ga er vanuit dat dat niet hetzelfde is als de VDSL van de 40 Mbit abo's. Wel veel meer in te stellen en aan te passen in vergelijking met de Speedtouch modem.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • Beheerder

Vandaag bij iemand de snelheid getest bij een nieuw gerealiseerd Telfort Internet Extra (5up 40 down) abonnement.

 

De afstand tot de centrale slechts 380 meter. Resultaat:

 

1690292301.png

 

Het lijkt wel of ze hier het 'Internet Standaard' (3 up / 25 down) opgeleverd hebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Men kreeg deze reactie van Telfort:

 

Telfort begrijpt dat het snelheids probleem vervelend is maar het modem haalt wel de correcte snelheid binnen.

 

U staat op een maximum van 50mbit in gesteld. Het systeem heeft uw snelheid aangepast naar 33mbit omdat de lijn een aantal keren instabiel is geweest. Wanneer uw verbinding te vaak verbreekt (modem uit en aan of echt wegvalt) word de snelheid bijgesteld om de lijn stabiel te krijgen. Wij adviseren u het Zyxel modem aan te sluiten en eventueel de aansluiting te controleren want als de verbinding stabiel blijft dan word de snelheid ook weer verhoogt.

 

Doorloop de volgende stappen om uw verbinding weer stabiel te krijgen:

 

1. Sluit het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aan. Dit is het punt waar de KPN-lijn uw huis binnenkomt.

2. Houd de bekabeling tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk. We raden u aan een nieuwe kabel hiervoor te gebruiken.

3. Zorg dat de afstand tussen het modem en het IS/RA punt niet langer is dan een halve meter.

4. Reset uw modem:

 

- Aan de achterkant van uw modem zit een klein gaatje “reset”

- Druk dit gaatje ongeveer 20 seconden in met een pen of een puntig voorwerp .

- Alle lampjes op uw modem gaan nu knipperen. Uw modem is gereset.

 

 

Kunt u het IS/RA punt niet vinden?

Vaak vindt u het IS/RA punt in uw meterkast of als wandcontactdoos in uw woonkamer. Bekijk stap 1 (internet) op de installatie-cd om te bepalen welk soort IS/RA punt u in huis heeft. U moet hier drie keer doorklikken voordat u bij de uitleg over het IS/RA punt komt. U vindt de installatie-cd in uw installatiepakket en op onze website: http://downloads.tel...rnet/index.html

 

Maar de aansluiting is nieuw, daar heeft eerder telfort ADSL met volle bak snelheid op gedraait en het kabeltje van het israpunt naar de modem is maar 30 cm.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...