Ga naar inhoud


nieuw frequentie ned3hd


apruijn

Aanbevolen berichten


Je kunt de zender NED3 HD via het Menu - Zenderlijst Mager verwijderen en daarna de zender HANDMATIG toevoegen.

 

12.187 GHz H 27500 5/6 DVB-S2 QPSK.

 

Hierna staat NED3 HD met de nieuwe frequentie achterin in jouw zenderlijst.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat ook zo als je een Fastscanijst gebruikt? de zender kan je in elk geval niet verplaatsen daarna als het fastscan filter actief is? Ik denk dat de TS even kan proberen om de huidige zender lijst eerst volledige te verwijderen via de optie "Reset service data", daarna opnieuw een fastscan doen en kijken of de juiste zender dan ingeladen wordt.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je de zender na het HANDMATIG inlezen of via Fastscan niet kunnen verplaatsen?

Ik heb dit gisteren voor alle zekerheid nog even via de Zenderlijst Manager getest, een beetje omslachtig maar verder functioneert het prima.

Je moet dan wel voor zorgen dat de optie ' Locaal zendernummer' op UIT staat (via de OK toets - blauwe toets).

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan wel voor zorgen dat de optie ' Locaal zendernummer' op UIT staat (via de OK toets - blauwe toets).

En daar gaat het mis denk ik, omdat je dan de structuur van de fastscanlijst uit zet en alles dan door elkaar staat.

Zenders worden op een bepaalde volgorde gevonden binnen de decoder als je zoekt, maar de fastscanlijst sorteert deze zodat ze weergegeven worden op de CD aangeboden methode .. als je lokaal zendernummer UIT zet, dan zet je dit filter uit en staat alles door elkaar voor de topicstarter...

Ik denk dat jij (net zoals ik) een keer polaredit of dredit gebruikt hebben om zenders op de goede volgorde te zetten, want deze tools lezen de fastscanlijst settings niet uit. Hierdoor zetten wij deze setting altijd uit.. Maar als je de fastscanlijst van Canal Digitaal of TVV wilt gebruiken, dan moet je juist deze setting aan laten.. Of moet het moet tegenwoordig veranderd zijn, maar dat geloof ik niet :)

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je helemaal gelijk in, ik heb een eigen zenderlijst en gebruik de via Fastscan ingelezen lijst nooit.

Ik moet er niet aan denken om gebruik te maken van de door CD gedicteerde lijst.

haha...ik ook niet, ik blijf zelf liefst de posities bepalen.. Ook heb ik andere zenders, die geen onderdeel zijn van de CD fastscanlijst, die krijg je er dan ook nooit tussen gepropt :)

 

Maar aan de andere kant, wat ik dus wel persoonlijk een gemis vind bij onze decoders, is dat we zelf niet in staat zijn om binnen favorieten een eigen zender nummer te definieren voor de zender, want dan hadden we de CD fastscanlijst misschien wel als bron kunnen gebruiken. Dus dat in de CD fastscanlijst een bepaalde zender op 80 staat, maar bij favorieten op plaatsje 15 kunnen zetten, dan zou ik actiever gebruik maken van favorieten. Dat zou erg handig kunnen zijn, want zenderlijsten zijn nu erg bewerkelijk voor ons en dan zou je zo nu en dan toch even een nieuwe zenderlijst kunnen maken zonder al te veel extra werk, nu is dit eigenlijk niet te doen omdat je Polaredit echt elke zender moet verplaatsen. In mijn geval verwacht ik dat veel (niet CD) zenders niet meer zullen werken door verhuizingen omdat mijn zenderlijst toch echt gedateerd is..... Maarja.. geloof niet dat dit ooit anders gaat werken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...