Ga naar inhoud


Zit er verschil in oude en nieuwe Mediaguard module?


Aanbevolen berichten

Ik lees hier op het forum dat men aanraadt het nieuwe type mediaguard cam te kopen. (die met de wereldbol)

Ik heb net via marktplaats een ouder (rode) type gekocht en heb hier ook prompt een probleempje mee.

Zit er verschil in hardware? word het oude model niet meer ondersteund?

Er draait toch dezelfde software op?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Obi Wan

 

Ik denk dat de nieuwe module toch zeker al meer dan een jaar bestaat als opvolger van de oude module. Wat precies het verschil is weet ik niet maar je hoeft het forum er maar eens goed over te raadplegen en dan weet je dat de oude module flink wat problemen kan geven die de nieuwe module met wereldbol niet heeft. Veel mensen hebben zich er over beklaagd dat als ze via een webwinkel een CanalDigitaal CI-module bestelden, ze nog een oud type met problemen kregen toegestuurd. Daar is veelvuldig via sat4all over gewaarschuuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit, dat wist ik niet... zonde van mijn geld..

ik ga de zoekfunctie eens proberen om te achterhalen wat het verschil en de problemen dan zijn...

 

Word dit verschil door canaldigitaal erkent?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik woon in Oostenrijk en ben van plan een HUMAX iCord 1TB HD aan te schaffen. Ik heb met Canal Digitaal gemaild en gevraagd of hun (nog aan te schaffen) CI module met extra smartcard in de HUMAX werkt. Tot mijn verbazing geven ze daar geen info over want zei voeren geen HUMAX. ze raden mij aan bij hun een receiver te kopen of bij een van hun dealers. Heeft iemand hier ervaring mee of gaat het niet werken?

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi skijeepie,

 

Ik denk dat je hier weinig reacties krijgt want je vraag stellen in het topic van een ander wordt meestal niet zo gewaardeerd.

Open dus een nieuw topic voor je vraag.

Toch denk ik je vraag te kunnen beantwoorden.

De canal digitaal mediaguard zal hoogstwaarschijnlijk wel werken in de humax als deze een CI slot heeft. De cam is voornamelijk op de markt gebracht om zogenaamde niet door Canal Digitaal gekeurde ontvangers toch geschikt te maken voor hun programma's. Inderdaad doen zij daar geen uitspraken over.

 

Wat mijn eigen vraag betreft. de cam die ik had gekocht was toch met een wereldbol erop. Wel had deze nog oude software van 2008, het updaten via de Rebox 4000 van de cam is gelukt. Het duurde circa 2 uurtjes maar de ontvanger reageert nu beter.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...