Loui (K) Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Een kennis van mij heeft een DM8000HD daarop zit de laatste Openpli 2.1.Vandaag deet hij een update en de box start opnieuw op in de stop stand(dus geen firmware meer aanwezig) Heb ik er op afstand nieuwe pli erop willen zetten,maar ook dat lukt niet.wel de laatste DMM firmware.En als ik daar dan weer Open pli overheen zet blijft hij halverwege hangen.Hoe kan dit?De nieuwe secontstage 84 zit erop.
Meega1 Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Heeft tie autobackup erop gehad ,bij mij blijft tie met flashen wel eens hangen op autoinstall. Dan ofwel de backup dir verwijderen en opnieuw flashen of de eennalaatste symlink in de map rcS.d weghalen via ftp. Symlink met autoinstall erin. Dan opnieuw opstarten en controleren of alles erop staat. Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Loui (K) Geplaatst: 7 november 2011 Auteur Geplaatst: 7 november 2011 (aangepast) Wat jij zegt klopt,Ik heb de autobackup dir wegehaald en dan nog lukt het niet openpli te installeren hij blijft hangen,ik ben gistermiddag wel 3 uur bezig geweest om pli erop te krijgen maar geen rezultaat. toen maar Dmm met tunissat plugin erbij. dat wilde wel.En het gekke is dat ikzelf ook een Dm8000hd heb en hier ging er niks mis. bijde ontvangers hadden de bootloader 82 erop staan en allebij de firmware van Open pli 2.1 datum 24-09-2011.De mijne heeft nu de bootloader 84 erop.incl Openpli van zaterdag.en alles werkt zonder problemen. 7 november 2011 aangepast door Loui (K)
marleentje Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Loui (K) gaat het hier toevallig over een nieuwe DM8000 ? Wij hadden hier net hetzelfde probleem zoals jij dat beschrijft. Eind september kochten we onze DM8000, we hebben er de Open-PLI van 6 oktober opgeflacht en hij bleef ook hangen, op zo'n 75% van max. Heel toevallig drukte ik een seconde of 5 op de standby-toets vooraan in en de box startte toen door. Ondertussen werkt alles naar behoren, we hebben enkele apps , geinstalleerd (TV-Vlaanderen,cccam, dvd-player, subplayer,....) Ik zag op de forums dat het wss een probleem was met de bootloader #84 . Een nieuwe flach waar die zou geimplementeerd zijn, hebben we nog niet gedaan, ik wacht nog even af. Als de stroom uitvalt en de box moet her-opstarten dan blijft hij hangen en moeten we weer de stand-by toets indrukken. Probeer jij het ook eens ? Ben echt benieuwd ! Leen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Loui (K) Geplaatst: 9 november 2011 Auteur Geplaatst: 9 november 2011 We hebben het weer voor elkaar gekregen,de enige mogelijkheid was via Dreamup Dus dit keer was het niet zomaar even een update.
marleentje Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 mag ik eens vragen welke PLI-image (datum) je er hebt opgezet met Dreamup ? een heel recente of een van een paar dagen oud ? DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Loui (K) Geplaatst: 9 november 2011 Auteur Geplaatst: 9 november 2011 De meest recente van die dag,En ik heb voor 10min geleden nog een update bij mijn eigen dreambox gedaan en alles ging naar behoren.
marleentje Geplaatst: 9 november 2011 Geplaatst: 9 november 2011 Dank Loui, ik doe morgen ook een update waarin de #84 zit, maar ik geloof dat ik de Stop-methode zal gebruiken. Gaat ook tamelijk vlot en behoorlijk veilig DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Loui (K) Geplaatst: 10 november 2011 Auteur Geplaatst: 10 november 2011 Nou dat is dus ook mis gegaan(niet bij mij) dus laat het me weten of dat ook zo is,
egypt Geplaatst: 10 november 2011 Geplaatst: 10 november 2011 Waarom plaatsen jullie die Bootloader 84 (nfi bestand) niet gewoon via het netwerk net zoals je een Image plaatst , dat loopt toch gewoon prima. Mijn raad is blijf van die online updates af want dat brengt in veel gevallen narigheid , Pli is nu niet van de betrouwbaarste voor zulke updates maar dat is mijn mening.
egypt Geplaatst: 10 november 2011 Geplaatst: 10 november 2011 Ach ik zie dat ik het verkeerd had gelezen en dat het probleem enkel is dat er iets misloopt bij het terug plaatsen van die Pli. Zet er dan een andere Image op zou ik zeggen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen