Ga naar inhoud


Probleem met dreambox controle center DCC Berny1.50


pirrewit

Aanbevolen berichten

Voor enkele maanden kon ik van mijn laptop een bestand/film  naar de dream schrijven aan pakweg 7Mbps/sec. Dan duurde een bestand van 5 gieg zowat 8 minuten.

Nu kan dat nog steeds maar enkel aan een snelheid van 1.14 Mbps/sec . Beneden links in het venster van DCC zie ik staan "FTP component not ready" Ik weet niet of dat er vroeger ook stond.

Ik heb openpli 7.2 op de dream. De operatie gaat wel foutloos en ik kan netjes de film op de dream zien. De facto duurt nu een file transfer precies zo lang als de echte duur van de film.

Alle raad om dit proces terug te versnellen is welkom.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


de laptop met map waar de film staat gewoon delen in je netwerk, dan ben je van dat suffig kopiëren verlost

als je het toch wilt onderzoeken dan zijn dit de bekende redenen >

een slecht netwerk en verkeerde switches/router of een erg agressieve virusscanner die kopiëren extreem vertraagt

 

p.s. die dreambox heeft een 100Mbit nic on board en slechte switches kunnen in combinatie met een 1000Mbit laptop er moeite mee hebben

en natuurlijk die oude SMB 1.0

aangepast door Tonskidutch
p.s.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE laptop en de dream staan reeds in een draadloos gedeeld netwerk langs een Asus router maar bij afspelen op TV is er wel eens een freeze of buffering. Met de dream van de harde schijf heb je dat nooit.

Die 100 Mbit nic was er voorheen ook en toen was er geen probleem. De virusscanner was en is nog steeds AVAST. Ik gebruik geen switches.

Ook een oplossing is naar  een USB stick schrijven op de laptop. Dat gaat ook veel sneller.

Ik zal toch eens testen zonder virusscanner.

Blijft een vreemde zaak die mij toch intrigeert.

 

 

De virusscan uitschakelen geeft geen verbetering.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist getest. De bekabelde verbinding gaat het snelst. 9.4 MBps tov 1.1 draadloos.

Het is zolang geleden dat ik waarschijnlijk vroeger ook wel bekabeld zal gewerkt hebben. Maar het brein van oudjes laat ook wel eens te wensen over.🙂

Voor mij is het opgelost. Bedankt voor het meedenken.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...