Ga naar inhoud


Accu-bladblazer ervaringengezocht


moonchild

Aanbevolen berichten


Alle antwoorden zijn welkom

 

een belachelijke noodzaak zo'n blad weg te blazen met 95dB-A

lekkere hobby door alle groen plantsoeners gebruikt maar vuurrood qua milieu

 

terwijl het geen ander natuurlijk proces evenaart om te groeien aan de boom om te vallen op den aard en te vergaan tot voeding voor de boom (hier of daar)

 

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou er een met een snoer nemen. Ik heb ooit de cruciale fout gemaakt een strimmer te kopen met een accu (niet helemaal hetzelfde maar aardig te vergelijken). Altijd als je denkt ik heb hem even nodig is de accu natuurlijk leeg, en is het ding eindelijk klaar met laden dan regent het weer. Is het dan droog zodat je met het ding aan de gang kan is de accu echt binnen no time leeg.

 

Voor de rest ben ik het wel eens met Tonski. Pak gewoon een bladhark, kost je geen drol aan electriciteit, en je stoort er niemand mee.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moonchild, in het begin zal zo'n ding met accu prima werken maar ben bang dat je na een tijdje je meer met opladen bezig bent dan met bladblazen.

Zelf heb ik al jaren een Stihl ( zonder accu ) en dat gaat perfect.

 

Met "alle antwoorden zijn welkom " bedoel je vast en zeker degene die betrekking hebben over een aanschaf van een goede bladblazer !!

Als je driehoogachter op een flatje woont heb je inderdaad geen belachelijk noodzaakding nodig :P

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op verlof in Spanje wordt ik al jaren bijna dagelijks gestoord door mensen van de groendienst die met zo'n lawaaimakende blazers rondlopen. Wat is hier nu nuttig aan? Vandaag blaas je ze op een hoop en de volgende dag heeft de wind ze weer verpreid en moet je herbeginnen. Er bestaan ook bladzuigers maar die worden nauwelijks gebruikt alhoewel veel effectiever voor het beoogde doel.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor jullie waardevolle tips.

Ik heb in de winkel naar accu-bladblazers gekeken, maar het lijken een soort speeltuig dingen.

 

Heb een snoer-Bosch gekocht. Kan er prima de goten mee uitblazen en daarnaa met de zuigfunctie de bladeren opzuigen. Ik vindt persoonlijk het geluid erg meevallen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moonchild, in het begin zal zo'n ding met accu prima werken maar ben bang dat je na een tijdje je meer met opladen bezig bent dan met bladblazen.

Zelf heb ik al jaren een Stihl ( zonder accu ) en dat gaat perfect.

 

Met "alle antwoorden zijn welkom " bedoel je vast en zeker degene die betrekking hebben over een aanschaf van een goede bladblazer !!

Als je driehoogachter op een flatje woont heb je inderdaad geen belachelijk noodzaakding nodig :P

 

Ik gebruik ook een Stihl niet voor mijn tuintje maar om op ons terrein waar bungalows en stacaravans staan af en toe eens blad te verwijderen. Gaat stukken sneller dan een bladhark en is lang niet zo vermoeiend. Stihl heeft tegenwoordig ook allerlei gereedschap op accu in hun pakket zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weg met die dingen, ik woon in een bosrijke omgeving en word helemaal gestoord van dat vaak zinloze geblaas, de bladeren zitten nog aan de bomen dus morgen kunnen ze weer opnieuw beginnen, echt zinloze geluidsvervuiling door de gemeente en een speeltje voor de particulier.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook zo een ding en hij maakt een verschrikkelijke herrie, gebruik hem alleen om de blaadjes van het grindpad af te blazen/zuigen. Op het gras is toch de bladhark het makkelijkst en efficiëntst.

Allebei mijn buren hebben er ook 1 maar die kiezen ook uiteindelijk voor de bladhark!(gelukkig)

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook typisch Nederlands om dat eigen straatje zo schoon te houden, en hup, we blazen de bladeren zo de openbare weg op! Zijn wij ervan af. Laat toch gewoon liggen totdat alle bladeren van de bomen zijn en dan harken of vegen of misschien bij grind blazen, dat is dan maar 1 of 2 keer per jaar maar hier zijn mensen iedere zaterdag bezig. Een soort bezigheidstherapie.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...