Ga naar inhoud


en weer verdwijnt er een supermarkt uit het Nederlandse landschap


Amager95

Aanbevolen berichten

Ik lees weer in de media dat er wederom een supermarktketen verdwijnt uit het Nederlands landschap. Mits de NMa geen toestemming zou geven.

Eerder flopte het alles met Laures (geen reclame, want deze keten bestaat niet meer) en deze keten werd vervolgens overgenomen. Een aantal supers werden doorverkocht aan A en B, anders zouden ze te dominant worden volgens de NMa. Nu neemt deze keten vervolgens B weer over en dus ook alsnog supers van Laurus en krijgt ze via de achterdeur in hun handen.

 

Het zou mij een worst, waar je je worst kunt kopen. Maar waar is de variatie gebleven in het landschap? Straks bepalen twee supers in Nederland, wat ik mag eten en drinken en hoeveel het kost. Dat stoort mij het meeste aan het "oplossen" aan diversiteit in het Nederlandse supermarkt.

Super B had al eens een keten overgenomen, dat Duits en Amerikaans was, maar besloot niet verder te gaan in Nederland. Dit bedrijf was eerst een familiebedrijf van Jac. Hermans (bedrijf bestaat niet meer). Juist door het vele Duitse aanbod vond ik deze winkel prettig, het had vaker wat anders aan te bieden dan de andere klassieke supers in Nederland.

 

Ik vrees dat ik de toekomst nog vaker de grens over ga om daar te winkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik mis ook de variatie en de kleine zelfstandige die met eerlijk hard werk een paar centjes probeert te verdienen word weggedrukt door de reuzen.

Ik voorzie dat deze politiek naar een monopolie leidt...

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien eens wat vaker bij de buurtwinkel naar binnen stappen voor je boodschappen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cees, dat zou ik kunnen als het niet zo was dat de nummer 1 en de nu over te nemen super al de "buurtwinkel" is.

Als jaren was het zo dat de nummer 1 met haar vroeger familielid super in alle nieuwbouwwijken van de steden werden gevestigd. Andere supers komen er gewoon niet tussen.

 

Sjaak ik geloof graag dat er bij die supermarkt op korte termijn niets zal veranderen. Ze zijn de vorige overname nog aan het verwerken, zoals het hoofd van de familie zei in het NOS Journaal. Maar daar komt over een paar jaar een einde aan. Dan kunnen ze wel beginnen met de veranderingen.

Ik heb eens iemand gesproken met iemand die fulltime in de ondernemingsraad zat van een groot bedrijf en precies ook op de hoogte was van deze gebeurtenissen. Hij zei dat er geen enkele overname wordt zonder dat er op termijn niets verandert. Dit gebeurt altijd, op een goede dag. Het is ook logische want anders moet je nog steeds volledige administratie, personeelszaken, salarisadministratie, enz enz er op nahouden. Bovendien is de kans groot dat je jezelf gaat beconcureren. Dit was eigenlijk altijd zo vreemd toen het nu over te nemen bedrijf, nog familielid was van de nr 1. Elke als concurrent zien. Ik had altijd het idee wordt dit nu gedaan voor de buhne of wat. De NMa zal toch niet zo stom zijn dat ze dit niet doorhadden. Misschien zijn ze om deze reden inmiddels ook wel ex-familieleden geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...