Ga naar inhoud


Hoe krijg ik webradio op m'n 7020HD?


Geuze

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Ik wil graag Webradio FS op mijn Dream 7020 HD installeren.

 

Deze plugin staat niet in mijn applicaties. Hoe krijg ik de plugin in mijn applicatielijst?

Ik heb de internet radio FS gevonden op het internet maar weet niet hoe deze te downloaden. Wie helpt mij.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo iedereen

 

Ik wil graag Webradio FS op mijn Dream 7020 HD installeren.

 

Deze plugin staat niet in mijn applicaties. Hoe krijg ik de plugin in mijn applicatielijst?

Ik heb de internet radio FS gevonden op het internet maar weet niet hoe deze te downloaden. Wie helpt mij.

 

Groet

 

Hans

die > webradioFS 5.86 24.12.2011 11:10 bij fselbig

kun je bij de maker van de plugin gewoon downloaden en daarna zet je het in de dm7020HD op de /tmp map

dan kun je per afstandbediening via menu manueel installeren OF per telnet de installatie starten IPKG install <pluginnaam>

een en ander een klein beetje afhankelijk van je huidig image.

webradioFS probeert onafhankelijk van de skin te zijn, maar bij bepaalde skins meldt men wel eens problemen over green screens

 

een mooie plugin, maar wel heel wat instellingen noodzakelijk voordat je het naar je zin hebt mbt favorieten ed

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch

 

Bedankt dat je even wilt reageren op mijn vraagt.

Ik heb webradioFS gedownload en staat nu in een map op mijn computer. Ik zag dat dit bestand niet behoeft uitgepakt te worden.

Nu het volgende wat je zegt wat ik moet doen (daarna zet je het in de dm7020HD op de /tmp map) wil je dat mij uitleggen hoe dit moet.

En leg als het kan even uit hoe ik per afstandbediening moet installeren.

Misschien voor jou eenvoudig maar voor mij de eerste keer dat ik een Dreambox heb.

 

Vriendelijke groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans,

 

Via de Windoze verkenner zet je de ipkg file in de map /tmp

Dan ga je via telnet naar de box, via: telnet <ip_van_de_dreambox> (of via bv PuTTY)

Dan inloggen met root.

cd /

opkg /tmp/*.ipk

 

Dat zou hem moeten zijn.

 

gr,

BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een klein beetje afhankelijk van je huidig image.

schreef ik

 

met het bekende programma DCCE2.exe (dus dreambox controll center voor enigma2) kun je eigenlijk al die truukjes uitvoeren vanaf je pC

dcc gestart dan invullen:

ip adres van de dm7020hd

root

paswoord (indien aanwezig)

verbinden

>>

en dan verder

daar zit telnet als tabblad in

daar zit ftp als tabblad in

dus makkelijk

 

zoals Bushwacker schrijft plaats je het bestand

(bij dcc in het ftp tabblad) van de rechter map (pc) naar de linkermap (dm7020hd) nadat je links de juiste submap /tmp hebt geopent met dubbelklikken

midden tussen die twee is een pijl van naar <- en -> hetgeen evident is dat je van rechts naar links wilt copieren of andersom

 

dus nagenoeg intuitief zonder handleiding te verrichten

 

dan zoals ik reeds schreef kun je het pakket/plugin installeren, ook via dcc (telnet tabblad) zoals Bushwacker schreef

opkg /tmp/<naam van het bestand>.ipk

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo BushWhacker

 

Ik heb dat ipkg file in een map tmp gedaan.

Via telnet naar de box zeg je , moet dat als volgt Dreambox uit via schakelaar en dan weer aan met gelijktijdig de knop voor op de ontvanger ingedrukt.?

BushWhacker ik zeg er maar bij dat ik 67 ben en wat meer uitleg nodig heb. Alles wat ik tot nu bereikt heb heb ik toch te danken van jullie.

 

Groet Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch

 

Terwijl ik op het bericht van BushWhacker reageer kwam jij net binnen.

Ik ga aan de slag met jou verhaal.

Bedankt.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet dat als volgt Dreambox uit via schakelaar en dan weer aan met gelijktijdig de knop voor op de ontvanger ingedrukt.?

 

Nee, die procedure is alleen voor het opnieuw flashen van de box, oftewel de box voorzien van een nieuw image

(en heel soms een nieuwe versie bootloader)

 

Zoals reeds vermeld, gebruik voor het kopieren van software van de PC naar de box bijvoorbeeld DCCE2: --> KLIK <--

 

Je krijgt dan een scherm met zowel de mappenstructuur op jouw PC, alsook de mappenstructuur op de box.

Hiervanuit kun je bestanden heen en weer kopiëren. Daarna via de AB kun je installeren.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch

 

Ik heb DCC geopend. Ik had rechts (pc) 3 files staan 1 met webradio zenders 1 met kerstmuziek en 1 Enigma 2 plugin extension webradio fs.

Deze 3 heb ik d.m.v. jou advies nu links staan. Nu weet ik niet wat de volgende stappen zijn.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb die nu links staan onder /tmp????

dan klopt het

dan kopieer je de naam van het webradiofs ipk of schrijft die op

dan klik je in het tabblad links telnet en typt

cd /

cd /tmp

en daar

(afhankelijk van welk image nu op de dream draait)

opkg install <naam webradioFS.ipk>

of gewoon

ipkg isntall <naam webradioFS.ipk>

enter

dan zie je ook meteen de echo in telnet wat er geinstalleerd wordt

 

dat moet met de meeste images ook via de afstandbediening kunnen, echter (afhankelijk van welk image nu op de dream draait) weten we dat niet, daar je dat niet durft te schrijven. :grin:

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb webradioFS gedownload en staat nu in een map op mijn computer. Ik zag dat dit bestand niet behoeft uitgepakt te worden.

 

Als je nog niet goed met telnetcommands overweg kan, kan je gemakkelijk met DCC_E2 packages installeren

Wanneer je DCC_E2 opstart zie je links de tabbladen

Configuratie

Tools

Telnet

FTP

Settings

 

Kies Tools en dan zie verschillende opties

hiervan klik je op Packages en je krijgt 2 opties

kies hieruit Upload Package en blader naar de map waar je het ipk package hebt bewaard

Hierna wordt het bestand geïnstalleerd

-----------------------------------------------------

In het venster onder Protocol kan je de voortgang zien en dat de installatie is voltooid.

Bij sommige plugins is het nodig om daarna enigma te herstarten

Kan eventueel met in de linker kolom Send Command te kiezen en dan op de knop Restart Enigma te klikken.

(Wat nog gemakkelijker is, is package installeren vanaf een usb stick)

aangepast door profil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch

 

Ik heb het opgegeven. Ik kom niet verder. Ik zie een zwart scherm dat heb ik ingevuld maar geen resultaat.

Jammer.

 

Vriendelijke groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Profil

 

Tonskidutch jij ook fijne kerstavond toegewenst en bedank voor je inspanning, sorry dat ik niet vermeld heb dat ik met Open Pli werk.

Profil ik heb je advies niet opgemerkt. Ik ben daar mee aan de slag gegaan en precies gedaan wat je hebt gezegd. Bij Upload Package gaf mijn pc aan succesvol geïnstalleerd.

Waar staat nu de software in mijn ontvanger? De ontvanger een herstart gegeven. Ik heb gekeken bij Applicatie daar zie ik het niet staan. Bij een willekeurig plaatje op het internet zag ik bij Applicatie "WebradioFS " staan, dus ik denk dat zal bij ook wel het geval zijn. Misschien moet er nog wat gedaan worden.

 

Vriendelijke groet

 

Hans

 

 

 

.

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...