Ga naar inhoud


Hoe kan ik de radio achtergrondafbeelding wijzigen?


Geuze

Aanbevolen berichten

Goede morgen iedereen

 

Ik wil graag de achtergrond van de radio veranderen.

Nu heb ik van het Internet "Bootlogo Open Pli" op mijn computer staan.

Dit moet in mijn Dream 7020 HD komen. Dit wil ik doen met DCC, ik druk dan Tools in en dan krijg ik een groen veld, welke knop moet ik dan indrukken.

Moet deze software geïnstalleerd worden bij de Applicaties of ergens anders. De achtergrondfoto's zitten die in de software die ik in de Dream zet?

 

Groet Hans

aangepast door Michel
onduidelijke onderwerptitel

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede morgen iedereen

 

Ik wil graag de achtergrond van de radio veranderen.

Nu heb ik van het Internet "Bootlogo Open Pli" op mijn computer staan.

Dit moet in mijn Dream 7020 HD komen. Dit wil ik doen met DCC, ik druk dan Tools in en dan krijg ik een groen veld, welke knop moet ik dan indrukken.

Moet deze software geïnstalleerd worden bij de Applicaties of ergens anders. De achtergrondfoto's zitten die in de software die ik in de Dream zet?

 

Groet Hans

 

http://www.sat4all.c...ost__p__2046210

 

Normaal zit de logo in usr/share/enigma2/ en heet radio.mvi radio.rar via Dcc kopieer je de mvi file gewoon via FTP dat werkt het beste.en dan gewoon overschrijven /all

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui (K)

 

Ik weet dat je erg goed bent met Dreamsoftware maar ik wil je vragen of je voor mij de procedure step by step wilt vertellen. Graag met foto's.

Ik heb "Bootlogo Open Pli" op mijn computer staan. Ik open DCC en installeer bootlogo aan de rechterkant en hevel door middel van pijltjes de software naar de linker kant. Maar dan hoe verder?

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui (K)

 

Ik weet dat je erg goed bent met Dreamsoftware maar ik wil je vragen of je voor mij de procedure step by step wilt vertellen. Graag met foto's.

Ik heb "Bootlogo Open Pli" op mijn computer staan. Ik open DCC en installeer bootlogo aan de rechterkant en hevel door middel van pijltjes de software naar de linker kant. Maar dan hoe verder?

 

Groet

 

Hans

 

Nou Hans het is vrij eenvoudig om te beginnen kies je een foto naar jou smaak maakt niet uit wat bijvoorbeeld een foto van je schoonmoeder hi.daarna ga je die bewrken met paint of een ander fotobewerkings programma je zorgt dat de afbeelding het formaat krijgt 1280x720 pixels post-33346-0-68470900-1324931083_thumb.png en sla deze foto gewoon op desnoots verander je de naam (schoonmoeder.jpg)hihih

en nu kun je deze openen met DLG en daarna opslaan (converteren) naar bijvoorbeeld radio of bootlogo.mvi.Heb je dit klaar dan kun je de radio.mvi plaatsen in post-33346-0-09037500-1324931661_thumb.png. Wil je de bootlogo veranderen, dan moet je eerst in telnet dit commando invoeren mount -t jffs2 /dev/mtdblock2 /boot

Anders kun je niet in boot komen,en daar kopieer je gewoon jou foto in jpg naar de boot. post-33346-0-09180900-1324932146_thumb.png

En als je nog meer wil weten hoor ik het wel.Als bijlage doe ik er een paar voorbelden van boot en radio fotos bij in rar formaatEarth.rar1080P.rar

suc6

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Hans het is vrij eenvoudig om te beginnen kies je een foto naar jou smaak maakt niet uit wat bijvoorbeeld een foto van je schoonmoeder hi.daarna ga je die bewerken met paint of een ander fotobewerkings programma je zorgt dat de afbeelding het formaat krijgt 1280x720 pixels post-33346-0-68470900-1324931083_thumb.png en sla deze foto gewoon op desnoots verander je de naam (schoonmoeder.jpg)hihih

en nu kun je deze openen met DLG en daarna opslaan (converteren) naar bijvoorbeeld radio of bootlogo.mvi.Heb je dit klaar dan kun je de radio.mvi plaatsen in post-33346-0-09037500-1324931661_thumb.png. Wil je de bootlogo veranderen, dan moet je eerst in telnet dit commando invoeren mount -t jffs2 /dev/mtdblock2 /boot

Anders kun je niet in boot komen,en daar kopieer je gewoon jou foto in jpg naar de boot. post-33346-0-09180900-1324932146_thumb.png

En als je nog meer wil weten hoor ik het wel.Als bijlage doe ik er een paar voorbelden van boot en radio fotos bij in rar formaatEarth.rar1080P.rar

suc6

 

Kleine toelichting voor DLG als je het ipadres van je dreambox ook invult dan verzend hij de file naar de juiste plaats.post-33346-0-58130000-1324936349_thumb.png

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij is opgevallen is dat DLG een mpeg-2 frame maakt, maar origineel is het een mpeg-1 frame. De grootte die DLG maakt is daarom ongeveer 2x zo groot als 'hoort'. Ik heb nu met een aangepaste dreambox.mcf het gecorrigeerd voor een mvi te maken met TMPGEncplus, werkt ook, maar belangrijker: ik maak ook zo ff een 1080p mvi... Kortom ik vertrouw DLG niet zo.

Of een 1080p mvi ook door-boot? geen idee nog :cool:

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loi

 

Ik wil graag de foto van het landschap in Zwitserland van jouw als achtergrond.

Je zegt daar dat je het in de bijlage hebt gezet. Ik zie geen bijlage of ik kijk verkeerd.

DLG is wel makkelijk denk ik. Je importeert de foto in DLG en deze zet het dan gelijk op z'n plek. Klaar.

Kan ik op de een of andere manier nog de tekst "RADIO" er in brengen.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui

 

Ik loop elke keer weer vast. Ik krijg er hoofdpijn van waarschijnlijk voor mij te hoog gegrepen en laat het maar rusten.

Ik zie ook dat mijn waarschuwingsbalk elke keer oploopt. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd. Ik wil niet van het forum verwijderd worden.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui

 

Ik zie dat je me tovh nog voort wil helpen.

Je gaf aan dat je met DLG de foto automatisch op de juiste plek komt.

1. DLG van het internet gedownload en geïnstalleerd, ik het op mijn bureaublad een icoon van DLG.

2. Ik heb een foto uit het 1080p rar genomen die "earth galaxy"

3. Ik heb daarna de foto in DLG geïmporteerd en dan krijg ik de melding: Invalid picture, you must choose a file with 1280x720 resolution. Dus de foto komt niet in DLG.

Er is dus wat aan de hand met de foto maar wat?

Als het op een gegeven moment na jou advies wel goed gaat vul ik het IP nummer in dan druk ik op de linkse knop bootlogo mvi denk ik?

Dan gaat de foto in de Dream.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui

 

Ik zie dat je me tovh nog voort wil helpen.

Je gaf aan dat je met DLG de foto automatisch op de juiste plek komt.

1. DLG van het internet gedownload en geïnstalleerd, ik het op mijn bureaublad een icoon van DLG.

2. Ik heb een foto uit het 1080p rar genomen die "earth galaxy"

3. Ik heb daarna de foto in DLG geïmporteerd en dan krijg ik de melding: Invalid picture, you must choose a file with 1280x720 resolution. Dus de foto komt niet in DLG.

Er is dus wat aan de hand met de foto maar wat?

Als het op een gegeven moment na jou advies wel goed gaat vul ik het IP nummer in dan druk ik op de linkse knop bootlogo mvi denk ik?

Dan gaat de foto in de Dream.

 

Groet

 

Hans

 

Tuurlijk daarvoor zijn we hier. Als jij de melding in DLG krijgt "Invalid picture"dan is het formaat te groot, je moet dan die foto aanpassen(formaat wijzigen) naar 1280x720 pixels en dan pas kun je de foto in DLG openen

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...