Ga naar inhoud


Hoe kan ik de radio achtergrondafbeelding wijzigen?


Geuze

Aanbevolen berichten

Hallo Loui

 

Ben nu meer dan een uur bezig om de foto aan te passen. Geen succes.

Ik heb de foto van Zwitsers landschap in een map staan. Klik met de rechtermuisknop op bewerken. Dan op formaat wijzigen, verander percentages naar pixels.

Dan kan ik de breedtepixels instellen op 1280. Daarna de hoogtepixels op 720, wat gebeurt er dan, dan verspringt de breedtepixels naar een andere waarde. De 2 waarden die ik moet hebben 1280x720 voor DLG kan ik niet bereiken.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lou

 

Het is me gelukt met de foto dankzij mijn vrouw die weet heel veel van dit soort software.

Staat nu in de DLG. Ik heb het IP nummer ingevuld maar wat moet ik invullen bij User en Pass?

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui

 

Het is gelukt, het is gelukt. Ik heb de foto in mijn Dream. vGNp jouw advies voor user en passwoord perfect. Bedankt.

Nu als laatste moet de foto nog naar de radio-achtergrond. Hoe dat moet is voor de volgende keer. Ik heb vanavond weer veel geleerd. Bedankt.

 

Welterusten

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de zelfde manier maar nu niet wegschrijven met de knoppen onderin DLG nee alleen converteren daarna is je file.mvi opgeslagen in de zelfde map waar jij je radioachtergrond foto hebt staan.B.v.b jij hebt een foto gekozen in mijn afbeeldingen,dan staat je *.mvi file daar ook.Het enige wat jij dan moet doen is die file hernoemen naar radio.mvi. en deze kopieer je via ftp naar de map usr/share/enigma2/ en als je de melding krijgt overschrijven dan kies je voor "all".

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui

 

Ik heb DLG gestart, daarna de foto ingeladen en daarna zie ik de foto en het logbestand. Jij schrijft nu, niet de knop bootlogo (links onder) indrukken. De knop converteren zie ik niet. Want ik moet daarna de foto 2x in de map zien staan 1x niet geconverteerd 1x geconverteerd, denk ik. De geconverteerde foto heet dan mvi-file. Deze file moet veranderen in radio.mvi. Is dit ook een knop. Wat hierna komt begrijp ik. Anders gezegd ik begrijp wat je bedoeld maar de handelingen zijn voor mij nog niet te begrijpen. Ik ben visueel ingesteld. Ik heb van jou in andere situaties plaatjes met aanwijzingspijlen gekregen. Dit is voor mij begrijpelijk.

Loui, de foto staat toch al in de Dreambox, ik heb deze foto ergens gezien.

Kijk maar wat je met mijn verhaal kunt.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui

 

Ik heb DLG gestart, daarna de foto ingeladen en daarna zie ik de foto en het logbestand. Jij schrijft nu, niet de knop bootlogo (links onder) indrukken. De knop converteren zie ik niet. Want ik moet daarna de foto 2x in de map zien staan 1x niet geconverteerd 1x geconverteerd, denk ik. De geconverteerde foto heet dan mvi-file. Deze file moet veranderen in radio.mvi. Is dit ook een knop. Wat hierna komt begrijp ik. Anders gezegd ik begrijp wat je bedoeld maar de handelingen zijn voor mij nog niet te begrijpen. Ik ben visueel ingesteld. Ik heb van jou in andere situaties plaatjes met aanwijzingspijlen gekregen. Dit is voor mij begrijpelijk.

Loui, de foto staat toch al in de Dreambox, ik heb deze foto ergens gezien.

Kijk maar wat je met mijn verhaal kunt.

 

Groet

 

Hans

 

Heb jij Teamviewer op je pc staan? dan kan ik je het voordoen kun je meekijken. Anders kijk hier post-33346-0-22224500-1325168664_thumb.pngop deze tab wordt de foto omgezet naar een mvi file.en die hernoem je naar radio.mvi en dit bestand kopieer je naar de map usr/share/enigma2/ en dan veranderd jou radio achtergrond.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Loui

 

Ik heb teamviewer op mijn pc. Hier heb je mijn email-adres: hansgeuze@telfort.nl.

Als je je vaste telefoonnummer aan mij mail dan bel ik je.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...