Ga naar inhoud


advies voor koop versterker


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo , wij hebben sinds kort een sony bravia 40EX720 in combinatie met de sat. reciever XTrend et9000. Nu zijn we op zoek naar een versterker die we hierop kunnen aansluiten en waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om de treble en bass in te stellen. Er komen B&W boxen aan.

Zijn er leden die ons kunnen helpen bij het maken van een goede keuze ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die Onkyo is inderdaad erg goed voor het geld.

Als je merkbaar beter dan dat wil moet je het dubbele uitgeven.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om de treble en bass in te stellen

 

Dat lijkt me nou het minst interessante. Hoeveel speakers ga je eraan hangen? Welke aansluitingen heb je nodig en hoeveel? Wat mag het kosten?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs van de Onkyo komt wel overeen met wat we willen uit geven. Er komen 4 boxen aan. Het echte probleem is dat mijn man de hoge tonen slecht hoort en daardoor niet alleen bij het radio luisteren, maar ook bij het tv-kijken afhaakt omdat de stemmen voor hem slecht te horen zijn. Vandaar dus dat we op zoek zijn naar een versterker met wat meer instelmogelijkheden.

Om uit te proberen hebben we er nu een analoge B & O radio tussen gehangen maar nu is het geluid van de radio altijd net een fractie eerder dan het geluid van de tv. Is dit probleem opgelost als je een digitale versterker hebt, of moet je ook dan toch ook nog kiezen voor het geluid van of de tv of de reciever?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oef, dat ligt eraan meestal is het afhankelijk van de combinatie... TV+Receivers (en ansluitschema + kabeltype) betreffende beeld en spraak synchroon krijgen

5 boxen is echter de betere oplossing, omdat je dan het spraakgedeelte perfect in het midden achter of onder de TV kunt plaatsen

het heet niet voor niks 5in1

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

A Girl Called Johnny

The Waterboys

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hemar

De genoemde vertraging treedt op in je TV door alle ingestelde beeldverbetringen. Door gebruik te maken van HDMI kabels zou dat verholpen moeten kunnen worden. De betere receivers hebben vaak een vertraging mogelijkheid voor het geluid.

 

Maar een heel andere tip: Mijn buren hebben ieder een totaal verschillende TV smaak. Er staan dan ook 2 TV's in de huiskamer. Ze kijken beiden met een draadloze headset. Dat is misschien niet zo gezellig maar wel een optie om de verstaanbaarheid te vergroten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het echte probleem is dat mijn man de hoge tonen slecht hoort

Het maakt niet uit wat voor versterker je koopt, je man blijft problemen houden.

Hij zal zeer waarschijnlijk zijn collega's/vrienden/familie ook regelmatig niet verstaan.

Zeker niet als er echo in de ruimte zit of als er meerdere mensen tegelijk praten.

Het enige wat helpt zijn gehoorapparaten.

Bij TV kun je nog vaak teletekst 888 aanzetten maar bij je medemens helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit wat voor versterker je koopt, je man blijft problemen houden.

Hij zal zeer waarschijnlijk zijn collega's/vrienden/familie ook regelmatig niet verstaan.

Zeker niet als er echo in de ruimte zit of als er meerdere mensen tegelijk praten.

Het enige wat helpt zijn gehoorapparaten.

Bij TV kun je nog vaak teletekst 888 aanzetten maar bij je medemens helaas niet.

 

Dan zou ik een versterker kopen met toonregeling en het hoog hoger zetten.

Ten 2e als jullie naar films kijken en een goede centerspeaker hebben dan kun je het geluid van de center harder zetten tov de rest van de speakers. Dan worden de stemmen sterker weer gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

De prijs van de Onkyo komt wel overeen met wat we willen uit geven.

ook belangrijk is voor die speciale gevallen, niet raar maar speciaal, dat je een multiroom optie hebt.

een is via doorsnee luidsprekers

twee is via "pseudo" andere kamer speciale appartuur of ringleiding voeden

 

ciao

  • Like 1

A Girl Called Johnny

The Waterboys

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag mijn B en W boxen wel uittesten op de versterker

 

De boxen van B en W zijn van de serie matrix 2 en wel de series twee.

Weet je gelijk hoe het klinkt

 

Ze zijn toevallig ook nog eens te koop ivm aanschaf grotere B en W boxen

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hemar uw man heeft geen versterker nodig maar een hoorapparaat , sorry dat ik het zo schrijf maar anders zit de hele familie naar een vervormd geluid te luisteren terwijl maar een persoon een afwijking heeft.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het nou goed? Adviseer je de aanschaf van een nieuwe echtgenoot? :grin:

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...