Ga naar inhoud


Na uitschakelen volgende dag alle kanalen kwijt dsx6073


hunterdm800

Aanbevolen berichten


Marc.

 

Dit probleem heeft zich in het verleden ook al een keer of wat voorgedaan.

Tot een oplossing is het echter niet gekomen.

 

Onderzoek heeft toen wel uitgewezen dat het een hardware probleem is en geen software probleem.

Het vervangen van de backup batterij gaf slechts een tijdelijke oplossing van een paar weken,

en in een ander geval was is niets veranderd en bestond het probleem nog steeds.!

Ook de eeprom van de decoder is toen vervangen, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

 

".....Het vervangen van de backup batterij gaf slechts een tijdelijke oplossing van een paar wekem...."

 

Johan45, weet je het type batterij nog? 

Mijn ontvanger start steeds in het menu en dan moet ik met "A" terug. Op zich niet zo erg. Ik heb de ontvanger ook open gehad en zag wel iets wat op een batterijtje leek. De spanning erop was maar 0.2V, dus die zal wel leeg zijn. Ik kon echter niet ontcijferen wat het type was. Eventueel soldeer ik een vervangend type op die plaats (als ik de spanning weet).

PS: Ik heb al op internet en ook  bij sat4all gezocht maar kom alleen maar schema's van de voeding tegen. 

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem doet zich in de meeste gevallen voor, als je de sterker er uit trekt

doe je dat ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wil je ontvanger een nieuwe kanalenlijst inladen. Als je dan met "A" terug gaat dan blijft het menu terug keren. Is er niet rechts onder de melding om de kanalenlijst in te laden? Zo ja, dan OK geven.

@gps: Bedankt, het is weer in orde. De tuner start weer "gewoon" op. 

@satencom: Ik schakel de tuner altijd uit met een schakelaar die mijn hele installatie stroomloos maakt. Maar ook nu heb ik daar geen last van, mijn sat tuner schakelt 's morgens normaal in en komt na de power on met de afstandbediening op het Radio4 kanaal (daar gebruik ik de tuner het meest voor).

@Johan45: Ik heb eerder geen opstartproblemen gehad met de orginele software. Als ik een Windows pc had zou de RayHtec software wel willen proberen. 

Ben nog wel benieuwd naar het type batterijtje. Mijn klok loopt ook niet goed meer, waarschijnlijk helpt het als een ik er een nieuw batterijtje in zou zetten.

Met vriendelijke groet, Sjoerd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet dat batterijtje maar, sinds eind vorig jaar zijn door een wijziging van CD diverse functies uitgeschakeld o.a. het automatisch gelijk zetten van de klok en het oproepen van de kanalenlijst met de E toets. Ook de EPG en Info toetsen werkten al niet meer. Zie het topic van 6-11-12 - Diverse functies werken niet meer-.

aangepast door gps
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal gps.

De wijziging zit niet in de firmware maar in de te downloaden SD snelscan kanalenlijst van CanalDigitaal.

De nieuwste SD kanalenlijst is gemaakt voor de HD decoders van CanalDigitaal en niet meer voor de oude SD decoders.

SD decoders worden simpelweg niet meer ondersteunt door CanalDigitaal, dus eventuele fouten in deze lijst worden

voor SD decoders niet meer hersteld.

 

De E toets zender overzicht en de info werken overigens met de RayhTec firmware wel.

Dit laatste nog even ter informatie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gps en @Johan45: Bedankt voor de extra info.

Het ontbreken van EPG was me ook al opgevallen maar verder niet veel aandacht aan besteedt. Nu weet ik in ieder geval waar het van komt.

Binnenkort ga ik toch maar eens snuffelen naar een nieuwe tuner. En misschien de RayhTec firmware nog eens installeren bij een bevriende Windows eigenaar.

Met vriendelijke groet, Sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...