Ga naar inhoud


Hoe verwijderde map op NAS terughalen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Normaliter ben ik altijd zeer secuur met het verwijderen van bestanden / mappen maar vandaag is het me ook eens overkomen dat ik per abuis een map op mijn NAS - MyBookLive heb verwijderd.

Omdat het hier een map betreft waarin circa 200Gb aan persoonlijke video's staan heb ik daarvan geen back-up, dus dat zou nu uiteindelijk wel komen.

Ik heb hierna niets meer naar deze NAS geschreven dus onder normale omstandigheden zou ik de verwijderde map moeten terug kunnen halen.

 

Nu heb ik het programma Revu geprobeerd maar dit programma schijnt geen netwerkdrives te ondersteunen, althans de gratis versie niet.

Iemand een idee met welke tool ik vanuit een WIN7 of WIN XP laptop de verwijderde map met inhoud op de NAS kan terughalen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik realiseer me net dat een NAS misschien wel op Linux is gebaseerd is maar ik weet niet of dit ook voor de WD MyBookLive van toepassing is.

Mocht dit inderdaad wel zo zijn dan hoort deze vraag hier eigenlijk niet thuis en zou ik die vraag in het Linux forum moeten stellen.

Kan iemand dat bevestigen?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een prima idee maar deze actie gaat ervan uit dat de HDD uit de NAS kan worden verwijderd.

Bij de WD MyBookLive kan dit volgens mij niet want de kast van de NAS is gesloten en kan niet opengemaakt worden.

Daarnaast heb ik ook geen PC waar ik een losse HDD kan inhangen.

Hiervoor zou ik weliswaar nog een USB - (S)ATA adapter kunnen gebruiken maar dat is nu niet van toepassing.

 

Ik had eigenlijk gehoopt dat er een Linux Recover optie / instructie is die ik via Putty of Telnet kan uitvoeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

oei. Iets zegt me dat dit lastig gaat worden. Want het is een nas, en de disk zit er in, en er draait een embedded linux in die hoogst waarschijnlijk niet alle filesystem gerelateerde tools aan boord heeft.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vrees ik inderdaad ook.

Ik heb nog wel enige data van de verwijderde map ergens anders kunnen vinden maar ik ga nu maar overwegen of dat ik de kast van de NAS sloop en de HDD demonteer want die krijg ik nog wel aangesloten en weer hersteld.

Alleen nog even bekijken of de ontbrekende data deze (sloop)actie wel waard is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom "slopen"? Schroefjes zitten vaak (meestal) onder de rubberen voetjes, stickers e.d.

Even met je nagel over de stickers voelen (vooral die waar Warranty Void op staat) en met

een schroevendraaier even de rubber voetjes eruit wippen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig wordt dat sowieso... maar niet onmogelijk!

ook zogenaamde externe HDD casings zijn te openen dus die NAS ook

 

als jouw persoonlijke video bestanden je lief zijn zou ik er ook eens over nadenken of je dat laat doen door een expert...

daar je wellicht met je windows PC niet die tools hebt voor ext3 formaat en bij foutief aankoppelen toch een deel van het filesystem "beschrijft" - overschrijft

 

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik het kan beoordelen is de kast van de WD MyBookLive alleen op een destructieve wijze te openen, nergens ook maar iets van een schroef te bekennen,

Nu heb ik uiteindelijk het grootste deel van de data kunnen reproduceren maar ook gelijk de les hieruit getrokken om ook deze data dubbel op te slaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets heet een backup :crazy: ... Belangrijke data dus altijd op verschillende media opslaan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan tijdens het bedrijf / lopende funkties een van mijn twee hdd's uit de NAS trekken (hotswopable) en een nieuwe schijf erin zetten die dan na enige uren exact dezelfde info / data erop heeft staan als de eerste hdd die was blijven steken

 

maar voor jou ben ik wel blij dat je veel hebt kunnen herstellen

 

raid1

aangepast door Tonskidutch

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NAS die je hebt die ken ik niet maar zal wellicht op Linux gebaseerd zijn. Wellicht als je inlogt via telnet of ssh (als sudo) en de hiddenfiles zichtbaar maakt kan je bladeren via root/.local/share/trash/files of home/user/.local/share/trash/files of zoiets dergelijks. Het is maar een wilde gok maar zo kan het wel op b.v. een Ubuntu server

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...