Ga naar inhoud


1 Schotel, 3 ontvangers


roymo

Aanbevolen berichten

Ik heb een Big Bisat met 4 LNB's. Deze zijn verbonden met 2 switchen die rechtstreeks met twee kabels naar mijn Vu+Duo gaan. Nu wil ik voor de slaapkamers van mijn kinderen ook twee ontvangers kopen. Mijn oog is gevallen op de Amiko SHD-8900 Alien. Voor ik tot aankoop over zal gaan wil ik zekerheid hebben dat dit ook kan:

Kan ik tussen een van de twee kabels een splitter zetten, zodat de kabel wordt gesplitst in een voor de slaapkamer 1 en de ander naar mijn Vu+Duo (tuner A)? De andere kabel wil ik splitsen in een voor slaapkamer 2 en de ander voor de Vu+Duo (tunerB). Als dit allemaal kan wil ik 2 extra smartcards kopen van Canal Digitaal aangezien ik al een abonnement bij hun heb.

 

Mocht dit onderwerp in een ander topic horen dan hoor ik dat graag, ik kon niet zo snel iets anders vinden.

 

Alvast bedankt!

 

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites


roy ik zou de lnb's vervangen door quad lnb's en 1 extra switch dan heeft iedere ontvanger zijn eigen kabel en werkt het ook het beste.

maar als het echt low buget moet gebruik dan een handmatige a/b switch dan kan je kiezen in de slaapkamer kijken en b tuner niet of b tuner kijken slaapkamer niet dit werkt ook alleen moet je wel steeds schakelen met de lnb's vervangen kan overal gelijk tijdig kijken.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Splitten werkt niet, je hebt dus LNBs met 4 uitgangen nodig om die twintuner en die 2 andere

tuners te kunnen voorzien van signaal. En daar horen dan 4 stuks 4/1 DiSEqC switches bij.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...