Ga naar inhoud


Big Bisat Schotel afstel tool


Victoria22

Aanbevolen berichten

Goedemorgen medesatters.

Ik wil deze schotel gaan afstellen, maar als ik  de site: http://pointage.visiosat.com/default.aspx open en daar mijn locatie : Lat 52.3896 en long 5.2603 invoer kom ik ergens in het midden oosten uit, daarna kan ik europa  kiezen , maar daar staat geen nederland in dus heb ik belgie gekozen om te testen, maar is natuurlijk niet mijn locatie.

Is het soms nodig om een authorisatie voor deze site van de fabrikant te krijgen en zoja waar kan ik dat aanvragen? Heb een winkel die  ze verkoopt gebeld en die helpen mij niet.

V.G. Victoria22

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik kom netjes in nederland uit.

Longitude : 5.260
Latitude: 52.390
City : Almere Buiten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Victoria22

 

Een locatie wordt standaard aangegeven door eerst de latitude en dan de longitude in te geven. Bij Fransen is het blijkbaar de gewoonte om eerst de longitude en dan de latitude in te voeren.
Het is maar een weet.

En als je wat wilt weten op satellietontvangstgebied, vraag het dan op het sat4all-forum, daar krijg je een fatsoenlijk antwoord. Een winkel die zo'n simpele vraag niet kunnen beantwoorden weten het gewoon zelf niet en is de naam satellietshop niet waard.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bellejt en Sprietje.

Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem leek hem te zitten in het invoeren van Long en Lat waardes van 4 cijfers achter de punt die teruggebracht moesten tot 3 cijfers, daarna kon ik de gewenste satellieten probleemloos selecteren en  tussen de LNB,S  de afstanden bekijken.

Fijne avond gewenst : Victoria22.

P.S. De winkel die ik gebeld had verkoopt deze schotel wel , maar volgens hun gebruiken ze andere apparatuur om af te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet waar dat je maar tot 3 cijfers achter de komma of punt in kan voeren. Ik voer al 20 jaar tot wel 7 cijfers achter de komma in en hij brengt het vanzelf terug tot 3 cijfers achter de komma. Meer heeft ook geen zin want de berekening komt toch op hetzelfde uit.

 

Ik geloof geen fluit van het antwoord van de winkelier. Ik denk eerder dat ze zelf nog nooit een Big Bisat hebben afgesteld. Je gaat toch geen uren tijd besteden aan uitproberen als je alles op een presenteerblaadje kunt krijgen. Dat ze het met meetapparatuur nog even controleren of er nog iets te verbeteren valt, daar kan ik in komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Victoria22 zei:

Het probleem leek hem te zitten in het invoeren van Long en Lat waardes van 4 cijfers achter de punt die teruggebracht moesten tot 3 cijfers, daarna kon ik de gewenste satellieten probleemloos selecteren en  tussen de LNB,S  de afstanden bekijken.

 

Ik had ook een keer problemen met de invoer in de BigBiSat calculator, zie onderaan hier:

https://www.sat4all.com/forums/topic/366457-waarvan-is-de-schuinstand-van-de-rail-afhankelijk-bij-multifeed/?do=findComment&comment=2538941

 

Negeerde hij bij jou ook de decimale punt?

(En dan trekt hij steeds 360 graden af van de ingevulde LON-waarde, en bij LAT iets met 90 graden denk ik, om tot een normale LAT en LON te komen..??)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medesatters, het feit is dat bij het invoeren van 3 decimalen de tool voor de eerste keer goed werkte bij mij, waar dat mogelijk door komt weet ik niet, maar het werkte en daar ging het om😄.

Verder heb ik het verhaal gelezen over de redeneringen van A33 en Sprietje , ik vindt het mooi dat mensen zo uitgebreid in een materie kunnen duiken, maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij boven de pet ging.

Niettemin dank voor alle info en als ik het nodig heb zal ik het in mijn voordeel toepassen.

V.G. Victoria22 Almere.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-8-2020 om 11:33, Victoria22 zei:

Ik wil deze schotel gaan afstellen, maar als ik  de site: http://pointage.visiosat.com/default.aspx open en daar mijn locatie : Lat 52.3896 en long 5.2603 invoer kom ik ergens in het midden oosten uit.

 

 Je verhaal klopt van geen kanten. Je schrijft dat de calculator niet werkt als je de coördinaten meer dan 3 cijfers achter de komma zijn maar je geeft wel aan dat je met deze coördinaten van 4 en 5 cijfers achter de komma in het midden oosten uit komt. Dat klopt precies. Je zit net voor de kust van Somalië in de Arabische zee. Dus het werkt wel met meer dan 3 cijfers achter de komma. Maar wat je fout had gedaan is dat je Longitude moet invoeren en dan pas de Latitude zoals ik je in bericht 3 al heb aangegeven.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...