Ga naar inhoud


Box gaat soms hangen bij deep-standby


BushWhacker

Aanbevolen berichten

Beste MedeSatters,

 

Ik zet (ws als een van de weinigen) mijn Dreambox elke avond op deep-standby.

Dan verbruikt hij maar 1 watt.... En via een ZapTimer gaat hij de volgende avond automatisch weer aan.

 

Alleen heb ik het probleem dat hij af-en-toe (Ong. 1 x per week) niet uitgaat en gaat hangen, net voordat de relais wordt uitgeschakeld.

(Dus net voordat je `klik` hoort en ook het rode lampje in de box uitgaat).

Daarna reageert hij niet meer op de afstandsbediening en op de knoppen op de box zelf en helpt alleen de schakelaar op de achterkant.

 

Ik heb geen idee wat het kan zijn. Wat wel opvallend is, is dat het altijd in het weekend gebeurt.

Zou het iets met opnames te maken kunnen hebben, want dat gebruik ik alleen in het weekend.

 

Mijn image is OpenPLi van 23 februari 2012. In de `oudere` versies van OpenPLi had ik hetzelfde probleem.

Ik heb 2 kabeltuners. Bootloader #84.

 

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

 

Gr,

BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

BushWhacker

 

Helaas kan ik geen oplossing aanreiken, maar hoe jij omgaat met de deep-standby; dat vind ik wel een goed plan, bedankt voor de tip.

  • Like 1

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Dm8000 met Newnigma2 image en ik heb het ook met mijn box af en toe. Toevallig ook zojuist. Ik kreeg het niet meer aan de praat. Ik hoorde mijn fan wel draaien en het power lampje stond ook aan en dat was idd ook wel merkwaardig. Vervolgens aan en ingeschakeld met de schakelaar en daarna kreeg ik het weer in deep standby, Ik weet echt niet waar het aan ligt. Maar in ieder geval ben jij niet de enige.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb dat met m'n 800se.

OF je zet hem in deep-standby en hij komt er niet helemaal, OF hij is er wel, maar is niet meer op te starten met de AB.

De fan en HD etc. starten dan op, maar de display blijft zwart en het enige wat dan nog helpt, is een tijd uitschalelen via de schakelaar, of een paar keer aan/uit via diezelfde schakelaar!

Een tijd geleden al eens hier gevraagd wat dit zou kunnen zijn, maar geen reactie op gehad.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah... dus ik ben niet de enige.

Helaas weet nog niemand een oplossing.

Wel apart dat het niet alleen de 7020HD betreft, maar ook de 800SE en de 8000.

Dan heeft het hopelijk te maken met de firmware en wordt het een keer opgelost.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...