Ga naar inhoud


Hoe kan ik de franse zenders ontvangen? Welke sattelliet moet ik hebben?


Matzy

Aanbevolen berichten

ik ben française en wil de franse zenders ontvangen. Maar hoe? Ik ben gisteren bij een radio/tv winkel geweest in me woonplaats, en heb gehoord dat het is niet meer mogelijk en ik moest naar Frankrijk een tnt-sat pakket gaan kopen. Is het zo?

Ik heb wel een winkel gevonden op internet in Lelystad, ver weg van me woonplaats, en ik heb begrepen dat ze kunnen wel al franse zenders aanbieden. Mens moet bij hun een Astra satelliet kopen en Tntsat. De kosten zijn +-500€ met installatie.

Klopt dat?

Mijn vraag is: izijn de franse zenders zo mooeilijk te installeren?

Ik heb een kabel aansluiting thuis. Digitaal tv van Ziggo. Het werkt heel slecht. Geen 1 dag zonder probleem. Dus ik moet een alternatief vinden van de kabel.

Met een schotelantenna moet ik nog een ontvanger naast hebben?

Moet ik nog een abonnement betalen?

Is opnemen mogelijk?

Wil iemand mijn vragen beantwoorden? Ik weet niets van satellieten en ben bang voor oplichters. Want me nederlands is ook niet echt goed.

Alvast bedankt .

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is denk ik een vraag om in het frans te beantwoorden voor onze tweetalige belgische vrienden....

?????? Hoezo????

Als ze wonen in Nederland dan ja ze kunnen me vraag beantwoorden!

aangepast door Matzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Matzy,

 

Het hangt er een beetje vanaf welke Franse zenders je wilt ontvangen.

Veel Franse "free to air"zenders vind je op Astra 1, hiervoor heb je geen abo nodig. Wil je de zenders van Canal+ ontvangen dan heb je een abo nodig bij C+ en een ontvanger die hiervoor geschikt. Een dergelijke ontvanger kun je het best in Frankrijk kopen samen met een C+ Abo kaart dan weet je zeker dat het zal werken. Ik denk dat je dit moet doen op naam en adres van een familielid in Frankrijk. Wil je meer gegevens over een Canal+ abo dan wil ik e.e.a. wel eens navragen bij mijn dochter in Frankrijk.

 

Groetjes

Ber

  • Like 1

bersat

Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Matzy,

 

De Franse zenders zijn zeker niet moeilijk te installeren !

Een eenvoudige schotelantenne is natuurlijk nodig.

Het is eerder een kwestie van auteursrechten die gelden per land.

Hebt u een adres in België (of op naam van familie ?) Zo ja kan u gebruik maken van Télésat (Franstalig België) Zij bieden een volledig franstalig pakket aan (mét abonnement). en eventueel ook met opname mogelijkheid. Zie hun Website...

Indien u een adres hebt in Frankrijk (of via vrienden) kan u daar een TNT-Sat decoder kopen incl. kaartje (géén abonnement) - In warenhuizen e.d. neemt men het blijkbaar niet zo nauw met dit 'geldige' adres. Die decoder is normaal gezien alleen te koop in Frankrijk. Een eenvoudige schotelantenne voor de ontvangst via de ASTRA Satelliet (19.2°) kan 'overal' gekocht/geïnstalleerd worden . Hiermee hebt u dan +/- 18 Franse posten (TF1, F2, F3 etc.). Zie ook hun Website...

Tot zover.

 

Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Matzy,

 

De Franse zenders zijn zeker niet moeilijk te installeren !

Een eenvoudige schotelantenne is natuurlijk nodig.

Het is eerder een kwestie van auteursrechten die gelden per land.

Hebt u een adres in België (of op naam van familie ?) Zo ja kan u gebruik maken van Télésat (Franstalig België) Zij bieden een volledig franstalig pakket aan (mét abonnement). en eventueel ook met opname mogelijkheid. Zie hun Website...

Indien u een adres hebt in Frankrijk (of via vrienden) kan u daar een TNT-Sat decoder kopen incl. kaartje (géén abonnement) - In warenhuizen e.d. neemt men het blijkbaar niet zo nauw met dit 'geldige' adres. Die decoder is normaal gezien alleen te koop in Frankrijk. Een eenvoudige schotelantenne voor de ontvangst via de ASTRA Satelliet (19.2°) kan 'overal' gekocht/geïnstalleerd worden . Hiermee hebt u dan +/- 18 Franse posten (TF1, F2, F3 etc.). Zie ook hun Website...

Tot zover.

 

Marc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Matzy,

 

De Franse zenders zijn zeker niet moeilijk te installeren !

Een eenvoudige schotelantenne is natuurlijk nodig.

Het is eerder een kwestie van auteursrechten die gelden per land.

Hebt u een adres in België (of op naam van familie ?) Zo ja kan u gebruik maken van Télésat (Franstalig België) Zij bieden een volledig franstalig pakket aan (mét abonnement). en eventueel ook met opname mogelijkheid. Zie hun Website...

Indien u een adres hebt in Frankrijk (of via vrienden) kan u daar een TNT-Sat decoder kopen incl. kaartje (géén abonnement) - In warenhuizen e.d. neemt men het blijkbaar niet zo nauw met dit 'geldige' adres. Die decoder is normaal gezien alleen te koop in Frankrijk. Een eenvoudige schotelantenne voor de ontvangst via de ASTRA Satelliet (19.2°) kan 'overal' gekocht/geïnstalleerd worden . Hiermee hebt u dan +/- 18 Franse posten (TF1, F2, F3 etc.). Zie ook hun Website...

Tot zover.

 

Marc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Marc

bedankt voor jou antwoord.

Ik woon in Nederland, en ik heb ik gevonden (op internet) een bedrijf met als aanbieding :

schotelantenna + Tnt-sat ontvanger Strong.SRT 6420 + card (270€ decodeur alleen) , om de 19 franse zenders te kunnen ontvangen incl. Canal+.

Het totaal prijs met schotelantenna, decodeur en installatie= 550€.

En omdat ik hier alleen , ik ben bang van oplichters snap je? Want het is voor mij heel veel geld.

Is het wat die aanbieding of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn buurvrouw is ook Française en voor haar heb ik jaren geleden een schoteltje op het dak gezet voor de ontvangst van de "Atlantic Bird" satelliet, welke op 5 graden west gepositioneerd is.

Je kan dan met een eenvoudige ontvanger de meeste Franse publieke zenders ontvangen.

Een andere mogelijkheid is dat je bij bezoek aan Frankrijk bij de plaatselijke supermarkt een TNTSAT satelliet ontvanger met kaart koopt en die thuis installeert.

Je hebt dan een groter pakket aan zenders. Die ontvangers kosten voor Standaard definitie TV incl. kaart ongeveer € 75,- en voor HDTV ongeveer het dubbele.

Je hebt dan alleen nog een schotel nodig en je kan kijken.

 

http://www.tntsat.tv/

 

Voor de aanbieders als Orange etc. moet je de ontvanger via met Internet verbinden, anders heb je geen ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En omdat ik hier alleen , ik ben bang van oplichters snap je? Want het is voor mij heel veel geld.

Is het wat die aanbieding of niet?

 

@ Matzy,

 

Niet ingaan op die internet aanbieding - Is véél te duur voor wat het is - Die ontvanger is niet eens een HD !

Zoals 'ceesv' schrijft beter in een Franse 'Supermarché' (Lille, Valencienne...) eventjes gaan shoppen.

Koop daar énkel de 'recepteur' TNTSat waar de 'Carte puce' bijzit - U kan kiezen tussen een SD of HD versie - Naar de toekomst toe beveel ik HD (mpeg4) aan.

De eenvoudige schotel antenne (bijv. Triax 64cm) koopt u dan in NL (moet kunnen voor MAX. € 100 incl. installatie).

Een alternatief via 'Fransat' bestaat er ook maar ik weet niet meteen wat het bereik is van hun 'Eutelsat' voor uw woongebied.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Matzy

 

Zoals ceesv ook al berichte, een 64 cm schotel op Eutelsat 5 West uitrichten. (Zie onderstaande link)

Dit is een zeer sterke satelliet met veel vrije Franse zenders.

Een goedkope SD ontvanger 2e hands of nieuw kost niet veel.

 

http://www.lyngsat.com/Eutelsat-5-West-A.html

 

Gr. Ben

 

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Matzt

 

Nu nog in een SD-tuner investeren is hetzelfde als nog een in een VHS-recorder investeren, dus weggegooid geld. Je koopt al een HD-tuner voor 85 euro bijv. een SAB Titan I HD.

 

@ Sprietje,

 

Die SAB Titan I HD zal het Franse TNTSat of Fransat niet aankunnen ! - Ik had begrepen dat Matzy het echte 'Franse pakket' bedoelt.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals eerder aangegeven koop je in de Franse supermarkt voor € 75,-- een SD ontvanger incl. smartcard en voor € 175,-- een HD versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...