Ga naar inhoud


camos 2400m


aug1208

Aanbevolen berichten

ik ben in het bezit van een camos csa - 2400 m , kan ik straks nog het systeem gebruiken als de analoge kanalen wegvalen op de 19 graden astra , zoekt dit systeem naar een bepaale freq. of is dit via compas .

aangepast door aug1208
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op camper forums lees ik dat het via GPS gaat en bij een Engelse shop word hij aangeboden i.c.m. een digitale ontvanger .

Dus maak je maar geen zorgen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust

Ik geloof er geen fluit van dat de CAMOS CSA-2400M met GPS werkt. In de fabrieksspecificaties wordt hier met geen woord over gerept terwijl ze dat bij de Camos MK 4 Sat-Dome 40cm (Static Specifications) wel doen. Daardoor wordt zelfs de skew van de lnb in de juiste stand gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij de specs ook niet kunnen vinden , maar op dat camperforum werd het wel vermeld .

Waarschijnlijk ging dat inderdaad over de MK4 .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Trust,

 

me even kort voorstellen: Ik ben binnenschipper en al een aantal jaren Camos gebruiker.

Eerst je vraag: volgens mijn informatie vindt de schotel de satelliet op basis van een identieficatiecode, die aan de satellieten is toegekend.

Mijn huidige probleem is echter, dat de Astra1 heel moeilijk gevonden wordt, of helemaal niet. Volgen tijdens het varen is er helemaal niet meer bij. De hotbird werkt normaal. Contact gezocht via de verkoper met de importeur in Duitsland, die op zijn beurt met Korea (software). Blijkt, dat de Astra techneuten hebben gesleuteld aan de ID van de Astra3, waardoor de Astra1 nu niet meer te vinden is. Tijdens het zoeken, met een RTL-zender of andere sterke Astra1 zender ingeschakeld, de te zoeken satelliet Astra1 vervangen door Hotbird of Sirius en hij vindt opeens wel de Astra1. Dus bij stilstaand vaar- of voertuig is dit een noodoplossing. Het wachten is nu op nieuwe software uit Korea, waar de Astra-kijkers nu niet bepaald prioriteit hebben (ervaring uit het verleden). Dus wanneer dat opgelost is???

Ik neem aan, dat er meer mensen met dit probleem zitten? Onze Camos is nu 2,5 jaar oud.

 

grs.,

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...