Ga naar inhoud


IP nummer zelf bepalen


Geuze

Aanbevolen berichten

Goede morgen

 

Ik heb 2 Dreamboxen die ik zelf een IP-nummer wil geven. Is dit mogelijk?

Normaal krijg ik automatisch een IP-nummer van mijn modem. Wanneer ik een vreemde Dreambox aan mijn computer hang gebeurt het dat mijn eigen Dreambox een ander nummer krijgt. Dat wil ik niet.

Ik wil mijn Dream1 bv. IP eindigt op 25 en m'n 2de 26.

Als dit kan hoe doe ik dat?

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Meega1

 

Ik heb het IP-adres veranderd. Wat simpel. Ik wist dit niet.

Bedankt.

Ik bedenk nu dat wanneer ik een vreemde Dream aan mijn computer krijg dan moet ik dus zelf een nummer mee geven, of werkt de automatische toekenning van IP op die vreemde ontvanger wel.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Meega1

 

Ik heb het IP-adres veranderd. Wat simpel. Ik wist dit niet.

Bedankt.

Ik bedenk nu dat wanneer ik een vreemde Dream aan mijn computer krijg dan moet ik dus zelf een nummer mee geven, of werkt de automatische toekenning van IP op die vreemde ontvanger wel.

 

Hans

 

Alleen als op die ontvanger dhcp aan staat of die ontvanger perongeluk in dezelfde ip range gezeten hebt maar dan niet hetzelfde ip heeft als die van jezelf.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt overigens ook in je router een ip toewijzen aan een mac adres zodat je ook met flashen altijd hetzelfde nummer krijgt.(router afhankelijk)

Omdat voordat enigma2 start er een ander proggie draait waarbij dhcp waarschijnlijk wel aanstaat.

In theorie kan het dus gebeuren dat je met flashen een ander ip in je pc moet ingeven dan dat jezelf ingeven hebt daarnet met veranderen in je box.

Dus als je flashed toch altijd even kijken welk ip er in het display weergegeven wordt.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt overigens ook in je router een ip toewijzen aan een mac adres zodat je ook met flashen altijd hetzelfde nummer krijgt.(router afhankelijk)

Omdat voordat enigma2 start er een ander proggie draait waarbij dhcp waarschijnlijk wel aanstaat.

In theorie kan het dus gebeuren dat je met flashen een ander ip in je pc moet ingeven dan dat jezelf ingeven hebt daarnet met veranderen in je box.

Dus als je flashed toch altijd even kijken welk ip er in het display weergegeven wordt.

 

Ja en dat had ik ook altijd met mijn Thomson modem van Online,maar nu heeft Online een nieuwe modem de Huawei HG655d en daar krijg ik het niet voor elkaar.Meega1 weet jij toevallig hoe ik dit zou kunnen instellen in deze modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...