Ga naar inhoud


Aankoop camping setje mediaguard 2


wielewaaltje

Aanbevolen berichten


Jammer dat je een mpeg2 ontvanger hebt gekocht. Daarmee kun je nog maar beperkt de Nederlandse gecodeerde zenders ontvangen en over een paar jaar helemaal niet meer.

Graag een bronvermelding van dit laatste, je bent zo stellig in je bewering....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sommige mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Ik heb al -tig keer geschreven, dat als je zonder problemen wilt kijken, ook over een paar jaar, je het beste uit bent met een "linux" gerelateerde ontvanger.

maar wie niet luisteren wil, moet later maar op de blaren zitten.

 

De bron weet ik even niet meer, maar ik heb gelezen, dat TVV binnenkort overgaat naar MPEG4 only en dan zit je al met de gebakken peren.

TVV/CD zullen ook wel volgen. Dit wil niet zeggen dat TVV de MPEG2 ontvangers niet meer levert, die gaan uit van de domheid van de mensen en zij zijn van hun ouwe meuk verlost.

 

Algeheel advies: Alleen Linux met MPEG4 voldoet eigenlijk nog maar.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een losse kaart dan ?

 

Zo niet dan ben je bijna net zo duur uit en had je net zo goed die van € 175.- kunnen kopen.

 

Nu hoop ik voor je dat ze de oude uitzend standaard niet te snel uitgaan zetten.

 

Zie advivertrouwde es van Sprietje.

 

 

Ja inderdaad ik gebruik al jaren in de vakantie kaart van kennis en dat is mediaguard 3 en ik begon de topic omdat ik de eerste adv niet vertrouwde ivm mediaguard 3 kaart en zoals ik het zie gaat hij wel in het set wat ik besteld heb nu ook op aanraden van kennis moch met de tijd idd deze het niet meer doen dan is er nog niet veel aan de hand denk ik want dan maar op zoek naar losse ontvanger hoop enkel dat ik een paar jr kan kijken de caravan gaat over maand naar zuidfrankrijk en blijft daar vandaar dat ik setje zocht om er in te leggen op voorhand en niet te duur omdat je nooit weet wat er in de stalling daar gebeurd

 

gr wielewaaltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wanderer

Het zal je niet ontgaan zijn dat de afgelopen twee jaar steeds meer zenders van de Astra 1 maar de Astra 3 zijn verhuisd. De meeste (ongeveer 50 stuks) zijn nu in mpeg 4 en slechts 7 stuks nog in mpeg2 zoals die paar regionale zenders.

Al die 50 mpeg4 zenders op de Astra 3 kun je dus al niet ontvangen met een SD-ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach joh, die tuner werkt wel met sd pakket. Heb je ned123,sbs6, rtlletjes, discovery / national. Daar overleef je 3 weken vakantie wel mee en die van volgend jaar ook nog wel.

En na de vakantie ga je ff grasduinen voor een dm800hd ofzo, en dan niet de volle mep maar liefst van eentje die chagarijnig de sat businnes verlaten heeft omdat de M7 groep de SID-limit ingesteld heeft.

aangepast door theparasol
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de info en idd ik had al gebeld naar de adverteerder maar deze vertelde mij dat allemaal geen probleem was ik heb daarna de topic gestart hier

 

En ben dus niet tot de aankoop aangegaan en hij wilde zakken tot 99 euro maar ik zei hem dat het me niet om de prijs ging maar dat ik zeker moest weten dat het werkte en daar twijfelde ik dus aan

Ik heb nu het volgende set gekocht dit is zonder kaart maar deze kan ik van kennis gebruiken voor de 3 wk vakantie

Hopelijk is deze wel set wel goed voor simpelgebruik

 

Deze Satellietschotelset bestaat uit.:

•Digitale tuner SD3500

•Schotel Triax TDS64

•Solo LNB

•Driepoot

•10 meter Coax

•2x F-connector

•SatFinder

•SatFinder verleng kabel

•Handleiding

•Geleverd in luxe doos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach joh, die tuner werkt wel met sd pakket. Heb je ned123,sbs6, rtlletjes, discovery / national. Daar overleef je 3 weken vakantie wel mee en die van volgend jaar ook nog wel.

En na de vakantie ga je ff grasduinen voor een dm800hd ofzo, en dan niet de volle mep maar liefst van eentje die chagarijnig de sat businnes verlaten heeft omdat de M7 groep de SID-limit ingesteld heeft.

Dank je hier wordt ik weer blijder van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wielewaaltje

 

Neem in ieder geval een waterpas mee zodat je je campingstatief zuiver verticaal kan zetten. Print het bijgevoegde plaatje uit, zodat je weet hoeveel elevatie je in moet stellen voor de ontvangst van de Astra 1.

Als je het zoeken van de satelliet met behulp van een compas niet zo handig vindt, kun je dit ook doen met behulp van de zonnestand. Dat is niet alleen handig voor de Azimuth-instelling van de schotel maar ook waar je je schotel weg moet zetten i.v.m. eventuele bomen die de ontvangst belemmeren.

Omdat de zonnestand wekelijks iets anders is en zelfs per land verschilt, moet je de tijd van de zonnestand op deze site noteren vlak voordat je weg gaat.

Open deze site: http://www.satbeams.com/footprints

Klik de Astra 19E aan.

Zoom de wereldkaart in naar de plaats waar je je vakantie gaat doorbrengen.

Als voorbeeld doe ik dat nu voor Utrecht.

Klik dan op Utrecht en je ziet dan in een tabel aan de linkerzijde Next Sun azimuth match at: 12:17:28 PC-time.

post-60869-0-34150500-1333998485_thumb.gif

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ga al jaren naar de zelfde camping le-pommier in villeneuve de berg en zelfs zelfde staanplaats en het is nog altijd gelukt hier voor had ik Philips C+ ontvangertje en dan richtte ik ongeveer en draaide tot ik beeld had lol weet ongeveer de positie altijd bekijks op mijn tv vooral als er voetbal op is heb er 22 inch samsung lcd op is niet groot maar op camping lijkt hij altijd groter als thuis

kan goed van huis maar wel altijd tv mee gelukkig denkt de vrouw er ook zo over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...