Ga naar inhoud


Smartcard werkt zonder upgrade?


Pijpie

Aanbevolen berichten

Deze gekregen smartcard wordt gebruikt om naar Classic FM te luisteren en daar staat de ontvanger op die gekoppeld aan de CD ingang van mijn radio. Nu wil het geval dat deze niet aangemelde kaart tot 14 april was geautoriseerd maar nu is het 17 april en hij blijft gewoon doorgaan.?

Komt dit doordat het ‘einde verhaal’ signaal alleen via de TV kanalen wordt verzonden, of is dit een bijzonder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja die vraag had ik wel verwacht, heb zonet gekeken naar de status van het abonnement en er staat;

Abonnement status

Digitenne

07 april12 14 april12 0100000B

01 maart09 31maart09 01000000

Daarna de kaart teruggestopt en Classic FM speelt gewoon verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: 0b is een verouderde code (tegenwoordig is dat 0f) en de probeer periode is tegenwoordig een week vanaf 't moment dat je een (ver)nieuw(d)e kaart in je ontvanger steekt.

Die wordt dan automatisch geactiveerd. Aldus http://gathering.twe...essages/1459121

 

Ik heb geen idee in hoever je ontvanger ook geupdate moet zijn om zoals bedoeld met die vernieuwde kaartjes om te kunnen gaan of dat dit zonder aanpassingen zowiezo zou moeten werken. In jouw geval zou je daar dus vraagtekens bij kunnen zetten.

 

 

Overigens vindt ik 't maar een rare vraag: vanwaar die toespitsing op Classic FM?

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag was hoe het kan dat dit kaartje gewoon doorgaat ondanks het feit dat de termijn verstreken is.

Eerder heb ik weleens aangegeven dat ik in april van Ziggo ben overgestapt naar Digitenne, daarbij luisterde ik bij Ziggo tijdens mijn restauratie's van oude radio's en computer reparaties naar Classic FM. Nu ondekte ik dat deze zender ook wordt doorgegeven bij Digitenne en wilde mijn derde officele kaartje daarbij inzetten maar nu blijkt een niet officieel kaartje ook te werken. Het idee was dat er alleen een stop code wordt meegegeven als je met dit kaartje TV kijkt en dat hij doorgaat als je radio luisterd maar dat kan natuurlijk ook een ander radioprogramma zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee was dat er alleen een stop code wordt meegegeven als je met dit kaartje TV kijkt en dat hij doorgaat als je radio luisterd maar dat kan natuurlijk ook een ander radioprogramma zijn.

 

De vraag stellen is 'm beantwoorden, tenzij je natuurlijk bang bent dat het daarna echt einde oefening is.

 

Die stop code komt niet want KPN heeft er helemaal geen weet van dat jouw kaartje in gebruik is.

Die is geactiveerd op 't moment dat je 'm in de ontvanger hebt gestopt. Als er toch iets anders gaat

ligt dat dus aan de code (programma) op 't kaartje zelf. Persoonlijk zou me dat verbazen maar ja,

we hebben 't hier wel over KPN. Dit hoort een eenmalige actie te zijn die enkel wordt uitgevoerd op 't

moment dat je de kaart in de ontvanger steekt waarbij de kaart zelf op dat moment een week abo bij

schrijft, ingaand op dat moment. Daarna hoeft er niks meer te gebeuren want dat abo loopt vanzelf af.

't Moet dus niet uitmaken hoe je je ontvanger gebruikt.

 

Blijf 't raar vinden dat de abo status 0b is ipv 3f.

Mogelijk dat daar later na de uitgifte van deze kaart nog door KPN aan is gesleuteld.

Hex B en Hex F schelen overigens maar een (1) bitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ...... doet ie 't nog steeds nadat je 'm op TV hebt gezet?

 

En welke ontvanger heb je, die zich kennelijk niks aantrekt van een afgelopen abonnements periode?

Kan interessant zijn voor lui die blijvend gratis naat de commerciele zenders willen kijken.

Dat geeft een heel nieuwe betekenis aan een (KPN) gat in de markt.

 

Misschien kun je ook even nakijken uit welke serie die kaart komt.

't Zou tenslotte ook nog aan die 0b ipv 3f code kunnen liggen.

 

Ik heb zelf ook een nog niet gebruikt kaartje liggen (014 3021 xxxx) dat hoort bij een pvr van eind 2009 begin

2010, dus ongeveer uit de dezelfde periode als waarin deze wijziging in de kaartjes heeft plaats gevonden.

Die bewaar ik echter nog even voor noodgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor hij doet het nog steeds, ik heb hem even op TV gezet om voor je te zien wat de status was en daarna weer in de andere ontvanger gestopt en de muziek gaat gewoon door. De ontvanger is een SMT1000 en op het kaartje staat 014 2830 xxxx.

Wel moet ik zeggen dat er op zolder een hoofdschakelaar is waarmee ik alles in 1 keer uitzet dus ook de ontvanger en als ik weer ga werken schakel ik alles in 1 keer aan, de ontvanger gaat dus niet op standby, dit kan ook een mogelijkheid zijn omdat de processor dan geen 'tijd' ziet.? Zo ben ik aan het denken hoe het mogelijk is dat hij doorgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag was eigenlijk om die smt1000 zelf op TV stand te zetten om je 'stelling' te testen.

Niet dat ik er aan twijfel dat dat geen verschil zou maken maar zien is tenslotte geloven.

 

Wat betreft de tijd (en datum), die haalt de ontvanger zelf van 't netwerk zodra die aangaat.

Dat is ook hoe de ontvanger/kaart combinatie weet welke abo start en einddatum op een

gepréactiveerde kaart moeten worden gezet.

 

Maar nu komt het merkwaardigste, die kaart is stok oud, uit het begin van de KPN Digitenne

periode en waarschijnlijk zelfs meegeleverd met die smt1000. Dat is nog zo'n gif groen kaartje.

Die zou die mogelijkheid helemaal niet moeten kennen. Dat kan geen gepréactiveerde kaart zijn.

Weet je wel zeker dat degene die jou die kaart gegeven heeft deze niet zelf eerst heeft aangemeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks de SMT op tafel gezet en op de TV aangesloten en heeft een half uur op RTL4 gestaan, daarna nog wat gezapt en alle TV zenders bleven werken behalve Eredivisie wat normaal is voor een standaard kaart. Daarna weer gekeken naar de status en deze was ongewijzigd zoals eerder aangegeven met verlopen datum. Toen nog even gekeken op de onderste regel en daar staat Interface versie 0x40, Kaartnr. 014 2830 xxxx, Aantal sessies 05, Taal 44, CA System ID 0x0B00.

Dat die kaart 'stokoud' is geloof ik niet zo omdat de drie kaarten die ik officieel heb aangemeld 014 2804 en 2805 hebben en gewoon zijn geaccepteerd door KPN en deze 'vreemde' kaart is nieuwer.

Deze kaart heeft de einddatum vanzelf gekregen zonder aanmelding en het blijft dus een vraagteken hoe dit mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat het voor jou hopen dat het een "bug" in de kaart zelf is :) .

misschien is de leute gedaan,als ze een nieuwe key in gebruik nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks de SMT op tafel gezet en op de TV aangesloten en heeft een half uur op RTL4 gestaan, daarna nog wat gezapt en alle TV zenders bleven werken

 

behalve Eredivisie wat normaal is voor een standaard kaart.

 

Wat is normaal voor een standaard kaart en wat is een standaard kaart en wat is dan een niet

standaard kaart. Dat je geen voetbal kan kijken is omdat de status van je kaart aangeeft dat er

geen voetbal is vrijgegeven, niet omdat je een andere kaart nodig hebt. Als je betaalt hebt verlengt

KPN elke maand opnieuw je abonnement(en) met een kalender maand waarbij de code aangeeft

voor welke abonnementen je betaald hebt en daarmee welke zenders de ontvanger vrij moet geven.

 

Daarna weer gekeken naar de status en deze was ongewijzigd zoals eerder aangegeven met verlopen datum. Toen nog even gekeken op de onderste regel en daar staat Interface versie 0x40, Kaartnr. 014 2830 xxxx, Aantal sessies 05, Taal 44, CA System ID 0x0B00.

 

Dat die kaart 'stokoud' is geloof ik niet zo omdat de drie kaarten die ik officieel heb aangemeld 014 2804 en 2805 hebben en gewoon zijn geaccepteerd door KPN en deze 'vreemde' kaart is nieuwer.

 

Wat iemand wel of niet gelooft daar heb ik geen invloed op, feit is dat die groene 014_28

kaarten oud zijn, denk aan 2005/2006, dus van ruim voor 2010. Daarna zijn er nog 014_29

kaarten geweest waar kennelijk een luchtje aanzat aangezien KPN die weigert te heractiveren,

daarop volgend witte 014_30 kaartjes waarbij die van mij dus in december 2009 is uitgegeven.

De huidige witte kaarten beginnen met 014_55 en werken alleen op de laatste Rebox ontvanger

en de Topfield 5000 usb. Alleen de lichtblauwe Digitenne kaartjes uit het Nozema tijdperk zijn

nog ouder en begonnen met 013.

Dat die 014_2830 kaart misschien een half jaar jonger is dan de 014_2804 en 2805 kaarten

maakt 'm nog niet nieuw.

 

Deze kaart heeft de einddatum vanzelf gekregen zonder aanmelding en het blijft dus een vraagteken hoe dit mogelijk is.

 

Dat heb ik je al uitgelegd aan de hand van de pre-activated smartcard, 't probleem is dat die ver-

klaring niet strookt met de ouderdom van de kaart. Wat ook niet strookt is dat er eerder al eens

een abonnement op die kaart heeft gelopen in 2009 dus eigenlijk kunnen we die mogelijkheid van

preactivatie gevoegelijk wel afschrijven. Dan blijft over dat iemand toch die kaart heeft geactiveerd.

 

De einddatum hangt samen met de begindatum, die verschilt een week (7 dagen) igv een proef

abo of een (kalender)maand igv een (lopend) betaald abo. De echte vraag is dus niet hoe die

eind datum er op is gekomen maar hoe die start datum er op is gekomen.

 

Voor de zekerheid nog even, die start datum, is dat nu wel of niet de datum waarop je voor 't eerst

gebruik hebt gemaakt van die kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...