Ga naar inhoud


Hoelang nog zenders als EEN Canvas VTM in SD


jvasabra

Aanbevolen berichten

Hallo allen, De titel zegt het al. Is er iemand die weet hoelang de "gewone " of niet HD zenders, één, canvas, vtm, 2be, vt4 om maar enkele te noemen nog in SD zullen worden uitgezonden? Deze vraag naar aanleiding van nog maar eens een hint van TV Vlaanderen om over te stappen naar een HD ontvanger. Ik meen te begrijpen dat ik in dat gevall ook nog eens een dual LNB zal nodig hebben om de gewone één enz nog te bekijken. Ik heb geen nood aan HD , of zal dit een onafwendbare evolutie zijn binnenkort ( einde jaar volgens de pub van TVV, maar dat kan ik moeilijk aannemen).

Simpele vraag dus, hoelang nog SD zenders (één, canvas , vtm, 2be, vt4)?

Nu al bedankt voor een even simpel antwoord.

Jacques ( Clarke tech 3100 en 1 lnb op Astra 19.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


SD zenders zullen nog een tijdje blijven, maar mpeg-2 DVB-S ? Alle TVV zenders zijn nu al in mpeg-4 DVB-S2 te ontvangen via de astra3, dus binnenkort heb je een HD ontvanger nodig, gewoon om die SD kanalen op de astra3 nog te kunnen bekijken !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je een nieuwe ontvanger wilt kopen, geen sd meer aanschaffen, maar een mpeg-4 ontvanger, dus HD ontvanger.

 

Veel mensen denken dat je dan ook een HD tv scherm nodig hebt, maar je kan een HD ontvanger ook op je bestaande SD tv scherm aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SD zenders zullen nog een tijdje blijven, maar mpeg-2 DVB-S ? Alle TVV zenders zijn nu al in mpeg-4 DVB-S2 te ontvangen via de astra3, dus binnenkort heb je een HD ontvanger nodig, gewoon om die SD kanalen op de astra3 nog te kunnen bekijken !

 

je hebt PM

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

Een vraagje over die omschakelingen die er gaande zijn: Is de SAB TITAN II HD COMBO een geschikte ontvanger om via een 2de kaart ( zou tweede ontvanger zijn) Tvvlaanderen te ontvangen?

Prijs /kwaliteit vind ik nogal interressant en 2de tuner is een DVB-T : mogelijkheid van bv digitale tv in Spanje te ontvangen.

 

Graag jullie advies terzake.

Erudiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

Een vraagje over die omschakelingen die er gaande zijn: Is de SAB TITAN II HD COMBO een geschikte ontvanger om via een 2de kaart ( zou tweede ontvanger zijn) Tvvlaanderen te ontvangen?

Prijs /kwaliteit vind ik nogal interressant en 2de tuner is een DVB-T : mogelijkheid van bv digitale tv in Spanje te ontvangen.

 

Graag jullie advies terzake.

Erudiet.

Erudiet,de door u genoemde ontvanger is zeer zeker geschikt,niks op aan te merken

Gr.

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...